Jump to content

Karting


EnergyCorse

Recommended Posts

Grappig, niet geweten dat dit topic er was :clown:

Heb in m'n jonge jaren (volgens mij begonnen rond m'n zevende) heel veel gekart. Ben toen ik naar de middelbare school ging gestopt, omdat het zo ongelooflijk veel tijd kostte (maandagavond clubavond, in het weekend nog trainen of naar buitencircuits, et cetera) en de oude groep wat zoek raakte. Daarnaast heeft m'n lengte ook niet heel erg meegespeeld (een kart voor iemand van 2 meter vinden is vrij lastig..). Heb door heel Nederland (en een aantal keer in Duitsland) gereden en was toch wel aardig goed. :$ Op het moment doe ik nog een aantal keer per jaar karten, maar dan op huurkarts in plaats van m'n eigen.

Last van je rug is geen uitzondering, daarnaast heb je op huurkarts ook vrij snel last van je gewrichten in vooral je arm, aangezien die vaak een stuk zwaarder zijn en de stuurbekrachtiging (die je op eigen karts niet nodig hebt) ook niet altijd meewerkt. Maar goed, dat verschilt ook per baan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het zelf drie keer geprobeerd, vind het zelf wel erg leuk. Ik krijg er een adralinekick van en dan wil ik het vaker doen. Misschien is plannen om school om te kopen voor een uitje naar de Kartbaan :)

.Timothy: Ik wist niet dat je karten leuk vond, naja naast je statusupdate wist ik het nog niet :puh:

Bewerkt: door Extreem
Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Deed het lange tijd 1x per maand en nu nog maar zo'n 4x per jaar. Voornamelijk op Indoorbanen als die van de broertjes Coronel in Huizen of die vd fam. Bleekemolen in Amsterdam, Mijdrecht en Delft, maar ook wel op outdoorbanen wat ik eigenlijk nog leuker vind. Snellere karts, ruimte voor foutjes, weersinvloeden en gewoon echt asfalt zorgen pas echt voor het ware racegevoel. Vooral de banen in Uitgeest en Nieuw Weerdinge zijn bij mij favoriet. Hoewel ik op zich best goed ben, zal ik door m'n 110 kilo niet snel tot de snelsten behoren. Maar toch ... heb in Huizen weleens het dagrecord gereden en in Uitgeest, samen met 3 vrienden, een Endurance race van 2 uur gewonnen (startte vanaf P1 dankzij mij) en daar deden ook jongens mee die met eigen jumpsuit, handschoenen en helm aan kwamen zetten. Het lijkt me niet dat je dit aanschaft als je hobbyist ben, dus voor 'n stelletje hobbyisten als ik en m'm maten is dat toch best iets om trots op te zijn.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...