Jump to content

Diamanten en heroïne


Svenie

Recommended Posts

Ik denk dat velen onder jullie de pagina's met betrekking tot de diamanten en de heroïne op WikiGTA al hebben gelezen. Indien dit niet het geval is, dan kan ik jullie dit zeker aanraden. GTA IV is lang niet mijn favoriete GTA, maar de door elkaar lopende verhaallijnen van IV en Episodes heeft mij altijd erg gefascineerd. Toevallig stuitte ik vandaag op deze twee filmpjes, die over bovenstaande twee onderwerpen gaan:

 

Ik wilde deze filmpjes graag met jullie delen, en ik hoop dat jullie er net als ik heel wat kijkplezier aan beleven. Enjoy!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht dat het filmpjes van een tiental minuten zou worden, maar toen ik zag dat het echte films waren ben ik er maar goed voor gaan zitten. Heb The GTA Diamonds gekeken, het was een feest van herkenning. Binnenkort de andere ook maar eens kijken, dan met een zak chips en een fles drinken binnen handbereik.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeer interessant, maar het heeft me wel veel langer genomen om enkel al de eerste door te kijken. Nam me 3 keer om helemaal door te kijken. Maar blijft interessant om alles nog eens door mekaar te kunnen zien in zijn complete vorm. Misschien kijk ik straks nog wel even naar het verhaal achter de Heroïne, wie weet.

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist het verhaal omtrent de heroine gekeken. Hoewel leuk om te kijken, lang niet zo sterk als dat van de diamanten. Komt misschien ook omdat TLaD en TBoGT er een minder groot deel van uit maken. En wat nu juist opviel was dat Johnny in GTA IV anders gekleed is dan in TLaD.

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist het verhaal omtrent de heroine gekeken. Hoewel leuk om te kijken, lang niet zo sterk als dat van de diamanten.

Ook net even het verhaal van de heroïne gekeken en dit omvat het wel. Het verhaal is vooral belangrijk voor Niko en wat er met hem gebeurt, het is dus wat minder vervlochten. Toch wel leuk om te kijken, hopelijk kent V ook dergelijke terugkerende rode draden door het verhaal heen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Om dit topic maar weer even tot leven te wekken: iemand enig idee wat er met het geld van de diamantendeal gebeurd is nadat Johnny het aan Jim ter bewaring heeft gegeven? Dit is wellicht een van de vele mysteries uit de GTA-serie, maar desondanks leuk om even over na te denken.

Zelf heb ik twee verschillende ideetjes. De eerste is dat het geld verborgen is, maar dat Jim de enige was die van de locatie op de hoogte was, waardoor het dus verloren is. De tweede optie is dat Johnny het geld heeft opgehaald en het deels aan een andere chapter (de Broker chapter) van The Lost heeft 'geschonken' en deels heeft bijgehouden voor eigen behoeften en niet te vergeten, de behoeften van Jim's vrouw en kind. Pure speculatie dit, iets waar ik de laatste dagen vrij goed in ben als je het mij vraagt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb net nog TLaD herspeeld en ben niet geheel meer zeker in welke situatie dit ook weer gebeurde. Iets meer toelichting naar de gekende situatie, want ik had na TLaD te spelen ook even zitten nadenken rond de verwoven verhaallijnen en hoe die zich uiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Situeert zich op het einde van de missie Collector's Item in The Lost and Damned (laatste screen op Wiki) en het begin van No Way on the Subway in GTA IV. In eerstgenoemde missie geeft Johnny in de steeg (in Vauxite Street?) het geld in bewaring aan Jim. In laatstgenoemde missie tref je met Niko Jim en een andere The Lost biker aan in deze steeg. Van het geld is dan al geen teken meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Uiteraard. Nou, ik zie de tweede mogelijkheid wel als waarschijnlijk aan, maar zelf denk ik eerder aan optie 1. Jim zal het geld ergens hebben verborgen totdat de heat er van verdween. Wellicht zal het ergens in North Holland verborgen liggen, aangezien er tussen Collector's Item en No Way on the Subway nog Was It Worth It zit en die missie's allebei terugkeren naar die hoek op Vauxite. Was dit dan misschien een klein foutje van Rockstar? Ik denk dat het geld (hypothetisch gezien dan) nog ergens verborgen ligt. Misschien wel ergens langs de kades of in de Projects. Ik denk niet dat Johnny het geld heeft teruggevonden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

Ik heb de video's deze middag nog eens gekeken en kon me herinneren dat dit topic bestond. Het verhaal van de diamanten en heroïne blijft me boeien. Ik vind het interessant om te zien hoe de personages elkaar tegenkomen en allemaal hetzelfde doel hebben. Ook ik vind de heroïne iets minder leuk om te volgen dan de diamanten, in GTA IV dan. Want in The Lost and Damned vond ik de missies rondom de heroïne weer leuker. 

 

Al met al blijft het een ijzersterk verhaal. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

De wijze waarop het diamanten-verhaal eindigt vind ik zo belachelijk zwak schrijfwerk. Die gast die voor Bulgarin werkt heeft de diamanten vast en mikt met zijn SMG op Packie en Niko, waarvan alleen Niko op dat moment bewapend is, maar zijn wapen niet gericht heeft op de gast in kwestie. Maar blijkbaar is Bulgarins gastje "trapped" en kan hij geen kant op volgens Packie. Dus hij beslist om de diamanten maar weg te gooien terwijl hij op dat moment in een betere positie staat. Ahja, ze belanden op een grindwagen (of wat die truck ook bevatte) die onwijs langzaam langs komt rijden en makkelijk te achterhalen zou zijn geweest, maar Niko volledig in karakter beslist om hem te killen. De wijze waarop de diamanten dan ook nog eens belanden waar die zwerver ze vind, is ook totaal ongeloofwaardig. Als het een vuilniswagen was, wat het niet is, dan zouden ze niet weer belanden bij een park tussen het vuil.

 

Ik snap dat ze voor de literaire symbolisme gaan dat het diamanten verhaal moet eindigen met alleen verliezers en Niko onderschrijft dit nog eens door te roepen dat ze toch alleen maar voor problemen zorgden, maar de manier waarop het verteld wordt heeft me altijd teleurgesteld :N

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...