Jump to content

PCM10 GTAForum.nl Deel 2


Cabyon

Recommended Posts

FT2lZPp.png

Uitleg

Hallo, en welkom bij iets compleet nieuws. Ja, echt iets compleet nieuws. Ik ga een nieuwe carrière beginnen in het Pro Cycling Manager, een spel waar ik recent in de Game On over heb geschreven. Ik wil een eigen ploeg beginnen. Mét jullie hulp. Jullie mogen adviezen geven over het aantrekken van renners, beloftes scouten, de doelen van het team en op welke wedstrijden bijvoorbeeld de focus op gelegd moet worden. Ik speel het spel. Bedenk wel dat ik de eindverantwoordelijke ben, maar dat jullie een grote invloed krijgen op wat wij doen.

Hier is het shirt waarin de nog te vormen wielerploeg GTAForum.nl gaat rijden.

3YIMHEC.jpg

Jullie hebben dus ook invloed op de ploeg waarmee ik vanaf het begin ga koersen. In de spoiler staat verdere uitleg over de carrièremodus. Maak je geen zorgen over de naam en het shirt dat afwijkt van hierboven; dat komt allemaal in orde.

wfqB0SB.jpg

MrEjEw4.jpg

QRpZGJZ.jpg

Noteer dat bij screen twee de vaardigheiden (ook wel stats genoemd) wat beperkt zijn. In ieder geval is dus 50 het laagste en 85 het hoogste. Even wat breder uitgewerkt:

w4HyMdb.jpg

[table=header]Stat/Vaardigheid|Uitleg

RYD|Rijden. Hardrijden. Hoe hard een renner op het vlakke stuk kan rijden.

KL|Klimmen. Hoe goed de renner kan klimmen. Met klimmen worden bergen boven de 1000 meter bedoelt.

HEU|Heuvels. Hoe goed iemand heuvels opkan. Is alleen van toepassing op 'bergen' onder de 1000 meter. Vaak zie je dat bij klimmers de KL en HEU gelijkwaardig hoog zijn of in ieder geval beiden hoog.

TR|Tijdrijden. Hoe goed iemand is in tijdrijden. Hangt samen met PRL.

PRL|Proloog. Hoe goed iemand is in een proloog. TR en PRL hangen vaak samen, deze zijn bij een tijdrijder vrijwel altijd gelijkwaardig.

KAS|Kasseien.Hoe goed iemand de voeten uit kan op de kasseien.

SP|Sprint. Hoe goed iemand kan sprinten. Hangt vrijwel altijd samen met ACC

Acc| Acceleratie. Is nodig bij de sprint; de acceleratievaardigheid is ook vaak bij klimmers hoog, dat hebben ze namelijk nodig om te kunnen ontsnappen in de bergen.

DAL|Dalen. Hoe goed iemand kan dalen.

AAN| Aanvallen. Hoe goed iemand kan aanvallen. Is hoog bij rasaanvallers en klimmers.

UIT|Uithoudingsvermogen. Spreekt voor zich. Hangt samen met WEE en REC.

WEE| Weerstand. In welke mate een renner in staat is in de tegenaanval te gaan, net even dat laatste tandje bij te zetten in de sprint.

REC| Recuperatie. Hoe goed iemand hersteld in de wedstrijd én daarbuiten van een zware inspanning.

[/table]

Ik heb mijn zegje gedaan. Jullie mogen mij adviseren wat het beste is, welke renners ik moet aantrekken, kortom, bijna alles. Brand los.

Inhoudsopgave

Deel 1 - Sponsors, de maand januari & meer

Deel 2 - Een vervolg op het succes?

Huidige selectie

rGBpWEk.jpg

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

Ik stel voor om de moeilijkheidsgraad op Normaal te zetten. Winnen is leuk, maar er moet wel uitdaging in zitten.

Verder lijkt het mij tof om een overwegend Belgisch en Nederlands team te maken, aangezien we hier ook met Belgen en Nederlanders zitten. Een Kevin Seeldrayers, Tom-Jelte Slagter, Wilco Kelderman en Gianni Meersman bijvoorbeeld, om 's wat namen te noemen :)

Verder: tof initiatief :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een Kevin Seeldrayers, Tom-Jelte Slagter, Wilco Kelderman en Gianni Meersman bijvoorbeeld

En Bauke Mollema ;) Beetje Gronings bloed.

Leuk idee, ga dit topic wel even volgen, denk ik ;) Ben niet echt van het wielrennen, maarja, ik heb ook niks met het Wilde Westen, maar toch vind ik Red Dead Redemption een geweldig spel :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik stel voor om de moeilijkheidsgraad op Normaal te zetten. Winnen is leuk, maar er moet wel uitdaging in zitten.

Verder lijkt het mij tof om een overwegend Belgisch en Nederlands team te maken, aangezien we hier ook met Belgen en Nederlanders zitten. Een Kevin Seeldrayers, Tom-Jelte Slagter, Wilco Kelderman en Gianni Meersman bijvoorbeeld, om 's wat namen te noemen :)

Verder: tof initiatief :tu:

Bedankt beiden. Wat ik er nog ben vergeten bij te zeggen is dat ik met een database uit 2011 speel, Kelderman en Slagter zijn daar dus niet zo beloftevol als ze nu zouden zijn. Ook zijn renners die nu echt goed zijn toen wat minder. Dat is wel iets om rekening mee te houden, denk ik.

Ook ben ik nog een belangrijk ding vergeten: van elke wedstrijd die ik rijd zal ik verslag van uitbrengen en ook worden alles wat er gebeurt natuurlijk vermeldt.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt beiden. Wat ik er nog ben vergeten bij te zeggen is dat ik met een database uit 2011 speel, Kelderman en Slagter zijn daar dus niet zo beloftevol als ze nu zouden zijn. Ook zijn renners die nu echt goed zijn toen wat minder. Dat is wel iets om rekening mee te houden, denk ik.

Ja, ik probeerde juist de wat onbekendere renners te zoeken. Mollema kan wel, maar ligt zó voor de hand dat het op papier een makkelijke keus zou zijn. Vandaar Kelderman en Slagter. Maar als die niet zo talentvol zijn (hoe talentvol?), dan moeten we wellicht verder zoeken. Welke Belgen en NL'ers lijken het wel goed te kunnen gaan doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt beiden. Wat ik er nog ben vergeten bij te zeggen is dat ik met een database uit 2011 speel, Kelderman en Slagter zijn daar dus niet zo beloftevol als ze nu zouden zijn. Ook zijn renners die nu echt goed zijn toen wat minder. Dat is wel iets om rekening mee te houden, denk ik.

Ja, ik probeerde juist de wat onbekendere renners te zoeken. Mollema kan wel, maar ligt zó voor de hand dat het op papier een makkelijke keus zou zijn. Vandaar Kelderman en Slagter. Maar als die niet zo talentvol zijn (hoe talentvol?), dan moeten we wellicht verder zoeken. Welke Belgen en NL'ers lijken het wel goed te kunnen gaan doen?

Ik moet je bekennen dat ik dat eerlijk gezegd niet uit mijn hoofd weet. Seeldraeyers lijkt het inderdaad goed te gaan doen, Gesink is een topper (80 klimmen) en Mollema doet het ook erg aardig. Vertel maar eens wat je wilt weten zodat vertel ik het je graag. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet je bekennen dat ik dat eerlijk gezegd niet uit mijn hoofd weet. Seeldraeyers lijkt het inderdaad goed te gaan doen, Gesink is een topper (80 klimmen) en Mollema doet het ook erg aardig. Vertel maar eens wat je wilt weten zodat vertel ik het je graag. :)

Ik zou dus vooral mannen willen die niet zo voor de hand liggen. Dat Gesink en Mollema goed zijn, ja, dat vind ik te makkelijk. Evenals een Gilbert waarschijnlijk. Dan dus liever Seeldraeyers en andere Belgen en Nederlanders die níet zo voor de hand liggen. Hoe lijkt Meersman het te gaan doen? Kruiswijk? Zit Theo Bos er al bij als wegrenner?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet je bekennen dat ik dat eerlijk gezegd niet uit mijn hoofd weet. Seeldraeyers lijkt het inderdaad goed te gaan doen, Gesink is een topper (80 klimmen) en Mollema doet het ook erg aardig. Vertel maar eens wat je wilt weten zodat vertel ik het je graag. :)

Ik zou dus vooral mannen willen die niet zo voor de hand liggen. Dat Gesink en Mollema goed zijn, ja, dat vind ik te makkelijk. Evenals een Gilbert waarschijnlijk. Dan dus liever Seeldraeyers en andere Belgen en Nederlanders die níet zo voor de hand liggen. Hoe lijkt Meersman het te gaan doen? Kruiswijk? Zit Theo Bos er al bij als wegrenner?

Seeldraeyers uit mijn hoofd 74 klimmen, dat is OK. Meersman moet ik even opzoeken, die heb ik niet bij de hand. Kruijswijk is ook 74 klimmen. Theo Bos zit er inderdaad bij, en is flink goed ook. 78 sprinten, 84 (!) acceleratie. Die is dus flink duur.

Edit: Nandro, ik heb het even voor je nagekeken hoe goed Meersman nou precies is. Dit is 'm.

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

FT2lZPp.png

Hierbij even een update. Ik heb wat zitten pielen met de ploegen en daar zijn de onderstaande twee uitgekomen.

Optie 1. Een sprintploegje. Keukeleire zal doorgroeien tot een uitstekende sprinter, Vermeltfoort zal een topper op de kasseien worden en Meersman zal een bovengemiddelde heuvelrenner worden. Hetzelfde voor De Gendt. Robert zal op dit niveau blijven zoals hij nu ongeveer is. Grote troef voor ons is het jonge talent Moreno van Os, die potentieel een erg goede ronderenner zou kunnen worden. Ook Ingmar Gans zal het naar verwachting goed doen.

Optie 2. De andere optie, met meer Nederlanders erin, moet ik zeggen. Poels wordt een prima klimmer, Van Zandbeek is een potentiële prima renner op de kasseien. Oscar Riesebeek zal een goeie knecht worden voor in de bergen. De grote troef hier is Etienne de Boer, die, als de ontwikkeling loopt zoals er staat, een ontzettend goede heuvelrenner zal worden (minmaal 81).

Dus, welke van de twee geniet jullie voorkeur? Waarom? (Bedenk wel dat dit twee afzonderlijke carrières zijn, ik kan niet één van deze renners gewoon 'overplaatsen' naar het andere GTAForum.nl) Ik hoor het graag!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor optie 1. Meersman en De Gendt vind ik leuke renners en kunnen we volgens mij genoeg mee op de korte termijn. Dan hebben we Van Os voor de toekomst :)

Link to comment
Delen op andere websites

FT2lZPp.png

Deel 1 - Sponsors, de maand januari & meer

Goed. Mede op aanraden van NandroDavids heb ik gekozen voor het team van optie 1. De selectie staat in de openingspost. Deze ploeg zal ik laten uitgroeien tot één van de beste van het peleton. Tenminste, dat is mijn ambitie.

Laten we beginnen met de sponsors. Ja, die zijn ook belangrijk. Wie hebben zich één jaar aan GTAForum.nl gebonden?

GjlLJDW.jpg

We krijgen per maand dus een bedrag van ongeveer €35.000, en dat zal er naar verwachtingen voor zorgen dat we aan het eind van het jaar er financieel flink op vooruit zijn gegaan. En daarop komen dan ook nog eens de mogelijke winstpremies die we opstrijken als we een koers winnen, of beter, een ronde.

De sponsors hebben samen met de teambazen nog wel een aantal doelen die wij moeten voltooien. Dat ziet er als volgt uit:

q2abdd0.jpg

De doelstellingen zijn erg redelijk, dit zou zeker moeten lukken. Maar daar blijft het niet bij. Naarmate het jaar vordert gaan we proberen op hoger niveau prijzen te pakken. Maar daar rijden de betere ploegen ook in mee. Deze doelstellingen zijn over het algemeen 1.1, 2.1 en 2.2 Continental Races, een van de laagste categorieën. Maargoed, we moeten niet op de zaken vooruitlopen. Eerst eens kijken wat wij de eerste race binnen kunnen halen.


Nacional preco de abertura de Rio Tinto

7ebT2Ul.jpg

Renners: De Gendt, Keukeleire, Llorente, Robert, Meersman, Gans, Slagter, Vermeltfoort

Een hele mond vol, die naam van die wedstrijd. Ik heb er voor gekozen om de maand januari rustig te beginnen, dus dit is dan de enigste wedstrijd in de maand die erg karig is wat betreft wedstrijden. Het is een lange Portugese eendagskoers, met een aantal steile heuvels. Het is erg koud, 4°C, en waait een matige wind.

De wedstrijd begint rustig. Een zestal renners waaronder Gans probeert te vluchten, maar worden teruggepakt door het peleton. De volgende twee vluchtpogingen van respectievelijk zes en acht renners lukken wel, waardoor de wedstrijd een aantal van zestien vluchters kent. Wij kozen ervoor om de sprinters te beschermen met knechten, om vervolgens vol met De Gendt en Meersman de aanval te kiezen. Dit lukte erg matig. De vluchters werden een voor een opgeslokt door het peloton tot we bij de laatste grote heuvel aangekomen waren. Hier koos ik met Meersman de aanval, maar de sterke klimmers van Euskatel, de enige WT-ploeg die op deze koude dag meekoerste, kon Meersman zonder problemen terughalen. Door goed knechtwerk van de jongens bleven de sprinters Keukeleire en Vermeltfoort in het peleton zitten, zij het erg uitgeput op de top.

Het duurde even voordat er gemerkt werd dat we in een enigszins in een zetel zaten. Alle sterke sprinters waren er bij de laatste berg afgereden, behalve één Spanjaard van een Duitse ploeg. De volledige Euskatel ploeg was er nog, maar geen van deze renners had een gevaarlijke sprint in de benen. Alhoewel, die Spanjaard van die Duitse ploeg, de naam schiet mij helaas niet te binnen, had een sterkere sprint dan Keukeleire en Vermeltfoort in de benen. Zaak was dus om hem uit te schakelen.

Naarmate de finish naderde, waren de sprinters uitstekend gerecupereerd; klaar om voor de overwinning te strijden. Meersman leed het treintje vijf kilometer voor de finish; De Gendt loodste daarna op zijn laatste krachten lead-out man Coen Vermeltfoort met daarachter Jens Keukeleire een kilometer verder. De snelle Spaanse sprinter kreeg het al een halve kilometer voor de aflossing van Thomas de Gendt o zijn dijen en lag een straatlengte voor op onze twee snelle jongens. Coen zette daarop de sprint in en zoefde weg, maar Keukeleire kon nog maar moeilijk volgen. Gevolg was dat Vermeltfoort nipt de snelle Spanjaard op de meet versloeg en de armen juichend in de lucht kon gooien. Keukeleire werd desondanks toch knap derde; hij herstelde zich snel. Was de sprint 500 meter langer geweest, dan kreeg Keukeleire de kusjes van de rondemissen. Nu was het de eer aan Vermeltfoort. Geen ramp. We hebben gewonnen!

sEfVPeF.jpg

Vermeltfoort juicht, achter hem de snelle Spanjaard en rechts van hem Keukeleire.


Overzicht maand januari

Zoals gezegd kenden we een prima start. Kijk hieronder voor alle uitslagen van de maand januari, de financiën en de rankings.

ZDnECqv.jpg

Financiën

2oymIdp.jpg

Continental Ranking Individueel

tFfeXHb.jpg

Continental Ranking Ploeg

U4KN8gi.jpg

CQ Ranking (combinatie van klassementen WT en Continental)

zqstbXE.jpg

Uitslagen januari


Daarnaast wil ik graag jullie advies. Hieronder zie je de kalender van de wielermaand februari, met de koersen erop die worden verreden. In het midden heb ik best wel 'n groot gat, en daar zou ik graag een meerdaagse etappekoers willen rijden. Welke zouden jullie kiezen? Wat moet de doelstelling worden?

5mREx68.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

FT2lZPp.png

Deel 2 - Een vervolg op het succes?

Nu de maand januari voorbij is, togen we naar de februari. Deze maand kent, in tegenstelling tot januari, wél een redelijk aantal koersen. In dit deel twee races: Grand Prix de Marseille en de etappekoers Giro della Calabria.


Grand Prix de Marseille

CyzyGKp.jpg

Renners: Gans, Llorente, Enguix, Zwamborn, Asselman, Robert, Overweg, Van Os

Een korte koers in het begin van januari. 133 kilometers op precies te zijn, maar er is bijna geen kilometer vlak in deze race. We kozen ervoor om in een vroege etappe mee te springen met Björn Zwamborn, een van onze jonge renners. Deze ontsnapping hield lang stand; helaas moest Zwamborn onderweg een paar keer lossen omdat zijn klim- en heuvelcapaciteiten duidelijk niet de beste van de vluchters waren. Ondertussen had Van Os, onze kopman deze wedstrijd, het onverwacht lastig. De korte, steile klimmetjes kon hij moeiteloos verteren maar op bergen c.q. heuvels van een paar kilometer moest hij alle zeilen bij zetten om bij het peleton te blijven. Fréderique Robert, onze Belgische sprinter, kwam ook niet erg goed de heuvels over en moest tegen het einde lossen.

Het enigste positieve aan deze koers waren Ingmar Gans, Jesper Asselman, Björn Zwamborn en toch Moreno van Os. Gans en Asselman kwamen weliswaar op achterstand binnen, maar konden de heuvels prima aan. Ook Zwambörn was een lichtpuntje; ondanks zijn geringe capaciteiten in het algemeen finishte hij vóór Van Ons in de koers; weliswaar op een anonieme 43ste plaats. En hij was de beste van onze ploeg die dag. Van Os werd daarachter 46ste. Een koers om snel te vergeten dus. Maar we zijn nu wel een stuk wijzer wie wat niet kan.

jiZeABy.jpg

Zwamborn tijdens de beklimming van één van de vele heuvels.


Giro della Calabria

nrOCBMP.jpg

Renners: Palmer, Keizer, Slagter, Vermeltfoort, Malatesta, Meersman, De Gendt, Keukeleire

Etappe 1

De eerste etappe van deze driedaagse rittenkoers zou wel eens gelijk de beslissende etappe kunnen zijn, vanwege die venijnige klim op het einde. Het peloton liet een aantal vluchters toe om te vertrekken, die een enorme voorsprong opbouwden van wel meer dan tien minuten. Rond een kilometer of 100 schoot het peloton pas wakker, en begon te rijden. Maar niet hard genoeg, want de voorsprong slonk maar mondjesmaat. Daarop zette ik onze knechten op knop vanaf een kilometer of 120, die de voorsprong wél goed dichtreden, maar aan de voet van de klim hadden de vluchters nog steeds een minuutje voorsprong. Meersman demarreerde drie kilometer op het einde, haalde nog 'n paar vluchters en finishte op de achtste plek. Met50 seconden achter de winnaar stond hij op de achtste plek en liet daarmee mannen als Daniel Martin en Michele Scarponi achter zich. Thomas de Gendt en Vermeltfoort kwamen achter deze groep binnen.

78rOVYk.jpg

Bideau op weg naar de zege.

zquIiwQ.jpg

Etappe 2

De tweede etappe is ook lastig.We trekken van Soverato naar Vibo Valentia, en naar vóór Vibo Velentia moeten we een aardig steile heuvel op. We kiezen ervoor om in het peleton te blijven en de koers te controleren. Dat lukt aardig, maar aan de voet van de laatste klim zijn er nog drie renners over. We snellen de heuvel op, rijden tiental man eraf en beginnen met onze sprinters aan de massasprint, terwijl we nog proberen de als enige overgebleven vluchter terug te halen: David Zabriskie. Dat lukt niet, hij is Vermeltfoort en Keukeleire, die erg knap tweede en derde worden, nog nét voor. Meersman behoudt zijn positie in het klassement, en is dus onze beste man op een nette plaats zes.


TnOItuF.jpg

Etappe 3

Goed, de laatste etappe. We staan dus met 50 seconden achter de leider in de wedstrijd, die pipo van 'n Bideau. Wat te doen? De vorige keren gaf het peleton wel erg veel ruimte aan de vluchters, dus ik laat Meersman meegaan in een etappe. Het gaat prima, ze krijgen een ruime voorsprong in de schoot geworpen maar naarmate de wedstrijd vordert snoept het team van Lampre, dat met z'n vijven gezellig op kop staat te beuken, veel voorsprong van de vluchters af. Heel veel. Gevolg is dat Meersman een kilometer of twintig voor het einde wordt teruggehaald. Hij probeert gelijk nog 'n keer weg te springen, maar zonder succes.

Dan richtten we ons maar op de massasprint. Als we de eindzege niet kunnen pakken, dan maar voor de dagzege strijden. De Gendt zet de sprinters Vermeltfoort en Keukeleire in het gedrang prima af en ze schieten er samen vandoor. Helaas kan Keukeleire alweer niet uit het wiel van Vermeltfoort komen en lijkt Coen Vermeltfoort er weer met de overwinning vandoor te gaan. Maar daar komt opeens een Rus aangesneld die naar de naam Denis Galimzyanov luistert en die versloeg Vermeltfoort nét. Coen dus tweede, Jens Keukeleire eindigde derde. Opsteker was wel dat Vermeltfoort het puntenklassement pakte, en Meersman werd zesde. In mijn ogen een geslaagde etappekoers dus.

ZOykFQG.jpg

Meersman houdt zich goed in het groepje waar op dat moment wordt geprobeerd enkele leden van de kopgroep te lossen.

Daarnaast wil ik graag opnieuw jullie advies. Ik kreeg de vorige keer namelijk geen reacties hierop. Hieronder zie je de kalender van de wielermaand februari, met de koersen erop die worden verreden. In het midden heb ik best wel 'n groot gat, en daar zou ik graag een meerdaagse etappekoers willen rijden. Welke zouden jullie kiezen? Wat moet de doelstelling worden?

5mREx68.jpg

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

Maar daar komt opeens een Rus aangesneld die naar de naam Denis Galimzyanov luistert en die versloeg Vermeltfoort nét.

Tja, wel een Russisch sprinttalent, in 't echt helaas gepakt wegens doping :{

Daarnaast wil ik graag opnieuw jullie advies. Ik kreeg de vorige keer namelijk geen reacties hierop. Hieronder zie je de kalender van de wielermaand februari, met de koersen erop die worden verreden. In het midden heb ik best wel 'n groot gat, en daar zou ik graag een meerdaagse etappekoers willen rijden. Welke zouden jullie kiezen? Wat moet de doelstelling worden?

Qatar en Oman is met name voor de sprinters toch? Misschien goed om onze sprinters daar 's te laten meten met de groten der aarde. De andere koersen ken ik nog minder, dus ik zou verder geen advies kunnen geven :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...