Jump to content
Jesperkaj

Eén protagonist speelbaar vanaf het begin van GTA V


Het Franse gameblad Jeuxactu meldt in dit artikel dat het niet mogelijk is om vanaf het begin van GTA V met alle drie de protagonisten te spelen en je het spel dus begint met Trevor, Michael of Franklin. In het gesprek met Rockstar president Leslie Benzies wordt duidelijk dat Rockstar dit doet om zo de gameplay en verhaallijn niet te beschadigen. Het is de bedoeling dat de speler geleidelijk kennis maakt met Trevor, Michael en Franklin om zo aan de drie protagonisten te wennen en met elk van hen hun eigen gebied te verkennen.

med_gallery_61247_152_98640.jpg

Ook wordt in het gesprek duidelijk dat de spelwereld vanaf het begin van het spel helemaal toegankelijk is en de speler dus niet genoodzaakt is om delen van de verhaallijn te spelen om zo steeds een stukje van de map vrij te spelen. Tevens kunnen Trevor, Michael en Franklin ook buiten de missies om met elkaar omgaan.

Bron: Jeuxactu

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Is het niet gewoon zo dat je kunt kiezen uit één van de drie om vervolgens de rest van de verhaallijn mee te spelen? Lijkt me van wel. :puh:

Maar in ieder geval wel begrijpelijk om te horen. Op die manier ben je tenminste wat langer en op een rustiger tempo bezig om de verhaallijnen van de drie personages uit te spelen in plaats van dat je alles door elkaar doet. Dat de map vanaf het begin helemaal speelbaar is, vind ik echter aan de ene kant een minpunt. Want dan krijg je sneller de neiging om alles meteen te gaan verkennen, waardoor je ook eerder uitgekeken bent op de map. Ondanks dat deze zeer groot is. Maar goed, aan de andere kant is het juist fijn om meteen overal te kunnen komen, omdat je dan niet de hele tijd achterna gezeten wordt door het hele politiekorps. Dat was in voorgaande GTA's altijd het geval. Het nam een stukje vrijheid weg en je werd daarom verplicht eerst zo ver mogelijk te komen in het verhaal.

Met andere woorden: het maakt mij persoonlijk niet veel uit. Ik zal immers niet in één keer overal naartoe gaan en het is fijn dat we één personage tegelijk kunnen gebruiken om een verhaal uit te spelen. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ben er blij om, wat mij ook niet zo leuk lijkt is om sommige dingen te missen van de verhaallijn, omdat je telkens van personage wisselt. Nou zou dat wel goed doordacht zijn, door onder andere dit toe te passen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Is het niet gewoon zo dat je kunt kiezen uit één van de drie om vervolgens de rest van de verhaallijn mee te spelen? Lijkt me van wel. :puh:

Men heeft vaker gezegd dat je ten alle tijden van personage kunt wisselen, dus ik denk niet dat je gebonden gaat zijn aan een keuze :puh:

Ik vind het alleszins een goed iets. Dat brengt meer structuur naar het verhaal.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit word dus 3 keer het verhaal spelen, minstens :7.

Is het niet gewoon zo dat je kunt kiezen uit één van de drie om vervolgens de rest van de verhaallijn mee te spelen? Lijkt me van wel. puh2.gif

Men heeft vaker gezegd dat je ten alle tijden van personage kunt wisselen, dus ik denk niet dat je gebonden gaat zijn aan een keuze puh2.gif

En de personages zijn volgens diverse gamebladen (onder andere de Power Unlimited, die ik gelezen heb) ook bezig met hun eigen activiteiten. Als je van Michael naar Franklin wisselt zou het kunnen zijn dat hij net thuis is gekomen van het werk, en vice versa terwijl Michael met zijn auto net de weg op is gereden. Complex en indrukwekkend.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit word dus 3 keer het verhaal spelen, minstens :7.

Zulke uitspraken zijn nogal voorbarig.

Ik vind het juist goed dat je niet meteen met 3 personages opgescheept zit, maar dat je rustig die personages leert kennen. Het is zoals Phoenyxar zegt; het brengt meer structuur naar het verhaal.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Men heeft vaker gezegd dat je ten alle tijden van personage kunt wisselen, dus ik denk niet dat je gebonden gaat zijn aan een keuze puh2.gif

R* heeft ook gezegd dat characters customizen te veel werk is en zijn daar later ook op terug gekomen ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Goed nieuws, hier ben ik blij mee. Overigens vermoed ik ook dat we beginnen met Michael: hij voelt toch aan als het hoofdpersoon, en ik heb het idee dat Rockstar ons die indruk ook een beetje wil geven.

Even iets anders: ik zag op Facebook een berichtje binnenkomen met meer nieuws uit Jeuxactu. Ik weet niet hoe betrouwbaar het is, maar ik vond het op zich wel interessant nieuws:

Recently, Rockstar North President Leslie Benzies conducted an interview with the French Gaming website Jeuxactu. Now today, thanks to Offical Xbox Magazine, we have some English snippits of the interview!

We want to surprise people with very intense missions from the start. The pace of the game is much faster than any of its predecessors. From the beginning, we want to show off the new game mechanics while creating intense, action-packed gameplay, to capture the player's attention immediately.

Unlike previous GTA's where main characters such as CJ from San Andreas or Niko were newcomers to the city, Michael, Franklin, and Trevor are not.

They already have contacts, they are integrated with the world and lead a busy life - these characteristics should give players a sense of immediate and total immersion. That said, all three main characters won't be playable from the start. We want to give the player the opportunity to get to know the three characters individually, and explore the world as each of them, and it would not have been possible if all three had been available from the start.

Het komt er op neer dat:

- Er op het begin van het spel al wat meer actie-gerelateerde missies zullen zijn

- Micheal, Trevor en Franklin zullen géén 'nieuwelingen' zijn in de stad (zoals Niko en CJ). Ze hebben dus al een soort vrienden- en kenniskring opgebouwd.

Bewerkt: door Foreigner97

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...