Jump to content
Jesperkaj

Voorpret - Gangs


gallery_7284_229_48603.jpg

Deze rubriek is geschreven door @Jesperkaj

De Voorpret van vorige week, die voor het eerst op de voorpagina van GTAgames.nl verscheen, is goed door jullie ontvangen. Namens @Die Hard, de hele redactie van MAF en natuurlijk mijzelf wil ik jullie van harte bedanken voor dit mooie onthaal. Deze week keren we natuurlijk terug met een nieuw onderwerp. Vorige week vertelde Die Hard over alle bezienswaardigheden die in Los Santos en omstreken te vinden zijn. Echter kan zo'n bezoekje flink gedwarsboomd worden door iemand of een groep mensen. Zit je als Michael samen met je zoon James wat vrije tijd te spenderen op de Del Perro-pier, wordt de rust ineens verstoord door een gangwar tussen de Ballas en de Grove Street Families. Fijn is dat...hè? Een mooi moment om eens wat dieper in te gaan op de gangs die we in GTA V zullen gaan tegenkomen.

GANGS

Om te beginnen…

Gangs hebben altijd een grote rol in de Grand Theft Auto-serie gespeeld. Vanaf GTA2 kregen we al te maken met die ellendige lui van de Loonies en de SRS Scientist. In GTA III kwamen de wat serieuzere Cosa Nostra in Liberty City in beeld en in GTA San Andreas was het concept met gangs al helemaal uitgebreid. Je kon ineens gangswars met je homies starten tegen de Ballas en Vagos in Los Santos om zo meer territorium in handen te krijgen. Zoiets kwam ongeveer ook terug in The Lost and Damned. Dat ging dat niet om territorium, maar gewoon om lekker wat 'deadbeats' af te knallen vanaf de motor, om vervolgens flink met je maten aan de whisky te zitten. En in Chinatown Wars kon je zelfs drugs dealen met verschillende gangs, wat aardig wat geld in het laatje bracht.

gallery_7284_229_52432.jpg

Niet altijd zijn gangs in zijmissies aanwezig geweest. In GTA Vice City had je gangs wel in alle soorten maten; van straatschoffies tot kartelleden en zelfs tot het Amerikaanse leger wat in Vice City gestationeerd was. Maar zijmissies met gangs ontbraken. In GTA IV was dit ook het geval, alleen had je daar geen last van het leger, maar van allerlei Russische lui die je het leven zuur wilden maken. Maar daar ook geen zijmissies omtrent de gang in Liberty City.

In (het huidige) San Andreas

Wat ons bekend is, is dat er minstens drie oude gangs weer hun opwachting in GTA V zullen gaan maken. Het gaat om de in groen geklede Grove Street Families, de Ballas (of de Ballers, maar dat klinkt gewoon niet) in hun paarse gangkleuren, en een nieuwe Chapter van The Lost Brotherhood maakt iedereen het leven zuur in Blaine County.

gallery_7284_229_50135.jpg

Wat mooi om te melden is, is dat de gangs een weer wat actievere rol gaan spelen in GTA V, in tegenstelling tot vorige delen. Het kan dus voorkomen dat je als Franklin, een lid van de Grove Street Families, in Ballas-territorium rondloopt. Men zal dan niet gelijk het vuur op je openen, behalve als je de Ballas irriteert. Waar de gangs een absolute rothekel aan hebben, zijn de autoriteiten met een politiebadge bij de hand. De Ballas zullen dus op laatstgenoemde het vuur openen, wat weer voordelig kan zijn voor (bijvoorbeeld) Franklin, die middenin een achtervolging zit met de politie.

Trevor zal ook flink problemen krijgen met The Lost. In zijn eigen trailer hebben we gezien hoe hij een lid van The Lost flink in elkaar mept met een honkbalknuppel. Ook drugs zal wellicht een rol gaan spelen in de activiteiten van the Lost, aangezien hun clubhuis in Blaine County gevestigd is. Blaine County, een gebied vol met methverslaafden, zou wel eens het centrum van activiteit voor The Lost kunnen zijn, alhoewel het dichtgelegen Los Santos ook wel aantrekkelijk is voor hun activiteiten.

gallery_7284_229_78810.jpg

Naast die drie gangs?

Verder weten we nog weinig over welke gangs er in GTA V zullen komen, en wat voor rol hun activiteiten zullen gaan spelen in GTA V. Aannemelijk is dat we zeker een Latijns-Amerikaanse gang als de Vagos en/of de Varrio Los Aztecas zullen tegenkomen, aangezien die bevolkingsgroep grote aantallen heeft in Los Angeles. Ook de kleinere gemeenschappen als de Chinezen, Koreanen en Armenen zouden hun eigen gang kunnen hebben.

Het duurt nog iets langer dan twee maanden dat we GTA V in onze handen kunnen hebben. Tegen die tijd is Rockstar van plan om onder andere gameplaybeelden te releasen waar we meer te zien en te weten zullen komen over GTA V en de gangs die erin zitten.

Volgende week zal Die Hard voor jullie weer iets moois in petto hebben. Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

En vergeet uiteraard niet om de rest van de MAF van deze week te lezen.

Voorgaande edities Voorpret:

Landschappen - Los Santos River - Snelwegen - De Blueprint van Los Santos - Los Angeles - Omgeving - Heists - Screenshot-analyse - Bezienswaardigheden

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Mooi artikel weer, mijn complimenten! Zo zie je maar weer dat iedereen met een andere bril de vrijgegeven info bekijkt. Ik had zelf op het overduidelijke optreden van de Grove Street in de laatste trailer (Franklin) nog helemaal niet zo erg gelet op gangs. Dat The Lost een chapter hebben in V is gaaf, en ik denk dat Rockstar hiermee voor zichzelf ook alle ruimte heeft gemaakt om net als in IV op een later moment echte DLC met nieuwe verhaallijn neer te zetten.

Enfin, mooi artikel en dank voor het wijzen op gangs in V. :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk artikel. Ik heb het ganggebeuren nooit al té interessant gevonden in SA. Soms wel leuk om doen, maar nooit echt zoals velen. Daarom dat ik uitkijk naar wat Rockstar er heeft mee gedaan voor GTA V. Het is hem vooral de manier waarop het is gedaan die belangrijk is om aspecten leuk en interessant te houden/maken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

dus de gangs heten toch grove street family's en ballas ik dacht al wat een betere naam zou kunnen wezen :puh:

Wat is er mis met die namen dan?

Niks maar ik had gedacht dat er nu wel andere namen zouden kunnen wezen :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hopelijk zien we morgen in de Gameplay trailer van GTA 5 ook stiekeme aanwijzingen naar informatie over Gangs. Ik denk echter niet dat Rockstar zo vlak voor het uitbrengen van de game nog hints weg gaat geven. We gaan het zien.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk artikel. Ik had zelf in de trailer ook wel gemerkt dat de Grove Street Families en Ballas herrie aan het schoppen waren. Dus ik denk dat die gangs toch wel weer een hoofdrol in de game zullen spelen :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mooi artikel ik schrijf ook maandelijks voor een blad en weet dus hoeveel tijd hierin zit.

En dan te bedenken dat zij het wekelijks doen.

Uitstekend artikel weer; ik heb het met plezier gelezen en ben al benieuwd naar de volgende.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...