Jump to content

Eredivisie 2013-2014


Dutchy3010

Recommended Posts

Poeh, Ajax kwam gisteren toch wel goed weg hoor. Tot aan de strafschop (die mijns inziens wel terecht was overigens, hij werd gewoon geraakt) was Feyenoord de betere. Feller, dreigender, en we hadden geluk dat het bij die goal van Pelle bleef. Maar goed, terechte penalty dus, goede 2-1, en daarna had de 3-1 ook voor rust nog moeten vallen. Die bleef helaas uit, waardoor het toch onnodig spannend bleef. Gelukkig de puntjes binnen, en gezien het programma dat PSV tot nu toe heeft gehad in vergelijking met Ajax is er nog niets aan de hand smile3.gif

Ik vond het de tweede helft totaal niet spannend, lange ballen waarvan er geen een aankwam en het positiespel leek nergens meer op. Ik zat wel heel erg te hopen dat er een balletje goed zou vallen, maar dat was tegen beter weten in (ik kijk door een Feyenoord bril, voor het geval dat nog niet duidelijk was).

We begonnen hartstikke goed, beetje lucky goal, maar hij werd wel goed afgedwongen. Na die domme actie van Vormer zakte het helemaal in, dan was die goal van Sigthorsson er eentje die hij ook niet dagelijks maakt. Daarna was het een saaie wedstrijd, tegen beter weten in zitten blijven kijken. Het ontbreken van iemand die met een individuele actie toch iets kan forceren. Armenteros deed niks goed, zelfs positioneel snapte hij er niks van. Hij kaatst de bal op links terug op Nelom om vervolgens keihard naar de rechterkant te rennen, waar het bomvol was, terwijl hij op links gelanceerd had kunnen worden. Maar gelukkig komen Boetius en Manu eraan, hoop dat ze iets frivools aan het elftal toe kunnen voegen. Ook op het middenveld mist er een rasvoetballertje, want dat loopt gewoon niet lekker.

Genoeg nog te verbeteren bij Feyenoord en godzijdank nog genoeg tijd. Maar eerst Krasdonar (ofzo), weet niet wat ik van die wedstrijd kan verwachten. Ik hoop dat ik met een glimlach voor de TV ga zitten!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 216
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    47

  • Venzio

    29

  • NandroDavids

    28

  • Jimmiefitz

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Waar ik mij nu al weer aan erger in de Eredivsie is dat die scheidsrechters voor alles fluiten, iedereen die valt en rolt krijgt wel iets mee. Een goed voorbeeld was de penalty die Fischer kreeg, ze moeten gewoon leren incasseren hier in Nederland, het spel moet weer mannelijk worden. Spelers die na 3 wedstrijden 3 keer geel hebben terwijl ze in Engeland waarschijnlijk alleen maar lof hadden verdiend vanwege hun goede spel. Het zorgt er voor dat teams met weinig kracht en al te weinig voetballend vermogen toch nog ver kunnen komen omdat toch alle duels worden bestraft, en de verdediger worden alleen maar zachter. We zullen zien in Brazilië dat wij geen spelers hebben die duels echt aan kunnen, tenminste de spelers die op dat moment nog in Nederland spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een goed voorbeeld was de penalty die Fischer kreeg, ze moeten gewoon leren incasseren hier in Nederland, het spel moet weer mannelijk worden.

Ja, je kunt het onder de noemer mannelijk gooien, maar als je in zo'n situatie ook maar heel licht wordt aangeraakt, dan ben je uit evenwicht en val je. En dan hoor je een strafschop te krijgen. Als je de foto's hebt gezien, dan zie je dat Fischer op z'n hak wordt getrapt, en als je zelf ooit hebt gevoetbald, dan weet je dat je in zo'n situatie niet zomaar blijft staan.

We zullen zien in Brazilië dat wij geen spelers hebben die duels echt aan kunnen, tenminste de spelers die op dat moment nog in Nederland spelen.

Mijns inziens heeft dat weinig te maken met het aankunnen van duels, maar simpelweg met het verschil tussen verdedigers als De Vrij/Bruma/Mathijsen/Verhaegh en Pepe/Thiago Silva/Sergio Ramos/Vidic.

Overigens dank aan Heracles _O_ PSV had aan het eind nog wel kans op de overwinning, maar dat was toch wat onverdiend geweest. Nu valt de schade voor Ajax gelukkig mee. Die 2-0 voorsprong bij Heerenveen, dat mag natuurlijk nooit weggegeven worden, maar we kwamen ook nog goed weg met die kans op het eind toen Vermeer ver uitkwam. Wel mooi om te zien dat Eriksen z'n stempel drukte met twee assists en een goal, nu maar hopen dat-ie blijft.

En PEC...man, man, man, waar gaat dit eindigen? Veilig zijn ze al bijna, nu maar de ambitie uitspreken om de play-offs voor Europees Voetbal te halen? Ja, het is nog vroeg, maar toch: het voetbal is leuk en aantrekkelijk, de resultaten zijn er, dan moet je er ook maar voor gaan vind ik.

Link to comment
Delen op andere websites

PSV was wel erg nonchalant achterin, gelukkig hebben ze toch nog een puntje gestolen. blij.gif Eigenlijk de eerste wedstrijd waar het allemaal niet echt uit de verf kwam. Maar goed, moeizame wedstrijden zul je altijd houden.

En PEC...man, man, man, waar gaat dit eindigen? Veilig zijn ze al bijna, nu maar de ambitie uitspreken om de play-offs voor Europees Voetbal te halen? Ja, het is nog vroeg, maar toch: het voetbal is leuk en aantrekkelijk, de resultaten zijn er, dan moet je er ook maar voor gaan vind ik.

Ja, elk seizoen kent eigenlijk wel een verrassing. NAC begon zo een paar seizoenen terug ook heel goed, maar viel toen ook weer erg ver terug. Ik denk dat het voor zulke clubs moeilijk is om dit over het gehele seizoen vast te houden, maar het zou wel leuk zijn natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Gelukkig hebben Ajax en PSV punten verspeeld, nu is het morgen taak om weer is een potje te winnen en de aansluiting weer een beetje terug te vinden. Nac moet wel te doen zijn, maar met het spel van de laatste weken wordt zelfs dat lastig.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, elk seizoen kent eigenlijk wel een verrassing.

Inderdaad, en dit seizoen zal zeker geen uitzondering zijn. Ik hoop wel dat er meerdere clubs zijn die kunnen verrassen, maar ik denk dat we pas na de tiende ronde kunnen zeggen of er verrassingen zullen zijn. Het zou tenslotte ook zo kunnen zijn dat de zegereeks van PEC na dit weekend voorbij is, iets wat ik trouwens niet hoop.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk eerlijk gezegd niet dat PEC erg hoog gaat eindigen dit seizoen. Hartstikke leuke club, maar ze moeten super blij zijn met een plek in de play-offs, wat ze natuurlijk ook wel zijn. :PDat is natuurlijk wel beter dan vorig jaar, maar teams zoals Vitesse, Groningen en ook Heerenveen indien zij Finnbogason houden gaan hoger eindigen volgens mij. Het programma is ook niet heel moeilijk geweest, Feyenoord zat/zit in een dipje, Heracles is een stuk minder geworden, NEC zat/zit in een crisis en van Cambuur moet je thuis gewoon winnen. Ik denk dat ze ook nog van Utrecht winnen volgende week, maar daarna komen wedstrijden tegen Ajax uit, Vitesse uit, die leveren normaliter geen punten op. Gok op een achtste/negende plek voor PEC.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk eerlijk gezegd niet dat PEC erg hoog gaat eindigen dit seizoen. Hartstikke leuke club, maar ze moeten super blij zijn met een plek in de play-offs, wat ze natuurlijk ook wel zijn. :PDat is natuurlijk wel beter dan vorig jaar, maar teams zoals Vitesse, Groningen en ook Heerenveen indien zij Finnbogason houden gaan hoger eindigen volgens mij. Het programma is ook niet heel moeilijk geweest, Feyenoord zat/zit in een dipje, Heracles is een stuk minder geworden, NEC zat/zit in een crisis en van Cambuur moet je thuis gewoon winnen. Ik denk dat ze ook nog van Utrecht winnen volgende week, maar daarna komen wedstrijden tegen Ajax uit, Vitesse uit, die leveren normaliter geen punten op. Gok op een achtste/negende plek voor PEC.

Als PEC een plek in de play offs behaald leven ze ver boven hun stand, niks mis mee natuurlijk. Ze doen het ook hartstikke leuk, spelen goed voetbal en ik gun ze het beste, maar met hun begroting horen ze tegen degradatie te spelen.
Link to comment
Delen op andere websites

PEC gaat zeker weten nog wel wegzakken, maar deze 12 punten hebben ze maar mooi vast binnen. De nacompetitie ontlopen mag absoluut geen probleem worden, helemaal gezien het vertoonde spel, en de druk is er eigenlijk meteen al af. Dat kan heel prettig voetballen zijn, en dan is het linkerrijtje toch een mooi doel lijkt me :)

Mooi dat Vitesse vandaag won, want nu staat van de titelkandidaten eigenlijk alleen PSV boven Ajax, en dat zijn maar 3 puntjes. Niets aan het handje dus, en het lijkt erop dat we een spannend seizoen tegemoet gaan. Iedereen lijkt wel van iedereen te kunnen winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als PEC een plek in de play offs behaald leven ze ver boven hun stand, niks mis mee natuurlijk. Ze doen het ook hartstikke leuk, spelen goed voetbal en ik gun ze het beste, maar met hun begroting horen ze tegen degradatie te spelen.

Ben ik niet met je eens, Heracles heeft dezelfde begroting als PEC en die spelen al jarenlang in de subtop. Vorig jaar werd PEC al 11de, op doelsaldo geen 10de. Dan is een plek in de play-offs een vooruitgang maar geen enorme. Eigenlijk verrast PEC op deze manier twee jaar op rij. Bewerkt: door Jimmiefitz
Link to comment
Delen op andere websites

Ron Jans gaf in een interview al aan te gaan voor de middenmoot, en met wat geluk voor de bovenste helft van die middenmoot. En ik denk dat dat ook het hoogst haalbare is. Maar zeker niet slecht, voor een club die nog werd getipt als mogelijke degradatiekandidaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel mooi om te zien dat Eriksen z'n stempel drukte met twee assists en een goal, nu maar hopen dat-ie blijft.

De transfer die je wist dat zou komen... :(

Eriksen weg bij Ajax, want het bod van Tottenham Hotspur is geaccepteerd: 12 miljoen euro, dat bij goede prestaties (CL-plaatsing bijvoorbeeld) kan oplopen tot 13,5 miljoen. Eriksen had altijd aangegeven enkel weg te gaan naar een echt goede club, en heeft aangegeven dat Tottenham Hotspur daar onder valt. Persoonlijk tot een akkoord komen lijkt dus geen probleem, en medisch zal het ook wel goed zitten. Zonde voor Ajax, want zonder de geblesseerde De Jong en nu dus de vertrekkende Eriksen worden de komende weken niet makkelijk.

Lerin Duarte van Heracles Almelo schijnt de opvolger van Eriksen te moeten worden. Dat lijkt me vooral een voorlopige oplossing, want Duarte gaat volgens mij nooit van het niveau Eriksen worden. Maar goed, lijkt me wel een prima oplossing voor de komende tijd, dus hopelijk weet Ajax 'm binnen te halen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Duarte is voor Heracles een prima speler, maar voor Ajax komt hij te kort. Ajax heeft natuurlijk nog wel een aantal goede spelers in de jeugd en ook Klaassen kan het niveau van Ajax nu aan. Schöne zal op korte termijn zijn plaats overnemen, ik hoop dat de directie nog snel met een transfer komt, ook met het oog op de CL. Het zou zo maar kunnen dat Overmars al een tijdje een speler uit Scandinavië in het oog heeft en die snel kan aantrekken, zo niet heeft Ajax in binnen- en buitenland een groot probleem.

Goede keuze van Eriksen, alleen zal hij niet gelijk in de basis beginnen denk ik. De PL is fysiek toch een groot verschil met de Eredivisie en ik vind hem nog niet constant. De engelsen hebben natuurlijk de wedstrijden tegen City, PSV en Feyenoord gezien, maar er zijn ook wedstrijden geweest tegen clubs zoals Roda en ADO waar hij onzichtbaar was. Moet nog zien of het een echte ster wordt of een eeuwig talent blijft.

Link to comment
Delen op andere websites

Frank de Boer heeft gezegd het vooral op te willen vangen met eigen spelers, eigen jeugd, omdat dat het beleid is. Begrijpelijk, maar met 12 miljoen voor Eriksen en nu ook nog 's 7 miljoen voor Alderweireld (die naar Atlético Madrid gaat) én extra geld door de uitschakeling van PSV in de Champions League mag er van mij best wel even een deel van dat geld besteed worden aan wat extra kwaliteit.

Overigens blijven die Belgen lekker bezig zeg: straks bij het WK staat zo'n beetje de complete selectie onder contract bij een topclub of in een topcompetitie.

Link to comment
Delen op andere websites

Duarte officieel naar Ajax, Eriksen en Alderweireld juist officieel naar respectievelijk Tottenham Hotspur en Atlético Madrid. Met het geld van de transfers en de CL hebben ze dus Duarte van gehaald, maar er kan toch nog wel een versterking bij. Denswil vind ik een prima vervanging, maar Eriksen is moeilijker te vervangen dan Alderweireld. Als Ajax nu nog niet kan toeslaan op de markt hoop ik dat ze in de winter een goede middenvelder op het oog hebben, maar de aanval is ook niet lekker bezig de afgelopen wedstrijden. Sigthorsson had het behoorlijk moeilijk in Groningen en ik snap werkelijk niet hoe Bojan ooit het eerste van Barca heeft gehaald, die verliest elk duel en maakt zoals vandaag weer cruciale beslissingen in een negatieve zin die een wedstrijd beslissen.

Ook PSV zat het niet mee, Toivonen die een enorme kans mist en het 100-jarige jubileum werd niet zo'n groot feest door het gelijkspel tegen Cambuur, die het overigens erg goed deed in Eindhoven. PEC blijft gewoon bovenaan staan, ook al laten ze voor het eerst punten liggen. :puh: Pellè maakt z'n doelpunten weer en Feyenoord lijkt er bovenop te komen, hoewel ze niet erg moeilike wedstrijden voor de boeg hadden.

Dat interview met Duarte was eigenlijk het moment van de speelronde. Doen alsof je niets van het laatste transfernieuws weet om vervolgens 10 minuten later weer voor de camera te verschijnen en te bevestigen dat je van de voorzitter Smit niets mocht loslaten en toegeven dat de transfer al bijna rond was. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...