Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Met mijn post refereerde ik, in lijn met de discussie erboven, expres alleen aan bands met een (al dan niet prominente) orgelsound, dus vandaar dat mijn lijstje misschien wat beperkt overkomt. :puh: The Gathering ken ik trouwens niet heel goed, maar dat nummer dat je noemde heeft wel een fijne sfeer. Dank daarvoor. :)

Link to comment
Delen op andere websites

4 uur geleden, Platypus zei:

Malcolm Young, de oprichter van AC/DC, is overleden als gevolg van dementie. :-(

Ik las het vanmiddag inderdaad. Enorm zonde. Zijn riffs zijn nog altijd de reden dat ik begonnen ben met gitaar spelen. Rest in Peace Malcolm! \m/

Link to comment
Delen op andere websites

15 minuten geleden, SpacyColours zei:

Ik ben ook wel fan van haar muziek, het is erg experimenteel.

Wat zijn je favoriete albums van Björk? Ik luister het liefst naar Debut, Post en Homogenic. Maar ik luister niet zo vaak meer naar Homogenic omdat ik eigenlijk nooit echt een connectie heb gehad met Homogenic zoals de meeste fans van Björk. Ik vond de production van de nummers heel mooi, en de albumhoes, maar voor de rest zijn er niet echt voor mij memorabele nummers op dat album. Ik moet nog naar haar andere albums luisteren. Ik heb ook naar Volta geluisterd. Maar ik vind het leuk dat ze heel anders is qua muziek, ik luister naar héél veel artiesten en bands maar er is niemand zo uniek als Björk. Nou ja, David Bowie komt in de buurt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Om eerlijk te zijn ken ik nog maar een paar nummers van haar. Zeker een artiest om eens wat meer naar te gaan luisteren. Overigens heeft ze net een nieuwe single:

 

 

 

Ze doet me, met dit nummer dan vooral, wel denken aan ietwat soortgelijke bands.

 

Ken je iamamiwhoami? Het is een musicale act uit Zweden, die echt van elk nummer een waar kunstwerk maken. Misschien wel iets dat je leuk vindt.

 

 

 

Wat ook een erg goede band is, is Sigur Ros, dat tevens uit IJsland komt.

 

 

(overigens leerde ik die band kennen via een... vrij bijzonder interview om het zo maar even te zeggen. Zeker de moeite waard om dit filmpje even te kijken, het zijn ongeveer de meest ongemakkelijke 5 minuten die er ooit hebben plaatsgevonden):

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb me voorgenomen om wat meer in de muziek van Björk te duiken, ja! Laatst (naar aanleiding van dit filmpje van een kanaal dat ik wel veel in de gaten houd) een stukje van 'Post' opgezet, dat wist me wel te grijpen. 

 

Ben inderdaad ook groot fan van Sigur Rós, voornamelijk van de albums 'Valtari' en '( )'. Heb ze inmiddels ook twee keer live gezien, dat is ook echt ontzettend bijzonder.

 

 

'Varúð' (van 'Valtari') is absoluut m'n favoriete track van Sigur Rós, heb een erg bijzondere connectie met dat nummer. 

Link to comment
Delen op andere websites

Met zowel Björk als Bowie heb ik nooit echt een connectie gehad. Wat niet is kan natuurlijk nog komen, maar ik denk dat het gewoon niet zo mijn ding is.

 

In wie ik me de laatste tijd wél steeds meer aan het verdiepen ben: good ol' Bob Dylan. Inspirerende man, en dan niet eens alleen met zijn muziek, maar ook qua kledingstijl, kijk op de wereld, psyche.

 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...