Jump to content

Play-offs Eredivisie/Eerste Divisie


Dutchy3010

Recommended Posts

We hebben het al her en der voorbij zien komen in discussies, maar wat vinden jullie van de play-offs in de eredivisie/eerste divisie?

Ik vind de play-offs voor Europees voetbal nergens op slaan. Degene die het hoogst staat, staat simpelweg het hoogst. Daarentegen vind ik de play-offs bij degradatie wel goed. Het kan best dat de één-na-laatste club van de eredivisie beter is dan de tweede club van de Jupiler league. Het verschil met de play-offs voor Europees voetbal is dat dit tussen teams gaat die niet eerder tegen elkaar hebben gespeeld dit jaar (afgezien van eventueel bekervoetbal natuurlijk, maar dat is toch anders).

Dus naar mijn mening: play-offs voor Europees voetbal schrappen; play-offs voor degradatie behouden.

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal mee eens. Als ik kijk naar de play-offs voor Europees voetbal, dan zie ik dat Utrecht tegen Heerenveen. Utrecht haalde 63 punten en Heerenveen 42 in de reguliere competitie. Dat is dus 1,5 keer zoveel! Gelukkig staan Utrecht en Twente tegenover elkaar in de finale, dat maakt het dan weer goed. Maar stel dat ze een off-day hadden, dat zou echt beroerd zijn geweest.

De play-offs voor promotie/degradatie moeten zeker behouden blijven. VVV is inmiddels uitgeschakeld door de nummer 6 van de afgelopen Jupiler League, dat zegt toch wel iets. Met de finales GA Eagles-Volendam en Sparta-Roda denk ik dat Volendam en Roda volgend jaar eredivisie spelen. En aangezien Volendam op het nippertje het kampioenschap miste en Roda ruim voor VVV eindigde, lijkt me dat niet meer dan terecht.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik sluit me volledig bij jullie aan, en vooral hierom:

Helemaal mee eens. Als ik kijk naar de play-offs voor Europees voetbal, dan zie ik dat Utrecht tegen Heerenveen. Utrecht haalde 63 punten en Heerenveen 42 in de reguliere competitie. Dat is dus 1,5 keer zoveel!

Het mag mijns inziens echt niet zo zijn dat een club die over 34 wedstrijden zo veel beter was, tóch 'lager' eindigt op basis van een play-off. Gelukkig heb ik er als Ajax-fan eigenlijk nooit echt last van gehad, vooral de laatste jaren niet, maar zoiets moet verschrikkelijk frustrerend zijn. Weg ermee.

Voor promotie/degradatie vind ik het wel een aardig systeem zoals we nu hebben, maar ik vraag me wel af of er zo veel clubs aan mee moeten doen. De nummer 16 van de Eredivisie tegen de nummer 3 van de Eerste Divisie en de nummer 17 van de Eredivisie tegen de nummer 2 van de Eerste Divisie, zoiets zou ik liever zien. Maar ja, die periodekampioenen zijn er ook om de spanning wat te verhogen gedurende het seizoen in de Eerste Divisie en om dat aantrekkelijker te maken, dus ik snap het ergens ook wel weer.

Ik ben in ieder geval al lang blij dat we niet het Belgische systeem hebben, met zelfs een play-off-serie om de titel :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben in ieder geval al lang blij dat we niet het Belgische systeem hebben, met zelfs een play-off-serie om de titel emo.gif

Dat "maakt het wel spannend". ~ Youri Mulder.

Dat maakt het dik oneerlijk, ja.

Play-offs = bullshit. Degene die aan het einde van het seizoen op positie X staat, die zal het normaliter wel het meest verdienen. Play-offs om degradatie(hierna is er in België nog eens een eindronde) vind ik persoonlijk ook onnuttig(hier zijn er play-offs voor degene die meteen zakt, de winnaar van de degradatieplay-off mag naar de eindronde samen met de tweedeklassers).

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is dan ook precies de reden dat ik Belgisch voetbal haat. Voor mij is de play-offs voor degradatie ook belachelijk. Nummer 1 en 2 promoveren, nummer 18 en 17 degraderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is dan ook precies de reden dat ik Belgisch voetbal haat. Voor mij is de play-offs voor degradatie ook belachelijk. Nummer 1 en 2 promoveren, nummer 18 en 17 degraderen.

Maar nummer 2 van de Jupiler league hoeft toch niet beter te zijn dan de nummer 17 van de Eredivisie? Ik snap dat kampioen worden van de Jupiler league voor promotie zorgt en laatste worden in Eredivisie degradatie. Dan ben je gewoon beste en slechtste, dus krijgt de kampioen een kans. Maar tweede en nr. 17 kunnen nog makkelijk verschillend van niveau zijn. Daarom lijkt mij playoff om dat te bepalen beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet waarom, maar ik vind de Play-Offs wel iets hebben. Play-Offs voor de promoties van tweede naar eerste snap ik wel... Over wat voor Play-Offs praten we dan? Enkele matchen? Of daadwerkelijk een Play-Off voor 17(1e) en 2(2e), 3(2e) en 4(2e)? Want als je het laatste goedkeurt, dan zie ik geen reden om iets tegen Play-Offs te hebben als het gaat om de eerste plaats.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet waarom, maar ik vind de Play-Offs wel iets hebben. Play-Offs voor de promoties van tweede naar eerste snap ik wel... Over wat voor Play-Offs praten we dan? Enkele matchen? Of daadwerkelijk een Play-Off voor 17(1e) en 2(2e), 3(2e) en 4(2e)? Want als je het laatste goedkeurt, dan zie ik geen reden om iets tegen Play-Offs te hebben als het gaat om de eerste plaats.

Euhm...Play-offs voor de eerste plaats...Je punten worden gehalveerd, dus een reteslecht seizoen kan resulteren in het kamioenschap. Zulte Waregem was het hele seizoen de mindere van Anderlecht, maar is maar net niet kampioen geworden. Enkele weken geleden konden 4 clubs kampioen worden, waaronder Genk en Club die dramatisch speelden dit seizoen. Is dat eerlijk? Neen.

Spannend? Eigenlijk wel, maar eerder frustrerende spanning..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...