GTAGames.nl
Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Dutchy3010

Verbeterpunten GTAGames

217 berichten in dit onderwerp

GTAGames bestaat dus bijna 10 jaar, waar jullie waarschijnlijk een poos van meegemaakt hebben (of niet, dat maakt uiteraard niet uit :puh:). Wij zijn altijd op zoek naar verbeterpunten. Sinds 10 jaar geleden is veel veranderd, en hopelijk is deze website op een goede manier mee veranderd. Graag zouden wij jullie mening horen over de huidige gang van zaken op dit forum. Jullie ongezouten mening, wel te verstaan. Aan halve meningen hebben we namelijk niets.

Ik wil wel benadrukken dat het opbouwende kritiek moet zijn. Een mening die goed onderbouwd is, waar we wat aan hebben. Bashen wordt hier niet getolereerd, daar zullen we erg streng tegen optreden. Zeg niet "dit is slecht", maar zeg "dit is slecht, om die reden, en zo zou het in mijn ogen verbeterd kunnen worden". Laten we deze gelegenheid aangrijpen om dit forum met zijn allen beter te maken. :)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Ik trap dan maar af. Ik vind er een hoop dingen positief veranderd maar soms mis ik toch wel een beetje het oudere vertroude gevoel van het forum, dat het allemaal net iets minder modern eruit ziet. Nu is er inderdaad CaliRed en ik ben dan ook erg blij dat ie terug is (Ik gebruik 'm ook) maar ik mis nog nét iets wat dat oude vertrouwde terug geeft.

Ik doel dan vooral op de header eigenlijk, ik mis de 2.3.6 header een beetje, doordat ie niet aan beide kanten volledig doorliep kreeg je een wat kleiner gevoel. Is het mogelijk om zoiets terug te brengen in de huidige forumsoftware? Een beetje een 'ouderwetse' skin.

Of natuurlijk.... KiwiGTA!!!!

-----

Dan nog een ander idee omtrent de editor, ik weet niet of het met de software mogelijk is maar what about de oude editor? Ik ben zelf niet zo'n fan van de WYSIWYG-editor en de knop 'Bewerkmodus wisselen' doet ook niet veel hieraan.

----

Dan nog een ander idee. Is het niet wat om GTAF.nl (de korte url maker) wat meer binnen het forum te laten passen qua uiterlijk? Ik weet dat WikiGTA er een hele hoop op is gaan lijken maar GTAF.nl lijkt er buiten de kleur weinig op en je zou niet zomaar zeggen dat het erbij hoort omdat het was simpel oogt tov de hele moderne en 'ingewikkelde' layout van het forum zelf.

Bewerkt: door Zamg0d1

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik doel dan vooral op de header eigenlijk, ik mis de 2.3.6 header een beetje, doordat ie niet aan beide kanten volledig doorliep kreeg je een wat kleiner gevoel. Is het mogelijk om zoiets terug te brengen in de huidige forumsoftware? Een beetje een 'ouderwetse' skin.

Bedoel je deze? Die liep ook gewoon aan beide kanten door met een balkje ;) CaliRed werkt op dit moment met een variabele breedte, om de volledige breedte van de huidige generatie monitors te kunnen benutten. Het zou zonde zijn om aan weerszijden een groot leeg vlak te laten, ook al ziet het er (in ieder geval op de index) wel iets mooier uit in mijn ogen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat oranje met zwarte wist ik, maar de kleinere header die er boven hangt gaf mij juist dat gevoel. CaliRed vind ik daarom juist wel zo fijn omdat ie dat ook heeft, het sluit zich iets mooier af naar mijn mening.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

geen, alles in orde is!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Misschien een klok met de aftelling van Gta V. ;D

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Nou, nu jullie er toch om vragen...

waslijst-297x300.jpg

Allereerst, de verbeterpunten in layout van het forum, waar ik me elke keer een beetje aan erger :sigaar: :

1. filmpje toont niet na het wijzigen van een bericht in de editmode.

Als ik een link post van een YouTube-filmpje, dan word automatisch het filmpje getoond op het forum ( mits ik een https link geef ). Als ik dan bijvoorbeeld tekst wijzig, in de editmode, dan word het filmpje daarna niet meer gepost.

2. Alternatieve bewerkmodus is matig en niks van de toolbar ( behalve de switchknop ) werkt erin.

Ik ben altijd een fan geweest van het hele bericht invullen op de alternatieve manier, waar je zelf de tags moet invullen / overzichtelijk kan wijzigen etc. . Dit heeft op dit forum nauwelijks een toegevoegde waarde, omdat het eigenlijk toch doet wat de andere modus in zijn programmering heeft staan. Bijv. [media]http://link.link/link[ /media] hoort de media te tonen ( als het ondersteund wordt ). http://link.link/link ( zonder de tag media ) hoort dan ook gewoon als tekst in de post te staan. Dat gebeurt niet, de tekst word een link of als het een YT filmpje betreft een video, terwijl ik dit niet wilde met mijn tekst.

Daarbij werkt de toolbar niet in deze modus, wat tot veel extra tijd leid.

3. Onoverzichtelijke grotere foto's in de normale bewerkmodus

Grote foto's worden in de uiteindelijke post verkleint in een schermpje, in de normale bewerkmodus behouden de foto's hun oorspronkelijke grootte. Een foto van 1680x1050 word dan vrij lastig te zien in het normale kadertje van ong. 1000x400 pixels

4. Geavanceerde bewerkmodus keuze word niet opgeslagen.

In sommige gedeeltes van het forum kan je kiezen voor een geavanceerde bewerkmodus. Aangezien ik altijd dit wil als keuze, moet ik elke keer weer die geavanceerde modus aanklikken. Dit geld ook voor de alternatieve ( ouderwetse ) bewerkmodus.

-------

Ik lever hierbij mijn bericht in, omdat ik morgen weer vroeg uit de veren moet... Ik hoop dat jullie hier in ieder geval al wat aan hebben, later zal ik nog wel wat meer uit de hoge hoed toveren :D:tu:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb zelf geen problemen met de editor, maar wat deze punten betreft kan ik melden dat bij een volgende update de editor volledig is herschreven en veel intuïtiever zou moeten werken, vooral met betrekking tot hoe je media in je post wil tonen. Helaas duurt het nog even voordat de betreffende forumversie uitkomt, en nog langer voordat wij erop overgaan. Maar het biedt wel hoop. :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb zelf geen problemen met de editor, maar wat deze punten betreft kan ik melden dat bij een volgende update de editor volledig is herschreven en veel intuïtiever zou moeten werken, vooral met betrekking tot hoe je media in je post wil tonen. Helaas duurt het nog even voordat de betreffende forumversie uitkomt, en nog langer voordat wij erop overgaan. Maar het biedt wel hoop. puh2.gif

Ik ben benieuwd... Het word tijd dat ik een rondleiding ga aanvragen in de Gtaforum.nl keuken.

keukenmacdph9.jpg

Ooh, zo doen ze dat dus... Ik dacht dat die dingen altijd zwart waren!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind de zoekmachine altijd heel irritant, zelf gebruik ik dan ook altijd Google waarbij ik dan mijn gewenste zoekterm en ''GTAForum.nl'' invoer :7

en soms, als ik een Youtube-video in wil sluiten krijg ik deze shizzle: met dat rare ''[url-blabla]-gebeuren ervoor, wat i kook heel irritant vind.. Ik gebruik dan altijd de bbcode ''[ media ][filmpje][ /media ]''. Net als onderstaand filmpje dus, nadat ik het aanpas blijft het dan wel weer weg, maar dat terzijde

Bewerkt: door Dotz

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Tja... Allemaal (vrijwel allemaal :puh:) goede punten, dat zal ik niet ontkennen. Maar jullie moeten wel rekening houden dat wij net kunnen toveren en ook voor een groot deel afhankelijk zijn van wat IPB ons geeft...

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat is inderdaad wel jammer. Ik ben altijd fan geweest van Invisions systemen maar met de editor hebben ze het voor mij weer verpest. Als er een nieuwe komt vanuit Invision dan komt dat misschien wel weer terug. :)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Voor de nieuwsgierigen, deze screens heeft IPB vrijgegeven (ik vind het er in ieder geval veelbelovend uitzien):

BBCode zul je in principe niet meer tegenkomen, meldt IPS, maar je schijnt het nog wel in te kunnen typen. Hoewel ik fan ben van het bewerken met codes, vrees ik dat je berichten alleen nog dingen op die manier kunt toevoegen :(

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ziet er veelbelovend uit maar erg jammer dat de BBCodes eruit gaan, ze zijn tenminste ontworpen voor Bulletboard-systems. Maar we gaan het zien!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Over de huidige gang van zaken heb ik weinig aan te merken. Echter, zoals al in de bovenstaande posts is genoemd, vind ik de editor kwalitatief uitermate teleurstellend. Het probleem van Dotz (het filmpje in een post zetten) heb ik ook, en dat had ik met de vorige editor niet.

Ook vind ik dat er een countdown van GTA V moet komen. Dat hoort simpelweg bij een game-forum in mijn ogen. :)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!

Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

• Recent actief   0 leden

Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.