Jump to content
Joriz

Dit is de echte Alamo Sea van GTA5


Zoals al uit veel screenshots was te herleiden is er ten noorden van Los Santos (gebaseerd op Los Angeles) in GTA5 een groot meer met de naam Alamo Sea. De meeste zouden denken dat je in zo'n meer lekker kan vissen, zwemmen en waterskiën. Maar niets van dat is minder waar. Alamo Sea is namelijk gebaseerd op Salton sea, een groot meer wat door toedoen van de mens en de rare geografie in 1900 in het zuiden van Californië is ontstaan. Iedereen dacht dat het meer wil snel zou verdwijnen, maar al snel kwamen er wel dus de mensen die gingen vissen, zwemmen en waterskiën en veranderde de kust in een populaire badplaats. Door het gebrek aan toevoer van nieuw water, het verdampen van het bestaand water en de grote hoeveel zoutafzetting in de streek, werd het meer steeds zouter en zouter, waardoor het meer nu zouter is dan de zee. Dit leidde tot desastreuze gevolgen waardoor alle vissen dood gingen en alle mensen er weg trokken. Nu ziet het echte Salton Sea zoals in de onderstaande video is te zien er echt als spookmeer uit. Kortom in GTA5 zul je hier ook niet lekker gaan waterskiën en zwemmen. Het enige wat je hier nog tegen zal komen is idioten als Trevor Phillips.

Bron video:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Prachtige video. Ik hoop dat Rockstar daar zeker aandacht aan schenkt. Die heuvel op het einde zit er al in, volgens een van de laatste screenshots, en als de variant op Salton Sea erin zit, mag die spookstad niet vergeten worden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zag het filmpje even geleden al een keer, blijft toch indrukwekkend hoe die ruïnes herinneren aan het verleden. Wegen die aangelegd waren voor woonwijken, maar die er nooit zijn gekomen. Benieuwd of men in GTA V hetzelfde 'lege' gevoel weet te creëren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Prachtig filmpje, geeft ons een mooie impressie van het sfeertje dat Rockstar ongetwijfeld zal gaan verwerken in GTA 5. Het idee van een ghost-town kan ik altijd wel waarderen.

En bij het begin van het filmpje, had ik gelijk al zin om met een terreinwagen, onder het avondrood uiteraard, door de woestijn te scheuren. Man, wat wordt dit spel vet.

Oh, en wat betreft die kleurrijke berg rond 5:02: Die Hard heeft die opgemerkt op een middels E3 vrijgegeven screenshot, zie deze post.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zag het filmpje even geleden al een keer, blijft toch indrukwekkend hoe die ruïnes herinneren aan het verleden. Wegen die aangelegd waren voor woonwijken, maar die er nooit zijn gekomen. Benieuwd of men in GTA V hetzelfde 'lege' gevoel weet te creëren.

Zag het filmpje even geleden ook, maar net opnieuw bekeken. In inderdaad, ik ben heel benieuwd of dit sfeertje terug komt in GTA V.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik denk dat het lastig wordt om deze sfeer goed in GTA V om te zetten, maar misschien kan Rockstar met die achtergrondmuziek er wel wat van maken. Sfeer kun je Rockstar wel toevertrouwen. Ik heb namelijk ook al gehoord dat je bij heists van die achtergrond muziek hebt die heel erg lijkt op de score in The Dark Knight in het begin:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...