Jump to content
NandroDavids

Voorpret - Bezienswaardigheden


gallery_7284_229_48603.jpg

Deze rubriek is geschreven door @Die Hard

Daar sta je dan, op de frontpage. De afgelopen weken was Voorpret in de MAF-blog te bewonderen, maar nu hebben @Jesperkaj en ik (@Die Hard) het startsein gekregen om Voorpret voortaan in de nieuwssectie te publiceren. Wij willen dan ook meteen van de gelegenheid gebruik maken om jullie te bedanken voor de mooie reacties en zijn de forumleiding dankbaar voor deze kans. Deze week trap ik af en neem ik jullie mee in een rondleiding door het San Andreas van GTA V, waarbij we op zoek gaan naar de plaatsen die het bekijken waard zijn.

BEZIENSWAARDIGHEDEN

Del Perro Pier

Waarschijnlijk zegt de naam Del Perro Pier de meesten van jullie weinig, want deze pier staat toch meer bekend onder de naam Pleasure Pier. De Del Perro Pier werd geïntroduceerd in de eerste trailer door middel van een doek waarop met rode letters Pleasure Pier stond. Op het doek waren het reuzenrad en de achtbaan duidelijk te zien. Een jaar later bracht Rockstar enkele photo viewers op de markt en door één van de photo viewers zag men opnieuw de pier, dit keer met de tekst Wish you were here. Del Perro Pier. Welke naam de pier nu precies met zich mee draagt is niet helemaal duidelijk, we gaan er voor nu maar gewoon vanuit dat beide naamgevingen correct zijn.

gallery_7284_229_27462.jpggallery_7284_229_8632.jpg

Links: Het doek met Pleasure Pier | Rechts: Het beeld door de photo viewer

De pier (die gebaseerd is op de in Los Angeles gelegen Santa Monica Pier) was al eerder te vinden in GTA San Andreas, waar het de naam Yacht Harbor had. Zoals te zien op screenshots en in de trailers heeft de pier een achtbaan en een reuzenrad. Of de attracties ook daadwerkelijk te berijden zijn of bewegen is onduidelijk. Wel is duidelijk dat de sfeer die de pier met zich mee draagt subliem lijkt, waardoor de locatie een must-see is.

Chinatown en de Maze Bank Tower

Als we ons wat meer op het centrum van de stad richten, zijn twee van de locaties die eruit springen de wijk Chinatown en de Maze Bank Tower. Voor de echte Grand Theft Auto-fan hoef ik eigenlijk weinig over Chinatown uit te leggen. Van de wijk in GTA V hebben we eigenlijk maar twee screenshots gezien, maar als we terugkijken naar eerdere GTA's kunnen we heel gemakkelijk de conclusie trekken dat het een wijk is met vele Chinese invloeden, bewoond door Chinezen. In Los Santos is de wijk eigenlijk nieuw te noemen, want in het Los Santos van GTA San Andreas ontbrak de wijk.

gallery_7284_229_35337.jpggallery_7284_229_41017.jpg

Twee screenshots met vele Chinese invloeden, waarschijnlijk beide genomen in Chinatown

De Maze Bank Tower is voor ons vooral bekend onder de naam Los Santos Tower of Star Tower. Net als in GTA San Andreas is de Maze Bank Tower het hoogste gebouw van Los Santos en wordt het gekenmerkt door het stervormige helikopterplatform op het dak. Als de draw distance in de game daadwerkelijk net zo groot is als op de screenshots, zal het uitzicht dat je op de top hebt prachtig zijn. Op de screenshot waar ik het over heb lijkt het erop dat Michael, Franklin en Trevor alle drie uit een helikopter komen, waardoor het er naar uitziet dat in of rond de Maze Bank Tower zich een missie af zal spelen.

gallery_7284_229_23162.jpggallery_7284_229_7100.jpg

Links: Verbluffend uitzicht vanaf het dak | Rechts: De Maze Bank Tower aan de rechterkant

Machinerie

Ik heb het er al eerder over gehad in de eerste editie van Voorpret: The Big Ear heeft blijkbaar gezorgd voor nageslacht, want in GTA V zijn maar liefst vier satellietschotels te vinden en wel in het uitgestrekte zandlandschap van Blaine County. Naast deze satellietschotels is in Blaine County ook een groot windmolenpark gevestigd, welke we voor het eerst te zien kregen in de eerste trailer. Alhoewel de beelden van de eerste trailer anders doen vermoeden, wordt in de tweede trailer duidelijk dat het windmolenpark naast een snelweg ligt.

Als dat nog niet genoeg is: op een screenshot zagen we ook nog een dam met daarachter een prachtig uitzicht over Los Santos. De dam vertoont geen gelijkenissen met de Sherman Dam en lijkt ook niet bijzonder speciaal, maar vanwege het uitzicht en het oog voor detail wilde ik er toch even aandacht aan besteden.

gallery_7284_229_11106.jpg

gallery_7284_229_11085.jpggallery_7284_229_31772.jpg

Boven: De dam met uitzicht over Los Santos

Linksonder: De vier satellietschotels | Rechtsonder: Het windmolenpark in de eerste trailer

Salvation Mountain

Laat het duidelijk zijn dat Salvation Mountain zeer waarschijnlijk niet de naam is van de GTA V-parodie op deze 'berg', het is namelijk nog niet bekend wat de ingame-naam is. De Salvation Mountain in Californië is een berg met verschillende godsdienstige leuzen met het doel om men te bekeren tot het Christendom. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon mooi om te zien. Dat de berg waarschijnlijk ook in het Blaine County van GTA V te bezichtigen is werd pas bekend na de laatste serie screenshots. Op de screenshot met een overview van Blaine County was een raar gekleurd gebied te zien waarvan niet meteen duidelijk werd wat het nou precies was, maar enkele kenners van het Californische landschap zagen al snel de gelijkenissen met de Salvation Mountain. En zeg nou zelf, het kan bijna niet anders dan dat dit Rockstar's parodie is. Overigens merkte 3L1077 al op dat de berg een goede manier is om reclame te maken voor het Epsilon Program.

gallery_7284_229_34946.jpggallery_7284_229_55544.jpg

Links: De vermoedelijke Salvation Mountain in GTA V | Rechts: Salvation Mountain

... en nog veel meer

Natuurlijk waren dit lang niet alle bezienswaardigheden die San Andreas te bieden heeft, maar ik hoop dat ik hiermee de hoogtepunten eruit heb weten te pikken. Eigenlijk kon ik net zo goed een artikel schrijven over het gehele San Andreas, want met de verschillende landschappen, de verbeterde graphics en de heerlijke sfeer wordt waarschijnlijk elk moment dat we GTA V spelen bezienswaardig. Ik kan niet blijven herhalen hoe lang we nog moeten wachten, maar op moment van spreken nog een kleine drie maandjes. So close, yet so far. Hoe dan ook, Jesperkaj en ik zullen ons best doen om jullie te blijven informeren over elk aspect van de game. Dit was de Voorpret voor deze week, volgende keer is het weer de beurt aan mijn collega Jesperkaj. Tot volgende week!

En vergeet uiteraard niet om de rest van de MAF van deze week te lezen.

Voorgaande edities Voorpret:

Landschappen

Los Santos River

Snelwegen

De Blueprint van Los Santos

Los Angeles

Omgeving

Heists

Screenshot-analyse

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Mooi artikel, goed geschreven. Omvat vrij veel. Kijk al uit naar een volgende!

Wel een vraag rond het Chinatown-stukje, ik zie niet in waarom die rechtse screen nou Chinatown zou moeten zijn? Lijkt eerder Vinewood Boulevard :3

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mooi artikel!

Maar je kan zien in de trailer van Micheal dat het reuzenrad in ieder geval draait.

Kijk, daar heb ik overheen gekeken. Dankjewel voor je feedback!

Wel een vraag rond het Chinatown-stukje, ik zie niet in waarom die rechtse screen nou Chinatown zou moeten zijn? Lijkt eerder Vinewood Boulevard :3

Het gebouw op de screenshot heeft een Aziatisch uiterlijk (voornamelijk de tekst op de vlaggen). Kan natuurlijk ook zijn dat dit net een Chinese tempel of een Chinees restaurant op Vinewood Boulevard is, het is ook niet honderd procent zeker dat het daadwerkelijk Chinatown betreft. :)

ik tel echter 5 "big ears" op de foto

even wijzigen misschien...

Goed gespot! Ik dacht eerst dat het de trap van de vierde satelliet was, maar het is inderdaad een vijfde satelliet.

Bewerkt: door Die Hard

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het gebouw op de screenshot heeft een Aziatisch uiterlijk (voornamelijk de tekst op de vlaggen). Kan natuurlijk ook zijn dat dit net een Chinese tempel of een Chinees restaurant op Vinewood Boulevard is, het is ook niet honderd procent zeker dat het daadwerkelijk Chinatown betreft. :)

Grauman's Chinese Theatre - Hollywood Boulevard

ipcress.jpg

In San Andreas was het de Cathay, is ook daarvan dat ik het herken :puh:

800px-Cathay-GTASA-exterior.jpg

Maar kom, dat is dan maar een klein foutje en aangezien het over Chinese invloed gaat klopt het ook wel volledig. Naja, het is dus een vrij gekend Theater op Hollywood Boulevard. Kan evengoed zijn dat de 2 gebieden in Los Santos naast mekaar liggen. Zeer begrijpelijk foutje in ieder geval, voor de rest is het wel volledig!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Goed opgemerkt, Phoenyxar! :)

Nou ja, ik niet veel meer zeggen dan dat dit een geweldig en informatief artikel is om te lezen, top! :tu:

Zeker terecht dat het op de frontpage is geplaatst, ik kijk uit naar de volgende editie!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...