Jump to content

[GL][S1] Matthijs vs .Levi.


-Matthijs-

Graphics League speelronde 2  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke signature verdient jouw stem?

    • Matthijs
      11
    • .Levi.
      14


Recommended Posts

Ik zag ze net al even in de Showroom, en toen ik zag dat dit een wedstrijd was wist ik dat de keus moeilijk zou gaan worden. Uiteindelijk gaat mijn stem naar .Levi., omdat ik die van -Matthijs- net wat te abstract vind. Beiden zien er schitterend uit hoor, tot in de details goed uitgewerkt, maar bij die van .Levi. roept de achtergrond wat op: ik heb het idee dat Gollum in een grot is, op de achtergrond lijken iets van bergen te staan, en met wat fantasie zie je zelfs wat opspattend water in die grot. Er zit voor mij dus meer in die signature dan enkel Gollum, terwijl die van -Matthijs- 'slechts' één dimensie heeft voor mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Nandro, jij weet precies mijn gevoel te beschrijven. Ik ben geen graphicus, dat zal ik ook niet beweren. Maar de signature van Levi bevat zoveel diepte, zoveel creativiteit, geeft zoveel mogelijkheid tot fantasie. Heb al die tijd uitgekeken naar deze wedstrijd en jullie hebben me niet teleurgesteld. Wat een niveau! Mijn stem gaat uiteindelijk toch naar Levi.

Link to comment
Delen op andere websites

Laat mij ten eerste zeggen dat de periode van stemmen wel erg kortdag is; met 'stemmen t/m 16 juli' bedoelen jullie zeker tot 16 augustus.

>>> Door .Levi.: Datum aangepast! Goed opgemerkt. ;)<<<

Niettemin heb ik een paar minuten getwijfeld op welke van de twee ik mijn stem zou uitbrengen, maar ik ben toch voor die van .Levi. gegaan. Toegegeven Matthijs, van zo'n achtergrond als die die jij hebt gecreëerd droomt elke graphicus en de belichtingen van de render is ook erg vet gedaan, maar toch trekt de signature van .Levi. mij meer aan. Dat mystieke en mysterieuze en de sublieme afwerking heeft er toch uiteindelijk voor gezorgd dat .Levi. mijn stem krijgt.

Maar zoals altijd: erg aan elkaar gewaagd.

Bewerkt: door .Levi.
Link to comment
Delen op andere websites

-Matthijs- heeft er iets briljants van gemaakt, maar mijn stem gaat naar .Levi.. Gollum heeft een streepje voor, ik ben gek op De Ring, maar de afbeelding lijkt te leven en klopt gewoon helemaal.

Laat mij ten eerste zeggen dat de periode van stemmen wel erg kortdag is; met 'stemmen t/m 16 juli' bedoelen jullie zeker tot 16 augustus.

Vind je dat kort? Ik vind ruim 11 maanden best wel lang... :7

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal niet om de stand gelijk te trekken (mijn stem maakt er 6-6 van, kan het spannender?!) maar ik heb gestemd op de signature van Matthijs. Vermoedelijk om de minst voor de hand liggende reden, maar wel voor mij persoonlijk de enige reden die overblijft om op te beslissen. Beide zijn namelijk erg gaaf om te zien!

Mijn reden is dat er een ministukje van smeagol's hand met de ring erin mist in de afbeelding. In mijn beleving is juist die hand in deze afbeelding van de dubbele Hobbit essentieel om goed in beeld te brengen, en dat mikte mijn gevoel voor deze signature even de negatieve kant op. Wat een strijd, wat een battle, reuze benieuwd hoe dit afloopt! :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het gelijkspel (tijdelijk) weggehaald. Mijn stem ging naar Matthijs. Hoewel Levi een prachtig stukje hier presenteert vind ik de signature van Matthijs interessanter. De effecten spreken me meer aan en heb ik ook nog niet zo vaak gezien. Kortom mijn keuze, maar het was toch nipt.

Link to comment
Delen op andere websites

Beiden vind ik ontzettend mooi, maar ik vind het moeilijk om te stemmen omdat jullie designs totaal anders zijn. Het is een kwestie van appels met peren vergelijken met deze battle. Ik beoordeel dus beide designs op hoe goed deze zijn uitgevoerd binnen hun eigen style.. Ik hoop dat ik me hier mee duidelijk heb kunnen maken.

Matthijs zijn design vind ik op het eerste gezicht het best van de twee, dat is omdat het een style is die mij wat meer aanspreekt dan die van Levi. Ik vind het ontzettend gaaf om te zien dat je metaballs hebt gebruikt, en de roze kleur springt er uit. Ik mis alleen wat diepte in het design, en vind de kleuren toch net een klein beetje te monotoon.

Levi zijn design vind ik na nadere inspectie toch net een stukje beter in elkaar zitten. Hoewel zijn design niet de wow-factor bevat in mijn ogen, is deze wel tot in het kleine detail geperfectioneerd. Ik kan er gewoon geen minpunten aan vinden zo gauw, het lijkt gewoon allemaal te kloppen.

Mijn stem gaat bij deze naar Levi, omdat zijn design technisch toch wat beter in elkaar zit dan die van Matthijs.

Link to comment
Delen op andere websites

Twee van de beste gfx'ers van het forum die het in een battle tegen elkaar opnemen, dat kan alleen maar vuurwerk opleveren. En dat doet het. Mijn stem gaat naar Matthijs, want hij heeft hier precies de sfeer te pakken die ik keer op keer weer probeer te vangen in mijn eigen signatures. Het is een werkje waar ik een heleboel van kan leren, en ik ga nog verder door te zeggen dat dit één van de meest kwijlopwekkende sigs is die ik ooit heb gezien. Het werk van Levi is ook lekker, maar lijkt in mijn ogen gewoon net niet 'af'. De blending van Smeagol laat aan de bovenkant wat te wensen over, en de scherpe nebula tegenover de zachte wolken/bergen werkt voor mij ook niet helemaal. Verder weer een ijzersterk ontwerp, ik zou het niet na kunnen maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Beiden vind ik ontzettend mooi, maar ik vind het moeilijk om te stemmen omdat jullie designs totaal anders zijn. Het is een kwestie van appels met peren vergelijken met deze battle.

QFT. Erg lastig.

Omdat er toch gekozen moet worden ga ik voor Levi. Ik ben normaal meer van de foto's, en zijn design spreekt meer doordat de achtergrond betekenis heeft en bovendien een zeer mooi gevoel van diepte geeft. Dat is de grootste reden dat het nét wat meer "heeft".

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben erg benieuwd naar wat beiden voor voorstelling in gedachte hadden toen ze dit maakten. Care to enlight smile3.gif?

Bij een signature zet ik m'n gedachten op nul en begin ik gewoon te werken. In tegenstelling tot bij een groot ontwerp, waar ik juist eerst iets bedenk en het beeld dat ik in mijn hoofd heb probeer over te brengen in Photoshop. Ik laat me inspireren door wat ik zoal zie, in dit geval door deze signature van Gta Ripper, en dan ga ik gewoon aan de slag. Pas als de signature een beetje vorm begint te krijgen weet ik wat ik wil en werk ik daar naar toe. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...