Jump to content

Confederations Cup


NandroDavids

Winnaar Confederations Cup  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk land gaat de Confederations Cup winnen?

    • Brazilië
      4
    • Italië
      0
    • Japan
      1
    • Mexico
      0
    • Nigeria
      1
    • Spanje
      9
    • Tahiti
      2
    • Uruguay
      0


Recommended Posts

Italië - Brazilië! Beetje 'n harde wedstrijd, haalt het voetbal er wat uit in mijn ogen. Italië heeft binnen het half uur al twee wisselmogelijkheden verbruikt. Momenteel heeft Brazilië voetballend gezien een overwicht en ze ogen ook wat scherper. Op basis van de eerste helft zou ik m'n geld daarom ook op Brazilië zetten. Het ontbreekt Italië momenteel ook wat aan creativiteit, zo zonder Pirlo.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    25

  • Jimmiefitz

    9

  • -Matthijs-

    8

  • Venzio

    8

Ah, ik had me ingesteld op nog een wedstrijd om 0.00 uur (nu dus), maar de laatste groepswedstrijden per poule zijn natuurlijk tegelijk :{

Italië-Brazilië heb ik niet kunnen kijken, maar ik ga zo wel even een samenvatting kijken denk ik. Sowieso veel doelpunten en wat discutabele momenten heb ik vernomen, dus ben benieuwd.

Wat overigens opvallend is: vaak zie je dat met een nieuwe bal (bij ieder EK/WK dus) er vrijwel geen vrije ballen direct in gaan. Op het vorige WK in totaal maar 2 volgens mij. Nu, in slechts 10 wedstrijden op de Confederations Cup, liggen er al 3 in...

Link to comment
Delen op andere websites

Het was best een aardige wedstrijd, althans in het begin. Neymar is toch echt een geweldenaar, alleen voor hem al neem ik een Sport 1 abonnement. Ik ben wel benieuwd naar de overige wedstrijden, de wedstrijden voor het 'echie'.

Link to comment
Delen op andere websites

Aardige eerste helft, met name de eerste minuten was het toch wel weer genieten van Spanje hoor :D

Ik gun Nigeria ook wel een doelpuntje, maar die aanvallers lopen weer alle kansen te verprutsen...

Link to comment
Delen op andere websites

Vanavond Brazilië-Uruguay, om 21:00 uur, de eerste halve finale :)

Wel een wedstrijd om naar uit te kijken lijkt me. Brazilië maakt tot nu toe een goede indruk, en Uruguay heeft kan met hun drie topspitsen natuurlijk voor gevaar zorgen. Ik ben vooral benieuwd wat Brazilië kan in een wedstrijd waar het er echt om gaat, tegen een vrij sterke tegenstander. Want die wedstrijd tegen Italië ging enkel nog om prestige, verder niet, dus die winst zegt me niet zo veel.

Overigens is Balotelli geblesseerd afgehaakt bij Italië, die zien we morgen en in een eventuele finale niet meer terug, helaas.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb alleen de strafschoppenserie kunnen zien, dus kan totaal niet oordelen of het verdiend was, maar ik las dat Italië het zeker niet slecht deed en dat het zelfs Spanje was dat in de tweede helft minder balbezit had. Hoe dan ook: perfect affiche voor de finale natuurlijk, maar die zegereeks van Spanje op eindtoernooien mag van mij nu wel onderbroken worden door Brazilië.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe dan ook: perfect affiche voor de finale natuurlijk, maar die zegereeks van Spanje op eindtoernooien mag van mij nu wel onderbroken worden door Brazilië.

Inderdaad. Dat Spanje zou winnen zag je van mijlenver al aan komen, want het is Spanje. Maar goed, als alles altijd meezit win je ook dit soort moeizame wedstrijden. Ben erg benieuwd naar de finale. Heb eigenlijk ook geen idee wat ik daar moet gaan verwachten. Zul je zien dat Spanje weer 'als vanouds' voetbalt... nosmile.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de wedstrijd vanaf de tweede helft gezien. Ik vond de wedstrijd op zich niet zo heel denderend. Maar er zat spanning op en het werd een heuse veldslag.

Ik hoopte dat Italie zou winnen, maar dat mocht niet zijn. Hopelijk kan Brazilie zondag Spanje een keer verslaan. De zegereeks van de Spanjaarden duurt mij iets te lang.

Wel een mooi moment tussen de twee grootheden Casillas en Buffon na de wedstrijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Björn Kuipers is aangewezen als de scheidsrechter voor de finale :)

Toch mooi voor hem, in één seizoen de nationale bekerfinale, de Europa League-finale én de Confederations Cup-finale fluiten. De laatste keer dat een Nederlander een dergelijk grote wedstrijd kreeg was Dick Jol in 2001 met de Champions League-finale.

Hopelijk doet hij het zondag goed, en dan ziet het er natuurlijk uitstekend uit voor hem volgend jaar. Sowieso naar het WK dan, en blijkbaar heeft de FIFA vertrouwen in hem, dus dan zou hij ook maar zo kandidaat voor die finale kunnen zijn. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe ver Nederland komt, maar ik acht de kans groter dat Kuipers de finale haalt dan dat Oranje dat doet :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Björn Kuipers is aangewezen als de scheidsrechter voor de finale :)

Prachtige prestatie van Kuipers! :klap: Eerlijk is eerlijk, hij doet het dit seizoen ook internationaal gezien erg goed, dus een mooie beloning.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Kuipers de Nederlander is die dit jaar het beste heeft gepresteerd op de internationale voetbalvelden, verhoudingsgewijs beter dan bijvoorbeeld Robben. Daarnaast won Kuipers gisteren ook nog een mooie prijs.

Ik hoop dat ik wat van de finale kan zien, Spanje-Brazilië is natuurlijk een prachtig afiche.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Kuipers de Nederlander is die dit jaar het beste heeft gepresteerd op de internationale voetbalvelden, verhoudingsgewijs beter dan bijvoorbeeld Robben.

Twee grote finales fluiten is beter dan in de laatste minuut van de finale je club de Champions League bezorgen? Ja, twee is meer dan één, maar toch...

Op dit moment is Uruguay-Italië bezig. 2-2 na de reguliere speeltijd, na 2 goals van Diamanti (2 vrije ballen) en 2 van Cavani (waarvan 1 vrije bal). We gaan dus zo verlengen :)

Niet live op tv (althans, niet op de 'open' zenders), maar wel online: *KLIK*.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...