Jump to content

Eredivisie 2013-2014


Dutchy3010

Recommended Posts

post-33831-0-84256100-1374324715.jpg

Ondanks mijn goede timing van de voorgaande jaren, precies op dezelfde dag (quatorze juillet), is het dit jaar iets vertraagd. Maar niet getreurd, nog steeds ruim op tijd voor de aftrap van het nieuwe seizoen!

SC Cambuur is na een bloedstollende ontknoping van de Jupiler League als kampioen gepromoveerd naar de eredivisie. Dit ging ten koste van Willem II, waarvan het al ver voor de laatste speelronde duidelijk was dat ze gingen degraderen. Roda JC en VVV-Venlo streden om lijfbehoud in de nacompetitie. Roda JC lukte dit, zij het door de oog van de naald. De eerste wedstrijd werd 1-1 en 6-1, dus dat ging ze nog gemakkelijk af. De tweede wedstrijd werd 0-0 in de uitwedstrijd voor Roda, en 2-1 thuis. In de thuiswedstrijd stond Roda met 1-0 achter, tot de 73e minuut. Toen scoorde Fledderus de 1-1, maar dan nog zou Sparta winnen. Het duurde tot de 90e minuut, toen scoorde Fledderus zijn tweede van de avond en bleef Roda JC in de eredivisie! VVV-Venlo, daarentegen, wist zelfs de eerste wedstrijd niet te winnen. Go Ahead Eagles heeft VVV-Venlo in eigen huis vernederd met 3-0. Ook tegen FC Volendam wist GAE te winnen, dus zij promoveerde voor het eerst sinds 1996.

De voorbereidingen zijn al in volle gang. PSV heeft aardig wat verkocht en gekocht, ben benieuwd hoe zij met het hernieuwde team gaan presteren. Ajax daarentegen, is relatief weinig actief geweest op de transfermarkt. Men ging er vanuit dat Alderweireld, Eriksen en De Jong sowieso wel weg zouden gaan. Tot op heden heeft dit niet plaatsgevonden. Des te zuurder voor Ajax indien zij pas op de laatste dag weg zouden gaan; dan is er weinig ruimte voor vervanging. Ook bij Feyenoord en Twente is het vrij rustig, zeker in vergelijking tot PSV.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Wie denken jullie dat er met de schaal vandoor gaat?

Deelnemende teams:

  • ADO Den Haag
  • Ajax
  • AZ
  • FC Groningen
  • FC Twente
  • FC Utrecht
  • Feyenoord
  • Go Ahead Eagles
  • Heracles Almelo
  • NAC Breda
  • NEC
  • PEC Zwolle
  • PSV
  • RKC Waalwijk
  • Roda JC Kerkrade
  • SC Cambuur
  • SC Heerenveen
  • Vitesse

Vorige topics:

Eredivisie 2012/2013

Eredivisie 2011/2012

Eredivisie 2010/2011

Eredivisie 2009/2010

Eredivisie 2008/2009

Eredivisie 2007/2008

Eredivisie 2006/2007

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 216
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    47

  • Venzio

    29

  • NandroDavids

    28

  • Jimmiefitz

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ajax wordt uiteraard weer gewoon kampioen :sigaar:

De Jong heeft gezegd te blijven, da's goed nieuws. Hopelijk volgen Eriksen en Alderweireld zijn voorbeeld, en dan komt 't helemaal goed volgens mij. Europees overwinteren zou mooi zijn, maar dan moet de CL-loting even meezitten natuurlijk. Verder ben ik zeer benieuwd naar Go Ahead Eagles, Cambuur en PEC, hopelijk kunnen die erin blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

3-0 tegen Roda JC, prima resultaat om mee te starten :)

Die eerste 2 goals waren natuurlijk fouten van Roda JC, maar ja, wel keurig afgestraft. Met name die tweede was een prima goal. Gelukkig ging de strafschop er niet in, anders kon 't nog wel 's onnodig moeilijk zijn geworden. Maar lekker begin dus voor Ajax.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit was de eerste van de 34 overwinningen in de Eredivisie dit seizoen van Ajax.

Dat zou mooi zijn. :puh:

Die penalty was wel een lachertje. Opvallend dat de laatste 6 penalty's tegen Vermeer er niet ingingen. Al vond ik het deze keer terecht, was niet een overduidelijke strafschop. Eriksen en de Jong bleken weer een prima duo op het middenveld te zijn, terwijl Fischer erg matig speelde. Bojan was de eerste helft goed, tweede helft minder, maar is toch een groot talent.

Nu kijken of de concurrentie deze speelronde al punten morst. :)

Bewerkt: door Jimmiefitz
Link to comment
Delen op andere websites

Het is wellicht wat voorbarig, maar op basis van de wedstrijd tegen Zulte heb ik PSV ook vrij hoog zitten op dit moment. Jong, speels, gretig... en er stond op den duur zelfs een compleet Nederlands team in het veld. Ajax blijft voor mij wel de favoriet, ben met name benieuwd naar Bojan en Sana (of hij weer op zijn niveau kan komen). Verder ben ik ook benieuwd naar Vitesse dit seizoen, maar iets zegt me dat ze niet echt hoge ogen gaan gooien. Met hun ambitie moet je of goed inkopen, of geduld hebben tot de jeugdopleiding zijn vruchten af begint te werpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit zijn toch de mooiere voetbalverhalen hoor: Guyon Fernandez, overbodig bij Feyenoord, wordt verhuurd aan PEC Zwolle, en in de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen maakt hij het winnende doelpunt in blessuretijd, tegen Feyenoord :)

Verder tof dat Cambuur en GAE meteen een puntje pakken, da's toch een lekkere start. Maar ben het meest blij dat Ajax gewoon heeft gewonnen, en concurrenten/outsiders voor de titel als AZ, Feyenoord en FC Twente toch een valse start maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb verder niet heel veel verstand van voetbal. maar ik hoop eigenlijk niet dat Ajax wint. Een keer een andere club is ook wel weer leuk. Niet PSV of Feyenoord ofzo, maar een beetje een midden-club, zoals Utrecht, Vitesse, Groningen of Heerenveen. Maar dat gebeurt vast toch niet ;) Ik zie een club als Groningen nog niet kampioen worden... Maar dat hoop ik wel :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik houd wel van verrassingen, maar daar zit ik niet op te wachten. De afgelopen jaren hebben we nog wel eens verrassingen gehad, maar wanneer die ploegen dan vervolgens mochten etaleren in de Champions League, bleef er vrij weinig van over. Voor het Nederlandse voetbal is het gewoon het beste dat de traditionele clubs in de top eindigen, vaak kunnen die internationaal nog wel een potje breken, en ze hebben het "geluk" dat ze goeie spelers nog wel eens willen behouden na een goed seizoen, waar die spelers bij subtoppers na een goed seizoen vaak vertrekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, wat een wedstrijd was Feyenoord-Twente... Begon niet erg sprankelend, maar Pellè kopte de bal in de eerste helft er goed in. Het commentaar van Koeman op het spel van De Vrij pakte al snel slecht uit, hij pakte een nare eerste gele kaart. Hij speelde de bal, maar nam de speler naar mee. Koeman gedroeg zich de hele wedstrijd vervelend naar mijn mening. In de tweede helft kwam de eerste penalty en de rode kaart voor Van Deelen. Iets later de tweede gele kaart van De Vrij en de tweede penalty. Persoonlijk vond ik alle beslissingen terecht, je kan alleen discussiëren over de eerste kaart van De Vrij. Nog een vreemd moment in de slotfase met Castaignos, die ook mooi scoorde tegen zijn oude club, die geblesseerd op de grond lag en Feyenoord die de bal niet uitspeelde. Naar mijn mening onsportief, het was een pijnlijke wedstrijd voor Feyenoord, maar dat is een ongeschreven regel in het voetbal.

Het zou zo.maar kunnen dat Feyenoord volgende week samen met denk ik NEC onderaan staan, want zonder een rechtsback en zonder aanvoerder De Vrij wordt het heel pittig tegen Ajax. Dat kan ook een erg pijnlijke wedstrijd voor Feyenoord worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...