Jump to content

Het Koningslied


NandroDavids

Het Koningslied  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Vind je het Koningslied geslaagd?

    • Ja
      1
    • Nee
      26
  2. 2. Ga je op 30 april 's avonds om 19.30 uur meezingen?

    • Ja
      1
    • Nee, maar ik ben wel Nederlander
      24
    • Nee, ik ben een Belg
      2


Recommended Posts

Jawel, het was vandaag zover hoor: het Koningslied is gepresenteerd. Het lied dat we met z'n allen zouden moeten zingen op de dag van de kroning, 30 april, om 19.30 uur 's avonds. Gecomponeerd door John Ewbank (vooral bekend van hits van Marco Borsato), geschreven door verschillende artiesten en uitgevoerd door nog meer artiesten:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=h_lRn6oBwWY

Wat vind je ervan? Ga je meezingen? Stem in de poll, en licht je antwoorden in een post verder toe. Ik ben ook zeer benieuwd naar de mening van de Belgen hierover.

Topicstarter komt later vandaag of morgen met z'n mening.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 45
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • SpacyColours

    7

  • NandroDavids

    4

  • Dutchy3010

    4

  • Die Hard

    4

Mooi liedje, en ik ben niet van plan daar zelf verandering in te gaan brengen, zeg maar.

Tot 3:05 ongeveer een prachtig nummer. Die 40 seconden die erna komen zou ik er persoonlijk uit knippen. Vind dat gewoon niet zo bij de rest van het nummer passen en eigenlijk verpest dat stukje het een beetje.

Het is alsof je een prachtig schilderij hebt gemaakt en dan als allerlaatst je handtekening slordig eroverheen krast. En dan nog even verder schildert :3

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Die beat slaat nergens op. Kom we gaan weer hip doen en die nep rappers erin gooien, ga toch weg man. :7

Oh, ik had alleen wat stukjes van het begin en midden geluisterd... maar nu ik dat rapstukje ook heb gehoord ga ik even mijn stem wijzigen..

Link to comment
Delen op andere websites

Binnen één minuut wilde ik wegklikken, maar ik wilde het een kans geven, dus ben ik blijven luisteren. Met kromme tenen en rillingen heb ik het uitgeluisterd; wat een verschrikking zeg. De tekst vind ik niks, het stukje rap vind ik niks en het hele idee vind ik niks.

Link to comment
Delen op andere websites

Laat ik met het positieve beginnen, het muzikale argiment is goed gelukt, behalve de neppe beat op het laatste stuk.

Als ik naar de tekst kijk vind ik dat een verschrikking, volgens mij zijn wij degene die hem in stand houden, en nog veel belangrijker: het mogelijk maken dat hij überhaupt koning kan worden, want ze leven nog altijd van onze belastingcenten.

Willem staat in het midden, dus als je nou christen of moslim bent of wat dan ook, Willem is belangrijker dan jou god?

Over het moment dat onze heuse vaderlandse rappers op de beat de stoere boy uit gaan hangen zal ik geen eens woorden aan vuil maken, te triest voor woorden.

Zeer zeer jammer dat het de tekst het zo verpest, want instrumentaal is het nog best een goed nummer.

Link to comment
Delen op andere websites

uhum uhum kuch kuch. Geen gitaarsolo van Akkerman, of een mooie accordeonsolo van Kraayenhof? Vind 'm niet echt geslaagd. Tot het stuk van 'de W van Willem' gaat het nog wel, maar vanaf die W gaat het echt bergafwaarts. Ik vind dat rapstuk nog niet eens zo vreemd. Vind dat juist het meest geslaagde stuk. Haal die 'Willem' maar eens weg, je zou niet weten waar het over gaat. Is wel duidelijk dat er iets van 3000 inzendingen waren, lijkt qua tekst wel een bijelkaargeraapte zooi...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook zeer benieuwd naar de mening van de Belgen hierover.

Eerste Belg (?) meldt zich.

Nou kom, ik ga niet zeggen dat ik het mooi vind, maar het is zeker een draagbaar liedje, heeft wat weg van een van die zo vele oude meezingliedjes... tot dat je aan 3:08 komt. Daar trek je dan ineens een gezicht van "=|" - Het idee van zo'n liedje is natuurlijk dat het wat patriotistisch is, maar dat had ook best gelukt zonder die 40 seconden.

Die rap is trouwens inderdaad nog best geslaagd. Zeker niet het slechtste stuk.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoeveel bekende muzikanten hebben hier nou aan meegedaan? 51 artiesten lees ik net. Tot 3:07 is het nog wel te doen, maar is er dan geen één artiest die dat nummer vanaf 3:07 luistert, opstaat en zegt dat dit gewoon echt niet kan? Kom op man, 'de W van Willem'. Net alsof het door een kleuterklas is geschreven. Laat staan dat dat het natuurlijk voor geen meter klinkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het begin vond ik nog niet eens zo slecht, maar dat rap gedeelte... Het past er gewoon totaal niet bij. Niet erg geslaagd als je het mij vraagt.

EDIT@ Ook leuk om even naar de YT pagina te gaan van dit lied en de reacties door te lezen en om de like bar te zien. Het lied valt niet erg in de smaak bij de Nederlandse bevolking. :7

Bewerkt: door BoerDave
Link to comment
Delen op andere websites

Het begin klinkt inderdaad niet slecht, ik had erger verwacht :puh:. Ook leuk dat er meerdere artiesten meedoen.

Maar inderdaad, het rap-gedeelte (rond 3:00, dat van rond de 2:00 valt nog mee) vergalt het hele nummer naar mijn mening. Had het eruit gelaten, dan was het nog best te pruimen geweest. Maar helaas.

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

Een onsamenhangend geheel en nog talloze andere factoren maken dit lied tot een rotzooi. De tekst is, zoals hierboven aangegeven, tenenkrommend (maar wat voor een kwaliteit verwacht je dan ook als je notabene Daphne Deckers laat meeschrijven aan die tekst?). Zelf prefereer ik voor dit soort nummers een stijl zoals die van het collectief Artiesten voor Azië in 2005, maar die smaak is natuurlijk geheel persoonlijk.

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...