Jump to content

Crypteq

Recommended Posts

xbox-one-logo.png

xboxall.png

De Xbox One is de nieuwe console uit de achtste generatie ontwikkeld door Microsoft.

De console was aangekondig op 21 mei 2013 op een eigen event van Microsoft.

Details:

[table=header]Feature | Xbox One

Prijs | €499,- incl. Kinect, €399,- zonder Kinect,

Release datum | 21 november 2013 (tier 1), In Nederland en België: 5 september 2014 (tier 2)

CPU | 8 Core CPU (gebaseerd op AMD Jaguar, met 32MB eSram)

RAM | 8GB DDR3

GPU | Aangepaste AMD Radeon - Onbekende chip

Opslag | 500GB Interne opslag (Niet verwisselbaar), Uitbreidbaar met een Harde schijf via USB3 voor alle content (inclusief opslag van games) tot 16 TB.

Optische media | Blu-Ray en DVD

Aansluitingen | 3x USB3.0, HDMI-in, HDMI-out, Optical-out

Geluidsondersteuning | 7.1 Surround Sound

OS | Xbox OS, Windows aangepaste Kernel (gebaseerd op Windows 8 ), Hypervisor (verbindingslaag)

Camera | Kinect 2.0, 1080p 30fps

Connectie | Gigabit Ethernet, Wifi (ingebouwd) , Bluetooth 2.1 (EDR)

Backwards compatibility | Nee

Onlineverbinding | Enkel bij eerste keer opstarten

2e scherm | Smartglass (Windows 8, WP8, iOS, Android)

Cloud opslag| Ja

Game installaties | Elk spel, digitaal of vanaf schijf dienen geïnstalleerd te worden op de harde schijf.

3d Ondersteuning | Ja[/table]

Door een digitale TV tuner aan te sluiten op de Xbox One, kan je via de Xbox gewoon naar live televisie-uitzendingen kijken en dit volledig bedienen via Xbox, zei het via spraak, een telefoon / tablet of de controller.

Doordat al je entertainment via de Xbox One gaat, kan je gemakkelijk andere programma's oproepen of zelfs naast je huidige activiteit draaien.

Om een beter beeld te krijgen van deze functies, bekijk de volledige video van de aankondiging op Xbox.com

Het dashboard

xboxonedashboardupdate.jpg

Nieuwe Xbox One controller:

Xbox_Controller_F_TransBG_RGB_2013.png

  • Geïntegreerd accu compartiment
  • Vibratie-feedback via de trickers
  • Verbindt Via Wifi-direct
  • Zeer nauwkeurig werkende D-pad

Nieuwe Kinect:

xbox_sensor_rhs78_transbg_rgb_2013_25774.nphd.png

  • +Full HD 1080P kleuren camera
  • + Meerdere microfoons
  • Herkenning van gebaren en emoties
  • Betere spraakherkenning (meer natuurlijkere taal)







Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 189
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TekaLoca

    28

  • Crypteq

    22

  • GuitarGuy666

    15

  • TrueSkum

    15

Xbox is een setup/mediabox geworden waarin alle functies gemaakt zijn voor Amerika. TV, TV, TV, TV, Sport en ergens wat games. Begrijp dat ze op de E3 willen knallen met games, maar zo'n eerste presentatie moet je iedereen wegblazen met nieuwe game features en graphics... Kom op, ik ga niet tegen me TV praten en dat soort shit, laat games zien. En natuurlijk weer die exclusieve content waar ze weer bakken geld voor betaald hebben...

Link to comment
Delen op andere websites

Xbox is een setup/mediabox geworden waarin alle functies gemaakt zijn voor Amerika. TV, TV, TV, TV, Sport en ergens wat games.

Dit viel mij ook al op. Dat American footbal werd me continue de strot ingeduwd, tijdens die livestream. Ik vond dat "twee dingen tegelijk laten zien" wel grappig, maar daar bleef het echter bij.

Link to comment
Delen op andere websites

ku-xlarge.png

Zeker 15 nieuwe Xbox One exclusives, waaronder 8 nieuwe IP's. Die nieuwe game van Remedy ziet er overigens zeker tof uit. Verder kan die Kinect shit me gestolen worden, ik wil inderdaad vette games zien.

Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

Xbox is een setup/mediabox geworden waarin alle functies gemaakt zijn voor Amerika. TV, TV, TV, TV, Sport en ergens wat games. Begrijp dat ze op de E3 willen knallen met games, maar zo'n eerste presentatie moet je iedereen wegblazen met nieuwe game features en graphics... Kom op, ik ga niet tegen me TV praten en dat soort shit, laat games zien. En natuurlijk weer die exclusieve content waar ze weer bakken geld voor betaald hebben...

Mee eens. Had liever gewild dat ze het gewoon bij een console zouden laten dan een mediahub. Ik bedoel, daar zijn weer genoeg alternatieven voor. Een console (in dit geval de Xbox One) koop je om te gamen, niet om tv op te kijken.

Wel allemaal leuke features (dat motion control en die voice control spreken me wel aan bijvoorbeeld), maar het zijn vooral dingen die je niet veel zult gebruiken na een tijdje. Leuk voor even, maar that's it.

Qua specs is het een prima beestje, maar de PS4 zit dicht in de buurt hiervan. En aangezien ik momenteel PlayStation 3-gebruiker ben, is de eerstvolgende console die ik neem de PlayStation 4. Al wacht ik nog wel rustig af tot Rocktar Games GTA V uitbrengt hiervoor. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, de controller is mooier dan de ps4 :tu:. GJ microsoft :) mooie console (qua uiterlijk dan).

We hebben de PS4 nog niet eens gezien? :7

Kidding, snap wat je bedoelt. Maar ik vind die Xbox-controller er nu juist alleen maar lomper uitzien dat die van de huidige... Dus nog eens een extra tegenvaller erbij. En is het overigens niemand opgevallen dat je blijkbaar verplicht bent Kinect te gebruiken bij Xbox One? Da's al net zo erg als verplichting om internet te moeten hebben (wat gelukkig niet het geval is)... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was eerst niet zo onder de indruk van al het nieuwe Xbox gebeuren. Maar na het zien van een aantal erg leuke features ben ik toch best onder de indruk. Ben benieuwd hoeveel die gaat kosten.

Uiteraard eerst even kijken welke spellen er uitkomen de eerste maanden. Ik ga hem natuurlijk niet kopen terwijl er geen leuke spellen zijn. Mocht GTA V toch nog naar de nieuwe console komen dan staat de nieuwe Xbox hier binnen no-time op m'n kamer. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Toch denk, en hoop ik dat Sony de komende generatie Microsoft van de troon zal stoten. Sony zal denk ik terug zijn plaats in nemen als koning van de consoles.

Omdat terwijl Microsoft zich focust om American Football door de strot te proppen en minigames in de clouds steken, focust Sony zich op zijn roots: games. De playstation zal dan misschien niet heel geschikt zijn voor de mensen die gewoon alles in een willen, hier en daar wat spelletjes, dan op vrijdag een film, en in de loop van de dag wat muziek. En de playstation hoeft voor mij geen bétere graphics te hebben, of een mooiere doos, of een camera die je hoort spreken. Ik wil mij de komende jaren gewoon erg amuseren met games, fantastische IP's, en geweldige exclusives.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, de controller is mooier dan de ps4 :tu:. GJ microsoft :) mooie console (qua uiterlijk dan).

We hebben de PS4 nog niet eens gezien? :7

Kidding, snap wat je bedoelt. Maar ik vind die Xbox-controller er nu juist alleen maar lomper uitzien dat die van de huidige... Dus nog eens een extra tegenvaller erbij. En is het overigens niemand opgevallen dat je blijkbaar verplicht bent Kinect te gebruiken bij Xbox One? Da's al net zo erg als verplichting om internet te moeten hebben (wat gelukkig niet het geval is)... :puh:

We hebben de ps4 controller wel al gezien hoor :puh:

Wat ik wel niet snap is dat mensen exclusives willen voor een console; ik vind dat verveleden voor playstation gebruikens wanneer iets xbox exclusive is en vervelend voor xboxgebruikers (en mezelf) wanneer het PS exclusive is. Mensen die exlusives willen hebben bij en console zijn imo een beetje egoïstisch.

Bewerkt: door Pwned.
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, de controller is mooier dan de ps4 :tu:. GJ microsoft :) mooie console (qua uiterlijk dan).

We hebben de PS4 nog niet eens gezien? :7

Kidding, snap wat je bedoelt. Maar ik vind die Xbox-controller er nu juist alleen maar lomper uitzien dat die van de huidige... Dus nog eens een extra tegenvaller erbij. En is het overigens niemand opgevallen dat je blijkbaar verplicht bent Kinect te gebruiken bij Xbox One? Da's al net zo erg als verplichting om internet te moeten hebben (wat gelukkig niet het geval is)... :puh:

We hebben de ps4 controller wel al gezien hoor :puh:

Wat ik wel niet snap is dat mensen exclusives willen voor een console; ik vind dat verveleden voor playstation gebruikens wanneer iets xbox exclusive is en vervelend voor xboxgebruikers (en mezelf) wanneer het PS exclusive is. Mensen die exlusives willen hebben bij en console zijn imo een beetje egoïstisch.

Nee, ik bedoelde dat hij de zin zo had geschreven dat het lijkt alsof we de PS4 zelf al hebben gezien. Had hij geschreven 'De controller is mooier dan DIE VAN de PS4', dan had ik die opmerking niet hoeven te maken. Snappie? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Bwa... nja... euhm... Ik weet niet. Ik vind het jammer dat ze de controller hebben aangepast, hij ziet er nu een klein beetje minder cool uit. Hoe hij in de handen voelt zal ik natuurlijk nog moeten ervaren, maar de 360-controllers waren nagenoeg perfect, dus dat zal een moeilijke taak worden voor de One. En voor de features? Lijken me wat overbodig. Ik heb de huidige features op me 360 ook niet gebruikt. Ik gebruik mijn consoles dan ook enkel om games te spelen (en soms ook om DVD's af te spelen wanneer de DVD-speler koppig doet)

Verplicht Kinect? Ik dacht het niet hoor. Met zo'n rommel moeten ze niet afkomen. Straks moet ik nog een PS4 kopen om zo'n dingen te vermijden (hoewel Sony op zijn beurt wellicht met een zelfde rommel komt hoor). Ik snap wel dat die producenten mekaar proberen aftroeven... Maar de helft van de gamers (als het al niet meer is) zit om 90% van die zooi niet te wachten. Breng gewoon een goede console uit met degelijke performance, een controller zoals die van de 360, een interface zoals die van de PS2 en meer moet dat niet zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...