Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

De GTAForum Muziekkroeg

Goedemorgen, goedemiddag, goedenavond, leuk dat je er bent. Kapstok is rechts, plees zijn links het halletje door. Drankjes zijn te bestellen bij onze lieflijke barvrouw Rosie. Ik zie dat je vrienden er al zijn.

Maar wat doe ik hier, lijk je je af te vragen. Wel, de muziekkroeg is de plek waar je terecht kunt voor al je muziekgerelateerde prietpraat. De bedoeling is dat hier on the fly discussies ontstaan over alles wat met deze zo geliefde kunstvorm te maken heeft. Meeten op Lowlands? Concertkaartje te koop? Nieuwe artiest ontdekken en niet weten waar te beginnen? En wie waren er nou eigenlijk beter, de Beatles of de Stones? Al deze dingen kun je hier kwijt.

Er zijn natuurlijk wel een paar regeltjes:

Respecteer ieders mening. Het is prima als er een verhitte discussie ontstaat, dat moedigen we alleen maar aan, maar bewaak altijd de grenzen van goed fatsoen. Dat jij Eric Clapton een poepgitarist vindt, wil niet zeggen dat Bep en Koos diezelfde mening hebben. Sta een beetje open voor andere smaken.

Filmpjes posten mag altijd, maar spam liever niet de hele pagina vol met covers van je favoriete band. Plaats ze daarnaast ook in een spoiler-tag, dit voorkomt dat de pagina's in een slakkengang laden.

Houd je ook hier aan de algemene

forumregels

Specifieke vragen die hier onbeantwoord blijven? Probeer een van deze topics eens:

Bewerkt: door Silverbyte
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Leuk topic maar het trekt wel het nut van dit subforum wat naar beneden. Maar misschien dat dit topic wel juist wat actieve onderwerpen kan doen laten ontstaan.

Oké, dan gooi ik maar eens een onderwerp in de mix. Ik vroeg me laatst af, wat is nou typische Nederlandse muziek? De Jamaicanen hebben Reggae, Rap komt oorspronkelijk uit Afrika en werd Hip Hop in New York, Oostenrijkers jodelen en Spanjaarden dansen flamingo.

Maar bij "typisch Nederlands" denk ik al snel aan Smartlappen, maar volgens mij zien buitenlanders dat meer als iets Duits. Verder hebben we natuurlijk bekende DJ's, en zijn we altijd wel redelijk da bomb geweest in het dance-genre.

Waar denken jullie nou aan bij muziek dat typisch bij Nederland hoort?

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk topic maar het trekt wel het nut van dit subforum wat naar beneden. Maar misschien dat dit topic wel juist wat actieve onderwerpen kan doen laten ontstaan.

Oké, dan gooi ik maar eens een onderwerp in de mix. Ik vroeg me laatst af, wat is nou typische Nederlandse muziek? De Jamaicanen hebben Reggae, Rap komt oorspronkelijk uit Afrika en werd Hip Hop in New York, Oostenrijkers jodelen en Spanjaarden dansen flamingo.

Maar bij "typisch Nederlands" denk ik al snel aan Smartlappen, maar volgens mij zien buitenlanders dat meer als iets Duits. Verder hebben we natuurlijk bekende DJ's, en zijn we altijd wel redelijk da bomb geweest in het dance-genre.

Waar denken jullie nou aan bij muziek dat typisch bij Nederland hoort?

Een speciaal liedje waar ik echt meteen aan dacht :$

Bewerkt: door Extreem
Link to comment
Delen op andere websites

Tof initiatief. Tja, mijn muzieksmaak is heel uitgebreid, geen idee waar ik moet beginnen.

Overigens een vraag. Ik vind sounds zoals ''School'' van Calvin Harris en ''Diskomix'' van Danny Boy gaaf. Heeft iemand suggesties voor artiesten of platen die hier op lijken?

Link to comment
Delen op andere websites

Zullen we afspreken om Filmpjes in Spoiler-tags te plaatsen?

[spoiler]*tekst*[/spoiler]

Dit om het laden van de pagina('s) te bevorderen. Aangezien discussie om muziek hier voornamelijk belangrijk is en niet de filmpjes zelf.

Als ik aan muziek moet denken van de streek hier dan beland ik bij Schlagers... Dat is hier immens populair bij de volwassen bevolking, vraag me niet waarom en het is nog muziek van eigen bodem ook. Maar is het iets waar een buitenlander ons mee zou identificeren? Ik weet het niet. Klompen en chocolade, muziek bestaat hier niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Zullen we afspreken om Filmpjes in Spoiler-tags te plaatsen?

[spoiler]*tekst*[/spoiler]

Dit om het laden van de pagina('s) te bevorderen. Aangezien discussie om muziek hier voornamelijk belangrijk is en niet de filmpjes zelf.

Daar geef ik je wel gelijk in, heb meteen even mijn bericht aangepast met Andre Hazes! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een echt Nederlands liedje die ik zelf nog best goed vind is Kali van Django Wagner.

En het grappige is dat ik hem ken, omdat hij op een woonwagenkamp een stukje verderop van mijn huis woont. Ik zie hem dan ook regelmatig rondrijden in z'n Mercedes. :puh:

---

Verder heb ik trouwens niks met echte Nederlandse 'smartlappen'. Geef mij maar gewoon Engelse muziek (voornamelijk van Lady Gaga en Celine Dion). Daarnaast kan ik me ook vinden in muziek van Laura Pausini en Eros Ramazzotti (beiden Italiaans). :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Wat dachten we van Zanger Rinus, Rene Karst en Henk Wijngaard? Hun muziek is echt de shit! cool2.gif

>>> Door Jacky-2007: filmpjes in spoilertag geplaatst, zie toelichting hoofdpost. knipoog.gif <<<

Mijn excuses Jacky, iets te enthousiast gepost ;)

Edit: En natuurlijk moeten we leuk en co natuurlijk niet vergeten!

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Wat dachten we van Zanger Rinus, Rene Karst en Henk Wijngaard? Hun muziek is echt de shit! 8)

*filmpjes*

Edit: En natuurlijk moeten we leuk en co natuurlijk niet vergeten!

*filmpje*

Rinus woont vlakbij mij, paar dorpen verder op. Ik heb hem al vaker gezien, ik vind hun muziek niet bepaald goed. Maar bij de kinderen slaat het wel aan _O_

Link to comment
Delen op andere websites

In Nederland wonen we naar buitenlandse begrippen allemaal vlak bij elkaar.. :7

Gelijk een pittig onderwerp. Wellicht kunnen we het beeld van wat het buitenland van onze muziek heeft het beste scharen op internationale succesn uit Nederland, maar daar zit niet echt één typische stijl in geloof ik. De ealsound mag dan een Engelstalige titel hebben, ik heb niet het beeld dat veel buurlanden ook maar enig idee hebben wat je bedoelt als je het daarover hebt.

Onze goeie export op muziekvlak wordt overigens niet beperkt tot de top DJ's van de wereld, ook de Venga Boys, Anouk, Postmen en bijvoorbeeld Heideroosjes hebben buiten de landsgrenzen op podia gestaan. Verschillende genres zonder exclusief geluid. Ik denk wel dat de DJ's de rest overschaduwen vandaag de dag, het is mainstream dus een groot buitenlands publiek wordt erdoor bereikt, dan maak je naam.

Link to comment
Delen op andere websites

Als men heden ten dage vandaag zo'n hiphop platen met zo'n geniale tekst als Extince zou maken, zou ik spontaan weer rap gaan luisteren. ''Doorboor jouw geslotenheid met de openheid van een diafragma.''

>>> Door Jacky-2007: Media in modtag geplaatst. En ja, epische teksten uit vervlogen tijden!<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...