Jump to content

Dishonored


Puma

Recommended Posts

Dishonored

(PC, PS3, XBOX360)

http://www.dishonored.com/


Je moet zeker verder lezen als je fan bent van de Hitman-serie, Assassins Creed-serie of de Splinter Cell-serie!

Ik heb de game nog niet uitgespeeld, maar ben al wel een heel eind. In een notendop is de game het best te beschrijven als een mix tussen Hitman, Assassins Creed en Splinter Cell. Het speelt zich af in een wereld in de stijl van steampunk: alles werkt op 'whale oil' (walvissenolie). Jij bent Corvo, de persoonlijke bodygard van de keizerin, en wanneer zij wordt vermoord en haar dochter wordt ontvoerd, wordt jou door de schuldige, corrupte hoge pieten de schuld in de schoenen geschoven. De hele stad wordt bezet door de autoriteiten en daarbovenop kampt de stad ook nog eens met een rattenplaag: hordes vleesetende, geïnfecteerde ratten zijn overal in de stad te vinden en vallen mensen aan, die op hun beurt geïnfecteerd raken en veranderen in een soort van zombies. Het is een mysterie waar die plaag vandaan is gekomen..

Nadat je al in het begin van de game ontsnapt uit de gevangenis waar je vastgehouden werd, kom je in contact met mensen van het verzet, die de rechtmatige troonopvolger (de ontvoerde dochter van de keizerin) willen vinden en op de troon willen zetten. Zij hebben hierbij jou skills nodig, want eerst moet alle corruptie worden uitgeroeid. Via een mysterieus figuur krijg je de beschikking over magische krachten. Hier begon ik zelf te twijfelen of deze game wel 'mijn ding' was, maar ik kan je zwaar aanraden om hier niet op af te knappen!

In de game doorloop je een aantal verschillende missies. In elke missie zijn er vaak meerdere hoofdopgaves (zoals mensen die je moet vermoorden) en enkele optionele opgaves. Hoe je deze vervult is totaal aan jou. De mogelijkheden zijn hierbij net zo breed als in de Hitman-games: je kunt compleet stealth gaan en geen enkele keer opgemerkt worden, of gewoon bruut iedereen neersabelen en een chaos veroorzaken. Je kunt de tijd stilzetten, de hoofdpersoon neerschieten en 'm weer smeren voordat de tijd weer 'verder gaat', zijn drankje vergiftigen, wachten totdat hij/zij alleen is en dan de kill uitvoeren.. Er zijn echt talloze mogelijkheden. Het vette aan de game is dat de rest van de storyline zwaar onderhevig is aan jouw acties: laat je veel lijken achter, dan zullen er veel meer zombies rondzwalken en zul je veel meer rondstormende rattenhordes tegenkomen en als je veel chaos veroorzaakt, zal de uitkomst van de game ook een complete chaos zijn. Kies je voor stealth, houd je het netjes en maak je vredelievende keuzes, dan zullen mensen ook heel anders reageren, is er veel minder chaos et cetera...

Door de missies heen vind je bepaalde objecten waarmee je je magische krachten kan upgraden: je koopt nieuwe krachten of verbetert een kracht die je al hebt. Over wat voor krachten heb ik het? Een voorbeeld is 'blink', een van de eerste krachten die je krijgt: je kijkt naar een bepaald punt (binnen ongeveer 20 meter) en je teleporteert dan daarnaartoe. Andere krachten zijn bijvoorbeeld het overnemen van dieren of mensen, mensen en items door muren kunnen zien, de tijd stilzetten en nog veel meer bruutheid.

Zoals je al misschien gesnapt hebt, is de game dus heel dynamisch en dat zie je ook terug in de wereld: binnen een afgebakend gebied kun je helemaal je gang gaan. Er komt veel geklim en geklauter aan te pas en hierin lijkt het op Assasins Creed. Je kunt niet elk random richeltje en steentje beetpakken, maar omdat je toch op een stealthy manier zult moeten infiltreren zul je veel moeten klimmen ben je toch heel erg vrij, wat mij weer erg aan Splinter Cell deed denken.

Goede review:

http://www.computera...eration-review/


E3 gameplay walkthrough


Stukje coole gameplay


Ik vond dat ik deze game even met jullie moest delen, omdat ik 'm erg vet vind. Hopelijk zijn jullie door mij geïnteresseerd geraakt! Laat vooral weten of het je wat lijkt en anders wat je er zelf van vond!

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...