Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

Goede week voor het bekend maken van optredens. Madness komt 13 november naar Enschede, maar ook Vredenburg etc.. Wellicht dat ik ze dit jaar mee pak. En daarnaast staat Toto 17 maart ook in de Ziggo Dome ter ere van hun 40-jarige bestaan. Daar wil ik sowieso heen. :D  

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Cool, klinkt tof! Ik heb ook veel toffe dingen in het vooruitzicht, maar misschien wordt het allemaal net wat te veel... In de herfst ga ik sowieso naar Sigur Rós hier in Groningen, en inmiddels zijn er ook plannen om zowel Godspeed You! Black Emperor als Mogwai mee te pakken, aangezien die (rond diezelfde tijd) óók naar Nederland komen. Fantastisch natuurlijk, maar aan de andere kant wel weer duur... :puh: De show van Interpol in augustus staat ook nog steeds op m'n wensenlijstje, maar misschien dat ik die oversla. Volgende week in ieder geval King Gizzard & The Lizard Wizard in Amsterdam en later deze zomer Lowlands (met o.a. Ty Segall, Mac DeMarco, Iggy Pop, Canshaker Pi en Iguana Death Cult), ook veel zin in. 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Op 9/12/2016 om 10:30, GuitarGuy666 zei:

Ik heb zonet mn kaartjes gekocht voor Guns 'N Roses. Nu al heel veel zin in! :tu:

Ik heb gisteravond Guns N' Roses gezien op TW Classic in Werchter, en het was veel beter dan ik had verwacht. :D Bijna 3 uur hebben ze gespeeld, en ze waren allemaal in vorm. :)

Link to comment
Delen op andere websites

4 minuten geleden, Platypus zei:

Ik heb gisteravond Guns N' Roses gezien op TW Classic in Werchter, en het was veel beter dan ik had verwacht. :D Bijna 3 uur hebben ze gespeeld, en ze waren allemaal in vorm. :)

Nice, ben heel benieuwd. Ga ze over 2 weken zien in het goffertpark, hopelijk maken ze er daar ook zo'n show van. :tu: 

 

Ik heb afgelopen woensdag Slayer gezien in de 013 Tilburg. Dit was misschien wel een van de luidste shows die ik heb meegemaakt. Ondanks dat ik oordoppen in had nog steeds een lichte piep in mijn oren na afloop, maar jezus wat hadden ze een show neergezet! :D Voorprogramma vond ik iets minder (The Charm The Fury), gitaren stonden niet hard genoeg waardoor je niet doorhad wat er precies gespeeld werd. Slayer had overigens een enorm goede setlist, met onder andere Chemical Warfare, Born of Fire, The Antichrist en Spirit in Black. Ook stond ik helemaal vooraan bij de hekken waardoor ik op nog geen meter van Kerry King, Tom Araya en Gary Holt heb gestaan. :) Tijdens South of Heaven gooide Kerry King z'n plectrum het publiek nog in, en uiteraard heb ik die gevangen. :D Echt een aanrader om heen te gaan.

 

Overigens ga ik in augustus ook nog naar Megadeth in de 013 van Tilburg. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand hier wel eens naar Depeche Mode geweest? Ze staan 13 januari in de Ziggo Dome, twijfel nog een beetje of ik er heen wil. :puh: De kaarten voor Toto in maart volgend jaar heb ik in ieder geval kunnen scoren. 

Link to comment
Delen op andere websites

Mweh, ben zelf wel wat klaar met Depeche Mode. Ben een paar jaar terug een flink tijdje into hun muziek geweest, maar hun laatste plaat heb ik nog niet eens geluisterd. Sowieso trekken shows in plekken als de Ziggo Dome mij niet zo, dat is voor mij veel te groot, te massaal en te veel show. 

 

Los van dat: vooral Violator, Ultra, Playing The Angel en Black Celebration blijven wel pareltjes, zeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb me eigenlijk nooit zo verdiept in Depeche Mode. Heb sowieso nooit zo heel veel gehad met die new wave- en new romantic-stromingen. Neig altijd eerder naar de meer 'ruwe' acts uit die tijd, Wire en The Fall, en zo.

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Op 25-6-2017 om 16:53, Platypus zei:

Ik heb gisteravond Guns N' Roses gezien op TW Classic in Werchter, en het was veel beter dan ik had verwacht. :D Bijna 3 uur hebben ze gespeeld, en ze waren allemaal in vorm. :)

Woensdag dus naar Guns 'N Roses geweest, en man wat was dit té gek! Even vet als Iron Maiden moet ik wel zeggen. Ik stond ongeveer een uurtje in de rij te wachten voor we naar binnen mochten (met 2 uur rijden naar Nijmegen er nog niet bij opgeteld dan), en toen meteen een shirt wezen halen. Dat ging alleen iets stroever dan ik had gehoopt. Na 5 keer te vragen voor een shirt in maat M kwamen ze me pas vertellen dat die niet in M te krijgen was. Maargoed, toen een ander gehaald en meteen richting het podium gestormd waar we meteen helemaal vooraan stonden (op de golden circle na, dus totaal op ongeveer 15 a 20 meter afstand van het podium). Het verbaasd me steeds weer hoe kut publiek wel niet kan zijn bij wat populairdere bands waar "mainstream" radiovolk op af komt. Er staan honderden mensen achter je te wachten, en dan is er altijd wel dat groepje dat op de grond gaat zitten wachten. Als iedereen gaat staan kost het zoveel minder ruimte en kan iedereen meteen een goede plek uitzoeken, maargoed, het is iedereens recht om te gaan zitten als ze dat willen. Het voorprogramma was wat minder vond ik zelf. Biffy Clyro was een enorme ramp en zou ik het liefst nooit meer live willen zien :7. Tyler Bryant and the Shakedown was een stuk beter (er waren 2 voorprogramma's) maar ook niet heel denderend. Ik ben gewend dat als de headliner, in dit geval dus Guns 'N Roses, op komt, iedereen meteen uit zn dak gaat, maar in dit geval bleef iedereen rustig staan alsof het voorprogramma nog bezig was. Echt te bizar voor woorden. Guns 'N Roses zelf was wel écht superstrak. Ze hebben ook ook heel veel covers gespeeld. Zo kwamen Layla, Black Hole Sun, Wish You Were Here, Whole Lotta Rosie, Riff Raff en de Godfather theme song nog aan bod. Ook Angus Young kwam nog even 2 AC/DC nummers mee spelen. :D Op dat moment helemaal uit mn dak gegaan en een moshpit geprobeerd te starten met een maat van me, maar niemand om mij heen scheen dat een goed idee te vinden. Erg jammer. Toch hebben de mannen wel dik 3,5 uur gespeeld. Niet elk nummer kende ik, maar wel elke keer weer genoten. Alleen "Better" hadden ze maar "better" niet kunnen spelen. :7 Ik was een beetje teleur gesteld in dat nummer, wat een enorm slechte zooi. Ook geen idee waarom ze een DJ/keyboard chick hebben geregeld voor elke show, want die had werkelijkwaar niks toe te voegen. Hoop dat ze volgend jaar weer komen, ga ik meteen weer kaartjes regelen! 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Gisteren U2 Live in de Amsterdam Arena gezien, Noel Gallagher van Oasis als voorprogramma. Tot nu echt het beste concert ooit waar ik ben geweest. Het hele concert stond een beetje in het teken van saamhorigheid, respect met het oog op de actualiteit. Anton Corbijn had de video's voor op het podium ontworpen en die zagen er erg gelikt uit. Daarnaast een hele goede sfeer, als geheel ging het helemaal los op veel nummers. Of bijvoorbeeld al voordat het concert begon hele tijd een wave met het publiek. :puh: Overigens ook Bono voor het eerst zonder bril gezien, dat zag er wel echt apart uit. 

 



IMG_4509.thumb.JPG.30cade180279947f0ef2b21add0596cc.JPGIMG_4511.thumb.JPG.5a11e13f1257037baf989a27c6a83bf8.JPGIMG_4522.thumb.JPG.185b3e4e496ba61a85e354e1df7a412d.JPGIMG_4524.thumb.JPG.7c3baa0128044cfc70e275ccc3c80a85.JPGIMG_4528.thumb.JPG.429674e81d3c4bd8f0562d35ee56474c.JPGIMG_4540.thumb.JPG.b3b13b6dbd3fe097a43321de1c3bf605.JPG

Link to comment
Delen op andere websites

@Bassieboy35 Ik ben gisteren ook naar U2 geweest, en ik ben het helemaal met je eens! Wat een enorm toffe show was dit. Ik was alleen de 2e dag geweest (30 juli). Ik vond het voorprogramma zeker niet slecht, maar na een tijdje had ik het wel gehoord. Ik vond Bullet the Blue Sky toch wel het beste nummer die ze gespeeld hebben. Echt vol overtuiging hadden ze gespeeld. Als ze nog een keer komen met een soort gelijke setlist ga ik zeker weer heen!

Link to comment
Delen op andere websites

Oh vet man! Wat betreft het voorprogramma ben ik het wel met je eens. Het geluid stond bij ons ook toen veel te hard waardoor je de stem amper kon horen. Gelukkig was dat bij U2 wel anders, maar de akoestiek in de ArenA is toch niet het beste naar mijn idee. Bullet the blue sky vond ik ook erg tof! En inderdaad, de setlist was erg goed, veel bekende nummers in plaats van een nieuw album waarvan je de helft vaak maar teert. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Binnenkort ga ik misschien naar Kim Wilde. Kaartjes zijn ongeveer veertig euro ofzo, maar om haar een keer te zien in het echt lijkt me het geld wel waard. Ze heeft een hele boel nummers die ik erg leuk vind. :)

 

Op 29-6-2017 om 01:05, Foreigner97 zei:

Mweh, ben zelf wel wat klaar met Depeche Mode. Ben een paar jaar terug een flink tijdje into hun muziek geweest, maar hun laatste plaat heb ik nog niet eens geluisterd. Sowieso trekken shows in plekken als de Ziggo Dome mij niet zo, dat is voor mij veel te groot, te massaal en te veel show. 

Ik herken dit wel, ik heb een tijdje erg veel naar hun nummers geluisterd maar ik heb hun nieuwe album niet geluisterd. Ook wou ik eerst wel naar de show gaan misschien, maar de tickets waren echt heel erg duur, ik geloof ongeveer vanaf 130 tot 150 euro voor een band die niet echt zo geweldig is om zoveel geld aan te uitgeven. Ik geef dan liever mijn geld uit aan een artiest zoals Lady Gaga die goed kan dansen, zingen en een geweldige show kan neerzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...