Jump to content

EK onder-21


NandroDavids

Recommended Posts

Dat betwijfel ik. Het overwicht was vooral te zien in de eerste helft. Als je die spelers tegenover de spelers zet uit de A-selectie, dan zit daar wel een wezenlijk verschil tussen (op de verdediging na dan). Enerzijds goed, anders zou het niveau bedroevend zijn. Anderzijds kun je je ook afvragen of de huidige talenten eigenlijk wel aan de oude generatie kunnen tippen. Ik denk eerlijk gezegd van niet en zie Nederland de komende jaren dan ook niet meer een bijrol spelen op de grote toernooien.

Dat zeiden ze van de huidige generatie ook. Was niet meer zo goed. Hadden velen een hard hoofd in. Uiteraard tot ze zich verder ontwikkelde, en er uiteindelijk super goede spelers uit kwamen. Vind het erg voorbarig om hier nu al iets over te zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    9

  • Dutchy3010

    8

  • -Matthijs-

    7

  • End Of The Riot

    2

Vrijwel alle huidige spelers van het jeugdelftal zijn al in de 20. Als je op deze leeftijd nog geen exceptionele kwaliteiten hebt, dan zal dat over een aantal jaren niet anders zijn. De Grote Vier waren op jonge leeftijd al een klasse apart. Robben dribbelde in zijn tijd bij PSV en Groningen al over de flank, Sneijder en Van der Vaart waren de spelmakers in hun tijd bij Ajax en Van Persie was onderdeel van het team dat met Feyenoord de UEFA Cup won. En dan hebben we het wat deze spelers betreft dus over de tijd waarin de Nederlandse clubs nog redelijk presteerden in Europa. In tegenstelling tot vandaag de dag, waarin het niveau van de Nederlandse competitie nogal te wensen overlaat, laat staan in Europa.

We hebben nu wel talentvolle spelers, maar je gaat mij niet wijsmaken dat er tussen al die spelers in het jeugdelftal een nieuwe Sneijder of Robben loopt. Zonder zulke dragende en bepalende spelers kun en ga je het niet bijbenen tegen de topteams. We hebben jaren op rij geluk gehad met al die fantastische spelers, maar nu dient er zich een tijdperk aan waarin we wat minder verwend gaan worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Van Persie zat bij Feyenoord op de bank. Was toen ook al 21. Het boterde niet zo tussen Van Marwijk destijds en Van Persie. Uit het niets wilde Arsenal hem hebben als vervanging voor Bergkamp. Weet nog zo goed de verbazing van de presentatoren/critici op TV destijds: van de bank van Feyenoord naar een Engelse topclub! Als vervanging voor Bergkamp nog wel. Dus nee; toen hadden we géén idee dat Van Persie uit zou groeien tot wat hij nu is. Hij is pas op zijn 22ste gedebuteerd voor oranje.

En ik denk ook voornamelijk dat er spelers op zullen staan die niet in Jong Oranje spelen, maar wel het grote Oranje zullen dragen. Valt het je niet op dat -over het algemeen- hoe beter de spelers zijn en hoe meer ze voor het grote Oranje betekenen, hoe minder wedstrijden ze hebben gespeeld in Jong Oranje?

Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet niet dat het Feyenoord van toen veel meer kwaliteit had dan het Feyenoord van nu. De kwaliteit van individuele spelers lag destijds veel hoger, evenals de lat om in het eerste elftal te mogen spelen. Zou een Clasie bijvoorbeeld, een talent van nu, het eerste elftal gehaald hebben in die tijd? Lijkt me heel stug. M.a.w.: in van Persie zat op dat moment al veel potentie, anders word je niet bij zo'n sterke selectie gehaald. En je zegt het zelf al: dat hij (vaak) op de bank zat, kwam omdat het niet boterde met van Marwijk en omdat het gewoon een nukkig ventje was. Dat het een groot talent was, stond toen ook al vast. Overigens stond hij in de basis in de finale, ook niet niks.

Het punt is verder ook niet op welke leeftijd hij gedebuteerd heeft voor Oranje, maar dat er op jonge leeftijd al kenmerken zichtbaar waren van de topspeler die hij nu is. En als ik nu kijk naar de jonkies van zowel het grote als het jonge Nederland, dan zie ik wel talenten maar geen spelers die straks moeiteloos Robben, Sneijder en van Persie gaan vervangen. Geen spelers die de x-factor hebben. En dat is ook helemaal geen schande of zo; de ene lichting is de andere niet. Wie weet zitten er wel weer topspelers in de huidige U-15 en U-16 elftallen.

En ja, veel 'grote' spelers hebben weinig wedstrijden gespeeld in Jong Oranje, maar dat je die stap overslaat maakt je niet direct een buitengewoon goede speler.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe komt het trouwens dat Frankrijk niet aanwezig is op dit EK?

Want die hebben nochtans toch een paar leuke talentjes zoals Varane, Pogba en Niang.

Tja, omdat er maar 8 landen meedoen, zijn er natuurlijk heel wat ploegen die zich niet kwalificeren. Bovendien verloopt de kwalificatie een beetje apart. Er waren 10 groepen, waarvan de winnaars en de 6 beste nummers 2 zich plaatsten voor de play-offs. Daar kwamen 8 winnaars uit, en die plaatsten zich voor het EK. Frankrijk won hun groep wel, maar verloor de play-off van een nummer 2: Noorwegen.

Mijns inziens is het logischer om 8 groepen te maken en dan gewoon de winnaars door te laten.

Link to comment
Delen op andere websites

Rust bij Nederland - Italië, nog altijd 0-0... Het spel is best redelijk, maar er wordt niet echt doorgedrukt. Daarnaast blijft Italië enorm gevaarlijk op de counter en maakt Indi niet bepaalt een sterke indruk. Maher was vanuit vrije trappen twee keer dicht bij een goal (waarvan een keer op de paal). Hopelijk weet Nederland het veldoverwicht in de tweede helft beter te benutten. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Zonde, maar op zich is het geen schande om van een ploeg als Italië te verliezen. Als je ziet wat voor spelers die in de selectie hebben, dat belooft heel veel goeds voor het voetbal in het zuiden. Als je het mij vraagt toch een klasse beter dan de Nederlandse ploeg, maar daarover zullen de meningen verdeeld zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

"Rensenbrink, op de paal!"

Nou ja, zoiets dan.

Jammer dit, maar Italië heeft volgens mij wel verdiend gewonnen. Spanje zal het toernooi wel winnen en wetende dat deze landen zo'n lichting hebben die eraan komt, en dat Duitsland al een héél jong A-elftal heeft (waarvan een aantal er hier niet bij waren), dan is duidelijk dat Nederland het de komende jaren lastig genoeg gaat krijgen op EK's en WK's.

Link to comment
Delen op andere websites

Lekkere invalbeurt van van der Hoorn ook... Martens Indi was erg zwak en van Ginkel moet zijn vizier naar voren zetten, niet steeds de angel uit een aanval halen door de bal terug te spelen. Had wel meer in gezeten deze wedstrijd, gemiste kans...

Link to comment
Delen op andere websites

Klootzakken bij de NOS...beetje op Teletekst zetten dat er een samenvatting in Nieuwsuur zit, en vervolgens als ik middenin de nacht die herhaling een uur lang aan het kijken bent aan het eind doodleuk melden dat er een samenvatting volgt in het late Journaal :7

Maar goed, nu alsnog gezien, enkel de doelpunten. De goals van Italië vond ik het mooist, maar Spanje lijkt me wel de verdiende winnaar van dit toernooi. En zorgwekkend voor de rest van de wereld dat het eerste elftal van Spanje al 3 eindtoernooien op rij heeft gewonnen, dat onder-21 nu 2 x op rij Europees kampioen is en ook onder-19 was enkele jaren terug al Europa's beste... :{

Overigens vind ik het vreemd dat SBS6 de finale niet live uitzond. De rechten waren toch wel binnen neem ik aan, aangezien van Nederland een finaleplaats reëel werd geacht. Dan zou het ook in het uitzendschema wel gepland zijn geweest, en ik geloof er niet in dat SBS6 programma's heeft die zo veel beter scoren dan zo'n finale van een jeugd-EK. Ook al staat Nederland er dan niet in.

Link to comment
Delen op andere websites

Samenvatting stond al wel op de website om 23u.... puh2.gif Ik heb de wedstrijd ook niet gezien, maar heb het zo langzamerhand wel gehad met Spanje. Twee penalty's ook weer, beetje jammer. Gelukkig heeft er dit jaar geen Spaanse club de CL gewonnen, dat zou helemaal wat geweest zijn. Maar goed, de Spaanse leeftijdgenootjes zijn al een stuk verder dan de Nederlandse spelers, daar kun je moeilijk meer omheen. Ik verwacht niet dat het zo ver komt dat Nederland compleet uit zicht raakt (zoals voorheen bij België). Maar als straks de oudere spelers afzwaaien en de jongelingen hun posities overnemen, dan ben ik toch echt bang dat onze rol van betekenis een aanzienlijk stuk kleiner gaat worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...