Jump to content

Eredivisie 2013-2014


Dutchy3010

Recommended Posts

Zonde dat AZ de wedstrijd om wist te keren, tot die penalty leek het toch goed te gaan. Terechte penalty overigens, dat was duidelijk vasthouden. Waar ik dan wel m'n twijfels bij heb is het geven van een rode kaart. Doorgebroken speler? Mwa... volgens mij was Vermeer eerder bij de bal geweest. Maar zelfs dan: een penalty én rood vind ik een te zware straf. Het gaat me er niet om dat dit Ajax was, want Feyenoord overkwam hetzelfde. Ik pleit voor 'slechts' geel en een strafschop. Is het dan de tweede geel heb je pech natuurlijk.

Tof dat PEC en GAE zo'n goede start hebben, maakt het hier in de regio wel leuk natuurlijk. En PSV was toch wel indrukwekkend hoor. Die goals van Bakkali, stuk voor stuk grote klasse. Feyenoord natuurlijk een ongekend slechte start, en ik hoop dat het volgende week nog niet beter gaat met de Rotterdammers :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 216
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    47

  • Venzio

    29

  • NandroDavids

    28

  • Jimmiefitz

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik vind het ook stuk voor stuk te grote straffen. Bij zowel van Deelen als van Rhijn. Na beide overtredingen nog een keer bij de samenvattingen hebben gezien was rood erg zwaar. Dit weekend zijn er sowieso erg veel penalty's gegeven en veel leken op elkaar. Van Rhijn trok inderdaad aan het shirtje van Viergever, alleen vielen bij alle andere penalty's de verdedigers over de aanvaller heen. Die leken toch meer op een overtreding wat tot een penalty lijdt. Dat de kaarten milder waren kwam natuurlijk alleen doordat de spelers, in tegenstelling tot bij Ajax en Feyenoord niet doorgebroken waren.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, ik luisterde vanmorgen naar Radio538, en toen hoorde ik Verbeek over Jan van Halst. Moest toch wel even lachen, maar professioneel is het niet. Verder over de laatste speelronde. PSV gaat aardig goed met Bakkali, bij zo'n speler zie ik net Aissati voor me. Aardige dribbelaar, aardig inzicht en lekkere doelpunten, en dat op zo'n jonge leeftijd. Die gaat het nog ver schoppen.

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas zeiden we dat ook over Aissati en die speelt nu bij een middenmoter in Turkije. Ik hoop dat Bakkali het nog hoger schopt, het is wel grappig dat je Aissati noemt aangezien hij wel hetzelfde type speler is en ook op zijn 16/17e tegen Milan in de CL speelde. :puh: Ook al ben ik geen supporter van PSV hoop ik niet dat Bakkali na een jaar of zelfs al in de winter weg is, dit is toch wel een speler waar iedere volger van de Eredivisie van geniet.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt helemaal gelijk, maar waarschijnlijk zitten de grote clubs al met geld klaar. Mike van Duinen is ook zo'n speler, komt uit de jeugd van Oliveo ( heb hem zien voetballen in de A1 ), zit nu bij ADO Den Haag waar hij wekelijks de lekkerste doelpunten intikt. Hoe snel het wel niet kan gaan voor zo'n speler. Eerst speel je bij een amateurclub, daarna zit je in de jeugdopleiding van ADO Den Haag, waarbij je in de A1, Jong-ADO en ADO- onder de 20 speelt. Vervolgens mag je in de selectie trainen en val je in tegen Roda JC, en vanaf Augustus 2011 speelt hij wekelijks tegen de grootste ploegen, scoort hij de mooiste doelpunten, en staat hij dagelijks in de kranten.

Link to comment
Delen op andere websites

....en Groningen staat weer met beide beentjes op de grond. Ik zag alweer een hoop clichés na de twee gewonnen wedstrijden (nieuwe wind, fris en sprankelend voetbal, etc.). Het voetbal is nog steeds niet aantrekkelijk en de selectie is niet sterker dan die van vorig seizoen. Tegen Utrecht stonden ze vorige week ook al een groot deel van de wedstrijd met de rug tegen de muur, dus heel verassend is deze nederlaag niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Deze Groningen supporter ook weer met beide benen op de grond, al was het spel van Groningen vorige week ook geen engelenvoetbal. De bal is rond, zo blijkt maar weer, ook als je ziet dat PEC Zwolle even NEC komt vernederen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ja, NEC was ook al niet lekker bezig natuurlijk. Niet alleen het begin van dit seizoen, maar de tweede helft van vorig seizoen was eigenlijk ook al dramatisch. Ik ga er ook van uit dat Pastoor maandag te horen krijgt dat-ie mag vertrekken. Misschien is het niet (volledig) zijn schuld, maar zo gaat dat toch in het voetbal.

Morgen de Klassieker, hopelijk kan Ajax zich herstellen van vorige week en dat Feyenoord dan de slechtste start in tijden (ooit?) heeft, ach, dat is dan maar zo :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Oei, Pastoor heeft nu wel een heel groot probleem. Vind hem geen slechte trainer, de selectie van NEC is gewoon veel slechter dan voorgaande jaren en de beste speler van het team naar mijn mening, Koolwijk, is geblesseerd. Maar om thuis met 1-5 te verliezen van PEC kan natuurlijk niet, moet nog zien hoe het daar afloopt. Tof dat Cambuur en Go Ahead het dit seizoen zo goed doen. Beiden zijn mooie clubs en spelen toch ook leuk voetbal. Mooie overwinning van Cambuur op Groningen en Go Ahead speelde zeker niet slecht tegen PSV, maar dat blijft natuurlijk PSV, dus niet beschamend om daar met 3-0 te verliezen terwijl ze wel meer verdiend hadden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dramatisch slechte klassieker, niveau van Ajax was bedroevend en de tweede helft was heel erg saai, Feyenoord mist gewoon kwaliteit maar verdiende meer. En dan heb ik het nog niet over het veld gehad, was hetzelfde niveau als de wedstrijd, dramatisch.

Link to comment
Delen op andere websites

Minst amuserende klassieker die ik ooit heb gezien, maar de uitkomst is prima. Feyenoord was erg gelukkig bij het eerste doelpunt en het leek buitenspel, maar toch goed gedaan door Mathijsen, om zo de bal voor te krijgen terwijl je tussen twee man staat. Daarna de penalty, deed me toch een beetje denken aan Viergever van vorige week. Erg weinig aan de hand, uitzichtloze situatie voor de aanvaller, maar toch contact en dan maar gaan liggen. Sigthorsson schoot 'm er heerlijk in en zijn tweede zat ook lekker. Het niveau van beide teams ging daarna drastisch omlaag en het veld was ook belachelijk slecht, daar moet Ajax gelijk iets aan doen. Ik hoop maar niet dat het te maken heeft met de wedstrijden van Jong Ajax die daar gespeeld worden anders moeten die voortaan hun wedstrijden op De Toekomst gaan spelen. Ligeon speelde wel een goede wedstrijd, prima vervanger voor Van Rhijn. Ook Hoesen viel goed in, alleen vond ik het niet heel slim van De Boer om Sigthorsson en Hoesen tegelijk te laten spelen, aangezien ze beiden toch wel echte spitsen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Poeh, Ajax kwam gisteren toch wel goed weg hoor. Tot aan de strafschop (die mijns inziens wel terecht was overigens, hij werd gewoon geraakt) was Feyenoord de betere. Feller, dreigender, en we hadden geluk dat het bij die goal van Pelle bleef. Maar goed, terechte penalty dus, goede 2-1, en daarna had de 3-1 ook voor rust nog moeten vallen. Die bleef helaas uit, waardoor het toch onnodig spannend bleef. Gelukkig de puntjes binnen, en gezien het programma dat PSV tot nu toe heeft gehad in vergelijking met Ajax is er nog niets aan de hand :)

Pastoors ontslag is logisch, want niet alleen deze seizoensstart is slecht, heel 2013 is al slecht bij NEC. Dan houdt 't een keer op natuurlijk. Alhoewel het altijd maar weer afwachten is wat een nieuwe trainer kan doen met zo'n selectie, want erg veel kwaliteit zit er ook niet in.

Verder mooi dat PEC zo'n vliegende start heeft, die zijn straks al bijna veilig :puh:

Oh, en wat een goals van Heracles _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...