Jump to content
Joriz

KIJKEN: De geschiedenis van Grand Theft Auto!


Er is al veel geschreven over de geschiedenis van Grand Theft Auto, alleen al WikiGTA staat er al helemaal over vol. Echter veel goede documentaires zijn er nog niet gemaakt. GamerSpawn bewijst als community dat je zeker een goede documentaire kan maken over één van de populairste gameseries. De YouTube show GamerSpawn heeft namelijk een zeer boeiende documentaire gemaakt van 45 minuten waarin de hele geschiedenis van de spellenreeks onder de loep wordt genomen. De documentaire maakt goed gebruik van vele bronnen waardoor je ziet hoe GTA groeide van 'simpel puntenspel' naar een befaamde en beruchte cinematografische gamereeks. Veel kijkplezier! thumbsup2.gif

Bron: GamerSpawn

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Heb hem nu ook helemaal afgekeken, man wat een mooi documentaire. Vooral de sfeer die het geeft en het zien van wat GTA wel niet allemaal heeft ingehouden. Je zou er haast een traantje bij laten. Klein minpuntje vond ik wel dat GTA IV en de episodes een beetje kort waren verteld.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is zeker dat GTA III sleutel was naar het succes vandaag. De grote verandering in de gameplay. Blijft moeilijk te begrijpen.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben een grote fan van GTA III, maar valt dat niet van nagenoeg iedere GTA te zeggen? De enige GTA's waar je dat niet van zou kunnen zeggen lijken mij GTA London, GTAA, GTA LCS, GTA VCS, GTA CTW en de Episodes..

Natuurlijk brengt elke GTA grote veranderingen met zich mee... Maar het verschil tussen topdown en 3D is natuurlijk wel erg groot.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Begrijp me niet verkeerd; ik ben een grote fan van GTA III, maar valt dat niet van nagenoeg iedere GTA te zeggen? De enige GTA's waar je dat niet van zou kunnen zeggen lijken mij GTA London, GTAA, GTA LCS, GTA VCS, GTA CTW en de Episodes..

Natuurlijk kun je dat, maar het verschil tussen GTA 2 en GTA III is toch wel het grootste van allemaal. Daarbij had ik het vooral over het succes dat het teweeg bracht. Het verschil in succes is toch nergens zo groot als tussen GTA 2 en GTA III? Je gaat ineens van een markt van 4 Miljoen naar 20 Miljoen. De volgende GTA's bouwden daar op voort en werden dan allemaal stuk voor stuk wel groter dan hun voorgangers... Maar daar was het beter te voorspellen. De overgang 2 => III was dat absoluut niet ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Schitterende documentaire! Ik heb echt genoten van het kijken. :) Ben ik trouwens de enige die het opviel dat Liberty City Stories niet één keer genoemd is of laten zien is? Vice City Stories kwam even langs, maar LCS is nergens te bekennen. Zelfde voor GTA Advance trouwens, maar dat is misschien wat meer te begrijpen. Daarnaast viel het me ook op dat er tweemaal een scene van Vice City voorbij kwam met een gedownloade auto-mod en de multiplayer-mod SA-MP werd eventjes weergeven. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Erg leuke documentaire, super gemaakt! Inderdaad jammer dat er geen aandacht werd besteed aan LCS, en zeer beperkt aan CTW en de DLC van IV. Buiten dat was het super om te kijken!

Bewerkt: door Foreigner97

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is zeker dat GTA III sleutel was naar het succes vandaag. De grote verandering in de gameplay. Blijft moeilijk te begrijpen.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben een grote fan van GTA III, maar valt dat niet van nagenoeg iedere GTA te zeggen? De enige GTA's waar je dat niet van zou kunnen zeggen lijken mij GTA London, GTAA, GTA LCS, GTA VCS, GTA CTW en de Episodes..

ik snap alleen niet dat je Gta LCS EN VCS niet te genieten vind :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ben ik trouwens de enige die het opviel dat Liberty City Stories niet één keer genoemd is of laten zien is? Vice City Stories kwam even langs, maar LCS is nergens te bekennen.

Je bent niet de enige. Ach ja, Toni is wel voorbijgekomen :clown:

ik snap alleen niet dat je Gta LCS EN VCS niet te genieten vind :puh:

Hij zegt dat het geen vernieuwende GTA's zijn qua gameplay (VCS is dat eigenlijk wel met het Empire-systeem, maar kom) over genieten heeft hij nisk gezegd :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik krijg vermoedelijk dezelfde foutmelding als @Larsiexd hierboven. Na 1:34 "Er is een fout opgetreden. Probeer later opnieuw". De video proberen te kijken op Gamerspawn helpt helaas niet want daar staat ook de Youtube versie embedded. nopompom.gif

Beetje jammer, zit hier allerlei enthousiaste reacties te lezen, kan ik hem zelf (nog) niet zien! Vanavond nog maar eens een poging doen dan. Kopje koffie erbij, koekje...puh2.gif

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...