Jump to content
Jacky-2007

Gerucht - Red Dead Redemption en GTA V naar de PC


Volgens een recentelijk op internet verschenen vacature is Rockstar Leeds op zoek naar een zogeheten "graphics programmer" die conform functieomschrijving de "meest recente titels" naar de PC moet brengen. De vacature is inmiddels verwijderd.

De enige (bekende) recentelijke activiteit van deze studio in het Engelse Leeds is het opleveren van een PC versie van het door Rockstar uitgegeven L.A. Noire. Activiteit daarvoor door deze studio stamt uit 2008 met het opleveren van de handheldgames Beaterator en Chinatown Wars, waarbij laatstgenoemde in samenwerking met Rockstar North (uiteraard) werd gemaakt. Recente titels waarvan we nog geen PC versie hebben gezien zijn Red Dead Redemption en het -tot nu toe alleen voor de consoles- aangekondigde GTA V.

med_gallery_1_147_260948.jpg

med_gallery_1_123_199790.jpg



Uiteindelijk is het gissen, maar wellicht dat het maken van kwalitatief hoogwaardige ports van console- naar PC versies van Rockstar titels wel de nieuwe primaire taak wordt van de studio in Engeland. Tenslotte was de PC versie van IV in eerste instantie een gedrocht waar niemand echt blij van werd door de vele technische problemen waar Rockstar Games druk voor aan het patchen is gegaan. Daarnaast is een PC versie van de western Red Dead Redemption tot nu toe uitgebleven wat iedereen toch wel enigszins heeft verbaasd. Mocht dit giswerk echter kloppen kunnen we wellicht toch een PC versie van Red Dead verwachten, en kunnen de PC gamers goeie hoop houden dat wanneer GTA V op hun platform gelanceerd wordt, deze in ieder geval stabieler zal zijn dan zijn voorganger IV.




Bron: Gamer.nl

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Mooi nieuws! :) Ik heb RDR al voor de PS3 en weet eigenlijk ook niet als ik die voor PC ga halen. GTA is nog niet ge-pre-ordert, maar wou ik in deze dagen wel gaan doen, GTA V dubbel hebben, is voor mij geen probleem, wie weet koop ik hem later voor PC. :D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Heb hier niet heel veel verstand van, maar een port is - neem ik aan - een spel wat je van een console overzet naar een PC ofzo? :D

En op wat voor vlak was die port van IV dan slecht?

a) Porten is het aanpassen van software om deze op een ander besturingssysteem/console/etc te laten draaien dan waarvoor het oorspronkelijk was ontwikkeld.

b) De Pc port van Gta IV vertoonde veel technische problemen waarvoor heel veel patching nodig was. Het was ook zeer slecht geoptimaliseerd, je had al een beest van een pc nodig om dat spel op medium grahpics te laten draaien. In mijn geval heb ik dus best wat technische troubles gehad.

Bedankt, SNIPER44 ;) Ik had er ook verder geen problemen mee, maar dat komt misschien ook omdat ik hem op een wat nieuwere PC speel. Op mijn oude PC (van 2008), met zijn oude videokaart, was het maar wat low. Later was de kaart stuk, nieuwe erin (2011), toen beetje low/medium. Nu met de nieuwe (2013) is het high/very high :)

Mooi nieuws! smile3.gif Ik heb RDR al voor de PS3 en weet eigenlijk ook niet als ik die voor PC ga halen. GTA is nog niet ge-pre-ordert, maar wou ik in deze dagen wel gaan doen, GTA V dubbel hebben, is voor mij geen probleem, wie weet koop ik hem later voor PC. icon_mrgreen.gif

RDR + UN heb ik op de PS3 al op 100%, die koop ik niet dubbel. GTA V denk ik wel, PC blijft toch fijner dan PS3...

Bewerkt: door _Night-Men_

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...