Jump to content
Joriz

De meest gestelde vragen over GTA5!


Rockstar Games laat eindelijk weer eens wat nieuws weten over Grand Theft Auto V. Deze keer door diverse vragen te beantwoorden van GTA5 fans. Daar gaan we dan:

“Kan je wisselen tussen de personages? Trevor Michael and Franklin - kan je ze allemaal spelen? en heeft ieder zijn eigen missies???!” @GTAVISBEST

"Hoe werkt het wisselen tussen de personages tijdens missies?"HIBMFL

“Moet je constant tussen personages wisselen?”killer772

Michael, Franklin and Trevor hebben allemaal hun eigen leven, met hun eigen vrienden en kennissen waarmee ze op hun eigen manier hun vrije tijd meer doorbrengen. Wanneer je niet bezig bent met een missie kan je vrij real-time wisselen tussen de personages om te zien waarmee ze bezig zijn. Omdat iedereen zijn eigen plannen heeft weet je nooit wat ze aan het doen zijn. Je kan bijvoorbeeld zo tussen de familieruzie van Micheal terecht komen, Franklin storen terwijl hij met wat dames praat of Trevor weer weg zien vluchten van de wet (politie). Of wat anders ze in hun vrije tijd aan het doen. Hoe en wanneer je switcht tussen de personages mag je geheel zelf weten als je niet met missies bezig bent.

Aanvullend hierop heeft elk van deze kerels zijn eigen missies en zijmissies. Er zijn ook missies die je dus in je eentje, met de twee personages of zelfs met alle drie kan spelen zodat je in actie zo kan wisselen. Als je niet in een missie bent kan je geheel zelf bepalen of je met een personage bent of met meerdere tegelijk rondhangt.

gallery_1_5_18155.jpg

James, de zoon van

Michael, met zijn gamestation.

"Indien ik met Trevor speel, kan ik uitzoomen om Michael te vinden en hem dan vermoorden terwijl ik als trevor speel? #GTAV" @GTALAD4EVA

In de open wereld horen alle karakters hun eigen onvoorspelbare leven te hebben. Het is dus begrijpbaar dat het niet altijd mogelijk is om ze te volgen door de grote stand Los Santos en de vele andere stadjes die eromheen in Blaine County zijn te vinden. Maar het is dus mogelijk om een karakter als ander karakter te vinden. Zodra je een ander gevonden hebt (of simpelweg gebeld hebt om een afspraak te maken) is het zeker mogelijk om met een ander karakter rond te hangen en hun het leven zuur te maken. Je kan ze zelfs aanvallen, maar het is niet mogelijk om een van de andere hoofdpersonages te vermoorden. Ze hebben ongelofelijke krachten om te herstellen en blijkbaar een goede zorgverzekering (red: wat bijzonder is in VS waar een zorgverzekering niet zo normaal is als in Nederland). Het spel en daarbij behorende verhaal is gebaseerd op het spelen van alle drie de personages. Het vermoorden van een van de andere hoofdpersonages zou dus niet logisch zijn. Mocht een van de hoofdpersonages toch gewond raken dan komen ze dus in het ziekenhuis terecht.

“Hallo, het viel mij op dat de Special Edition van GTAV een grote "blueprint" plattegrond heeft. Ik vroeg me af of de Standard Edition van GTA5 ook zoals altijd een normale opgevouwen kaart heeft. Zo ver ik weet zaten deze altijd bij GTA inbegrepen”ontvangen via Mouthoff

"Zit een GTA V poster inbegrepen als ik het spel koop?”@ny718kid

Zoals in alle voorgaande Grand Theft Auto spellen zorgde we er voor dat een kaart zat inbegrepen om spelers te helpen navigeren door de stad. Met alle versies van GTAV zit er bij de game disc een kaart inbegrepen met alle details die spelers nodig hebben om door de wereld te navigeren. Een grote verandering in deze GTA is de grote van de wereld. We hebben een dubbelzijdige kaart gemaakt op posterformaat zodat we zeker zijn dat alle spelers alle informatie hebben die ze nodig hebben om de open wereld te ontdekken. De Blueprint kaart (van de speciale editie en collectors editie) bevat daarnaast nog vele extra informatie en geheimen.

“Mijn naam is Pedro en ik twijfel ergens over. Wanneer geven jullie preorder links naar de Special Edition en Collector's Edition van Grand Theft Auto V voor mensen in Brazilië?”ontvangen via Mouthoff

Hoi Pedro, We werken er hard aan om de Special Edition en Collectors Edition ook beschikbaar te maken als pre-order in Brazilië zo snel we dat kunnen. We hebben op dit moment enkele problemen met de douane voordat het spel in Brazilië kan worden verkocht. Voor alle andere die vragen hebben over of de speciale versies van Grand Theft Auto V worden verkocht in jouw land kan je terecht op www.rockstargames.com/V/preorder waar informatie staat voor alle gebiedsdelen waar GTA5 wordt verkocht. Indien je nog verdere vragen hebt kan je altijd mailen naar mouthoff@rockstargames.com zodat we kunnen uitzoeken of GTA5 in jouw land beschikbaar is. NOTE VAN GTAGames.nl: GTA5 en alle speciale edities zijn bij meeste gamewinkels en game webshops gewoon te koop in Nederland en België.

“Kan je me vertellen tot op welk niveau wapens en voertuigen aanpasbaar zijn?”@kieranmgklaceup

Zonder op dit moment verder in detail te gaan kunnen we zeggen dat beide zeer aanpasbaar zijn. - Met een range aan wapenupgrades en enorme aanpasbaarheid van de voertuigen. Houd het nieuws inde gaten voor meer informatie die hierover snel gaat verschijnen.

“Rockstar, hoe veel discs zitten er bij de Xbox en PS3 versie van het spel? Ik vraag dit omdat ik nieuwsgierig ben hoe veel discs ik zal hebben om het spel op mijn Xbox 360 HDD te installeren.”cj67890

“Hoi R*, zoals jullie zeiden zal GTAV het grootste spel worden wat Rockstar ooit heeft gemaakt, normaal zou dit betekenen dat dit ook het grootste in bestandsgrootte is. Hoe gaan jullie dit probleem oplossen met de Xbox 360 opslag ruimte? Ik bedoel zullen er vele schijfjes nodig zijn voor GTAV (op een Xbox 360 platform)…?”youtubos

“Indien ik GTAV installeer op de Xbox hoef ik er dan nog discs in te doen of niet?”Persian-boy1995

Grand Theft Auto V is het grootste en meest ambitieuze spel wat we tot nu toe hebben gemaakt en het maakt vol gebruik van elke korrel beschikbare rekenkracht op de huidige generatie gameconsoles. Om de best mogelijke ervaring van zo'n grote gedetailleerde wereld mogelijk maken zal het spel dienen worden geïnstalleerd op de Xbox 360 en Playstation3. Voor de Xbox 360 zit Grand theft Auto V op twee schijfjes. De eerste schijf is de eenmalige installatieschijf en de tweede schijf is nodig voor het spelen van het spel. Nadat het spel is geïnstalleerd kunnen spelers zowel Grand Theft Auto V en Grand Theft Auto online spelen zonder meer schijfjes te hoeven wisselen.

De initiële installatie vereist in de Xbox 360 een hardeschijf of een externe 16 GB USB opslag waar minimaal 8 GB op vrij is. Indien je een USB flash drive gebruikt dient hij minimaal USB 2.0 te zijn en er met 15 Megabyte per seconde kunnen worden gelezen. Een USB flash drive is aangeraden voor optimale prestatie.

Bij de Playstation 3 zit slechts één disk waarbij het spel wordt geïnstalleerd zodra je het in de Playstation doet. De installatie vereist ongeveer 8GB vrije ruimte en je kan meteen spelen nadat de installatie is afgelopen.

“Zullen we ooit wat GTA V gameplay zien?”@ASTR4Lx

Ja Snel (of in september indien je de gameplay niet wilt zien voordat je het zelf speelt .. dat mag je zelf bepalen) - De officiële gameplay video is onderweg ...

“Hey Rockstar, Ik ben benieuwd of er plannen zijn voor GTAV op de PC...” ontvangen via Mouthoff

“Het is jullie vast wel eerder gevraagd, maar komt GTA V ook naar next gen consoles?” @tomtoon2010

De enige versies die we van het spel hebben aangekondigd zijn voor de Xbox 360 en PlayStation®3 die wereldwijd zal uitkomen op 17 september. We hebben op dit moment niets te delen over een mogelijke next-gen of PC versie van het spel. Op dit moment zijn we compleet gefocust op het zorgen voor de beste spelervaring voor mensen met de huidige consoles.

"Wanneer krijgen we informatie over GTA V multiplayer?” @camronbnl3

Verwacht dat je de eerste details hier snel van hoort. - Het heet Grand Theft Auto Online en we zijn opgewonden om ergens deze zomer meer over te onthullen.

"Een gezond GTAIV multiplayer spel is lastig te vinden tegenwoordig. Met gezond bedoel ik dat spelers spelen voor een eerlijk leuk spel. Elke keer als ik een spel join is hij of gemod of gehackt. Wanneer ik zelf een eigen spel aanmaak komen andere e*kels in het spel die het leuke spel voor iedereen verpesten. Kan ik niet gewoon mensen kicken of bijvoorbeeld stemmen dat er iemand uit moet. Kunnen jullie hier iets aan doen voor GTAV? ”ontvangen via Mouthoff

Sinds Grand Theft Auto IV is uitgekomen zijn we bezig geweest met het integreren van nieuwe en sterkere methodes om vals spelen te kunnen detecteren en voorkomen. Al is er op dit moment nog niets over anti-cheat mechanismes voor GTAV aangekondigd zal er zeker worden gefocust op het proberen maken van een eerlijke en leuke (gezond als jij dat noemt) ervaring voor iedereen. Er zullen altijd mensen zijn die vals willen spelen. Maar we doen ons best om het te voorkomen. We hebben een enorme hoeveelheid tijd gestoken in het maken van een Online ervaring voor GTA5.

“Hallo Rockstar, ik heb een vraag: hoe veel verschil zit er tussen de PS3 en Xbox 360 versie van GTA5?”ontvangen via Mouthoff

Spelers kunnen verwachten dat het een fantastische ervaring op zowel de PlayStation 3 als de Xbox 360 is aangezien de versies beide tegelijkertijd zijn ontwikkeld. Zoals al onze spellen dien je te geloven dat we ons uiterste best hebben gedaan om Grand Theft Auto V er goed uit te laten zien en goed te laten werken of je nu de Playstation 3 of Xbox 360 versie vanaf september gaat spelen. We verwachten dat visuele verschillen compleet verwaarloosbaar zijn.

“I ruik vertraging...” SanViceCity

“Hoop dat R* dit spel op 17 september uitgeeft. HOOP dat het niet weer is UITGESTELD.”creed_20103

Er is niets om je zorgen over te maken dus we weten niet zeker wat je ruikt! GTAV zal beschikbaar zijn voor PlayStation 3 en Xbox 360 op 17 september.

Bron: Rockstar Games

Nederlandse vertaling door Joriz/GTAGames.nl

Bewerkt: door Joriz

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Erg leuk om dit allemaal te lezen, ik ben zeer benieuwd! Vooral de aankomende gameplay trekt mijn interesse. En 'very deep car customization'... Gaaf! :)

Helaas nog geen bevestiging voor een PC-versie, maar dat zal in de loop van de tijd wel komen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ruik vooral potentiëel slecht nieuws voor de PC-fans.

Okej, het merendeel is wel een bevestiging van wat we wisten of van wat we aannamen dat waar was. De onzekerheid is er dus wel wat vanaf. Behalve dan rond de consoles. Interessant dat het spel maar 2 disks zou gebruiken voor de 360-versie. Dat is in ieder geval al minder dan ik had gevreesd.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Interessant om te lezen, ben inderdaad wel benieuwd naar het multiplayer systeem. Helaas zou de PC versie dus nog wel lange tijd kunnen gaan duren, jammer. Hopen dat ze snel met meer nieuws komen. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk dat Rockstar Games weer met flink wat nieuwe informatie komt. Vooral het feit dat we binnenkort de eerste gameplay te zien krijgen maakt me helemaal enthousiast. :D En natuurlijk dat GTA V niet nog een keer uitgesteld zal worden is voor mij een pluspunt. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ruik vooral potentiëel slecht nieuws voor de PC-fans.

Ik (nog) absoluut niet. Ze mogen er simpelweg niets over zeggen. Zo gaat het met elke GTA tot nu toe. Er worden altijd contracten gesloten tussen spellen en consoles; blijkbaar is hier afgesproken om er nog niets over te zeggen. En daar zal ook vast wel een aardig bedragje mee gemoeid zijn... Ik blijf overtuigd dag de pc versie later aangekondigd gaat worden, tot het tegendeel bewezen is. :)

Toch leuk om weer wat meer te lezen. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zal me benieuwen of / waneer er ook een next-gen console versie uitgebracht gaat worden.

Moet nu een stuk makkelijker zijn, immers draaien de (belangrijkste) next-gen consoles op de x86 architectuur net als de PC.

Zal nog wel minimaal een anderhalf jaar o.i.d. duren :(

Over de pc versie, ik ben niet zo bang meer voor een slechte port. Als ik zie hoe goed Max Payne 3 draait en er beter uit ziet i.t.t. GTA IV, zal dat wel goed komen.

Ze hebben veel tijd gehad om de engine te optimaliseren.

Bewerkt: door Crypteq

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...