Jump to content

Welke GTA heeft de beste eindmissie?


Phoenyxar

Eindmissie's!  

61 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke GTA heeft de beste eindmissie?

    • GTA 2
      0
    • GTA 3 - The Exchange
      3
    • GTA VC - Keep Your Friends Close
      7
    • GTA SA - End of the Line
      25
    • GTA Advance - Freedom Flies
      0
    • GTA LCS - The Sicilian Gambit
      1
    • GTA VCS - Last Stand
      1
    • GTA IV - A Revenger's Tragedy
      3
    • GTA IV - Out of Commission
      8
    • GTA TLaD - Get Lost
      4
    • GTA TBoGT - Departure Time
      4
    • GTA CTW - Salt in the Wound
      0
    • GTA V - Something Sensible
      0
    • GTA V - The Time's Come
      0
    • GTA V - The Third Way
      5


Recommended Posts

Na deze discussie nog eens te zien opduiken dacht ik: "Hier bestaat nog geen topic over?" en na even zoeken niks gevonden, dus waarom niet.

De laatste missie van de game is voor elke GTA een vrij iconisch moment, het kan de game net dat ietsje specialer maken, het kan zelf de volledige game omhoog trekken, maar het kan ook een teleurstelling zijn. Wat vinden jullie de beste eindmissie eigenlijk? Met eindmissie bedoel ik dan de missie waarmee de lineaire verhaallijn stopt en waarop de credits volgen. Discussiëer maar raak!

Ik heb maar beide eindes voor GTA IV toegevoegd. De verschillen zijn miniem, maar bestaan wel.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    4

  • FcUtreg4Life

    2

  • _Night-Men_

    1

  • GuitarGuy666

    1

Ik heb eens even alle eindmissies die ik heb gespeeld de revue laten passeren.

Mijn favoriet is toch wel Out of Commission. Wat wel het bijzondere is aan deze eindmissie, is dat de antagonist van het spel al is uitgeschakeld. Toch was dit voor mij de meest complete eindmissie; de achtervolging, de schietpartij, wederom een achtervolging (Ik heb zo hard op die knop staan rammen, dat het een wonder is dat m'n controller niet is overleden) en het dramatische einde onder het Blijheidsbeeld. A Revenger's Tragedy komt redelijk overeen, maar die heb ik slechts één keer gespeeld, ik heb het niet zo op Deal. De eindmissies van de Episodes hadden veel vuurgeweld, maar waren makkelijk te doen. The Exchange was wel aardig, maar niet heel bijzonder. Keep Your friends Close was erg kort, en met de vele krachtige wapens die ik inmiddels had verzameld zeer makkelijk. De enige eindmissie tot nu toe waar ik echt moeite mee heb gehad was En of the Line. De terugweg door het Crack Palace was een ramp, ik wilde het maar niet halen. Toen kwam ik er achter dat ik de Firefighter missie nog niet gedaan had. Die heb ik gedaan, daarna was ook deze eindmissie goed te doen. Het "en ze leefden nog lang en gelukkig"-gevoel op het einde vond ik trouwens wel een beetje jammer.

De eindmissies van de Stories heb ik nog niet gedaan, ben al aardig op weg in LCS; wellicht dat ik mijn stem in deze pol ooit nog eens bijstel.

Link to comment
Delen op andere websites

Moeilijk dit. Mijn persoonlijke favoriet is sowieso Keep Your Friends Close, vanwege de gelijkenis met de laatste scene uit de film Scarface. De beste eindmissie vind ik het echter niet. Die eer gaat wellicht naar End of the Line, omdat het uit het lijstje, samen met Out of Commission/A Revenger's Tragedy een van de meeste complete eindmissies is. Waarom dan niet de laatst genoemde(n)? EOTL vind ik een stukje moeilijker en daarom ook leuker om te spelen.

Nu goed, ik heb eigenlijk van elke eindmissie wel genoten. Voor mij is het altijd de missie waar ik het hardst naar uitkijk, en waar ik achteraf bijna altijd met gemengde gevoelens op terugkijk. Enerzijds ben je teleurgesteld dat je het eindpunt hebt bereikt, anderzijds ben je trots en tevreden dat je de verhaallijn hebt uitgespeeld. Ik ben benieuwd naar wat GTA V ons zal voorschotelen als eindmissie.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel, ik zal ze maar op volgorde zetten:

-Out of Commision

-A Revenger's Tragedy

-Get Lost

-End Of The Line

-The Exchange

-Keep Your Friends Close

Momenteel ben ik wel nog bezig met TBoGT, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

Waarom die van IV? Die vind ik de meest complete en maakt een mooi einde aan het verhaal. De schansjump bij Out of Commision maakt die net iets meer episch dan zijn tegenhanger bij de dealmissies.

Keep Your Friends Close vond ik de slechtste, deels omdat ik VC al niet zo lekker vind spelen en ook omdat het einde niet realistisch is. Dus Tommy gaat wat ruiten inslaan, ijsjes met drugs verkopen en vervolgens is hij de baas van VC als hij een hele maffia uit LC op zijn eentje vermoordt? Juist ja... Ik vind het normale verloop van GTA's veel beter: iemand wordt met onrecht geconfronteerd en vecht zich er uit. Tegen alle verwachtingen lukt het hem ook. Of zoals The Truth zou zeggen 'Man, you have beaten the system'

Link to comment
Delen op andere websites

#1: Out of Commision (IV, Revenge). Deze heb ik verkozen boven Get Lost van The Lost and Damned, omdat hij toch iets meer afwisseling bevat. Het gedeelte met de Sanchez en de Annihilator maakt het nét even iets specialer. Zoals hierboven is vermeld is het ook leuk dat de 'hoofdantagonist' al vermoord is alvorens je Out of Commision begint, dit in tegenstelling tot menig andere eindmissie, waarin je meestal je antagonist moet afmaken.

#2: Get Lost (TLaD). Een lastige keuze, maar ik heb deze toch op de tweede plaats gezet. Simpelweg omdat 'ie iets minder variatie bevat. Veel missies in TLaD zijn 'gewoon' schietgevechten, of bevatten er een, en daar is Get Lost geen uitzondering op. Eén van de beste missies van TLaD, dat dan weer wel.

#3: End of the Line (SA). De laatste plaats, vanwege het feit dat ik 'm niet super vind. Of tenminste niet zo dat hij die van IV en TLaD overtreft. Een beetje standaard: een schietgevecht en een achtervolging.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus, dan zal ik ook maar mijn lijstje eens bovenhalen.

#1: Out of Commission. Ja, het is mijn favoriete GTA en heeft ook mijn favoriete eindmissie. De missie is gewoon compleet, heeft een vrij lange duur en heeft een bepaald episch gehalte naar het einde toe. Heb het ook niet zo met Deal, dus de Revenge-line krijgt van mij sowieso meer punten. De eerste keer keek ik op tegen de missie, nu kijk ik er naar uit.

#2: Last Stand. Niet iedereen heeft Vice City Stories gespeeld, dus maar weinigen zullen de clusterfuck van een missie, die Last Stand eigenlijk is, hebben meegemaakt. Ook helemaal geen makkelijke missie want de VCS-engine staat niet te veel toe. Maar de missie vind ik wel episch, zwaar "over the top".

#3: The Sicilian Gambit. Hetzelfde voor LCS, wie heeft het eigenlijk gespeeld? Nou, in mijn mening is het een enorm genegeerde game terwijl het verhaal en de sfeer van de game vrij compleet zijn. Kent enkele geweldige en originele missie's en dit is er in mijn mening eentje van.

Ik zou natuurlijk alle eindmissie's in een lijstje kunnen smijten, maar we gaan ons daar maar van weerhouden, dan wordt het nogal lang.

Link to comment
Delen op andere websites

1. GTA SA. Tot frustrerend toe kon ik niet op tijd bij Sweet komen. :puh: Zeker een uitdagende missie, met (de eerste keer) verrassende twists. Had niet verwacht dat Sweet met één hand aan een Firetruck zou gaan hangen. :')

2. GTA VC. Ik hou gewoon van deze GTA en ik hou gewoon van de missies. Het is geen briljante missie, maar ik heb er oprecht van genoten.

3. GTA IV. Jammer dat het gehele spel te makkelijk was, dus deze eindmissie ook. Het was wel compleet en leuk. Welke van de twee op één; als ik echt moet kiezen dan maar "revenge"...

De stories vond ik sowieso niet zo heel leuk om te spelen. Hetzelfde geldt voor CTW.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien A Revenger's Tragedy, al zat daar ook wat frustratie bij omdat ik pas na 100 keer die helikopter in kon springen wegens een bug in het spel, en daarna alleen maar bezig was met te zorgen dat ik niet alsnog dood ging.

Eigenlijk ken ik alleen maar die van San Andreas, GTA IV en GTA: The Lost and Damned.

The Lost and Damned: Deze was op zich wel vet maar niet wereldschokkend.

San Andreas: Op zich wel epic einde omdat er twee aartsvijanden neer gaan. Dat warenhuis was meer irritant dan spannend, maar daarna wordt het wel episch.

GTA IV: Ik weet nog dat ik bij mijn eerste playthrough mijn best deed om het verhaal zo spannend mogelijk te maken voor mezelf. Zo zette ik altijd The Journey op als Roman ineens werd gekidnapped of wat dan ook. In dit spel heb ik echt wel de meest heftige missies beleefd, mede dankzij die radiozender eigenlijk. :puh:

Maar goed, precies om deze reden besloot ik uiteindelijk voor "Deal" te gaan, om de onvermijdelijke confrontatie nog even uit te stellen. Uiteindelijk is dit de 'juiste' keuze geweest. De moord op Roman gaf me des te meer haatgevoelens voor de man aan wie ik sowieso al een hekel had, en daarom voelde de eindmissie met Dimitri des te spannender.

Bij m'n tweede playthrough koos ik die andere optie, revenge. Dit deed me veel minder. Ik had ten eerste totaal niets met Kate en die Jimmy Pegorino vond ik ook niet zo heel interessant. Wat mij betreft hadden ze deze hele missie weggelaten; het doet het gewoon niet voor mij om te eindigen met iemand die je sowieso pas ergens tegen het einde aan ontmoet heb en die verder weinig van invloed op je is geweest.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Ik heb gestemd op The Exchange, de eindmissie van GTA III. Eigenlijk twijfel ik waar een goede eindmissie aan moet voldoen. Aan de ene kant kun je zeggen dat het een epische afsluiting moet zijn van het verhaal, maar bijvoorbeeld End Of The Line in San Andreas vind ik wat dat betreft veel te overdreven groots. GTA III heeft niet het sterkste verhaal vind ik, en The Exchange is dan ook geen grootse afsluiter, maar ik vind het op zichzelf staand de tofste missie van alle eindmissies die ik heb gespeeld. Keep Your Friends Close is niets meer dan blijven schieten totdat iedereen dood is, daar zit verder eigenlijk niets in. Bij The Exchange is het nog zorgen dat je snel bent, dat je aan wapens komt, en dat je verschillende soorten tegenstanders verslaat: een blokkade, 'losse' staande tegenstanders, een Barracks OL die vol op je af komt rijden, een helikopter uit de lucht schieten...er zit genoeg uitdaging in die missie.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...