Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Leuk ding, Zam! Wij hadden er ook een, maar die hebben mijn ouders weggedaan voordat ik me serieus voor muziek begon te interesseren. Tijd voor een sprongetje terug in de tijd, hehe.

Oh, trouwens, Foreigner, ik heb me eens verdiept in The Outfield. Vind lang niet alles goed, maar ze hebben wel een heel eigen sound die ik erg kan waarderen. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Enige nadeel is dat de naald prima is, maar de connectoren naar de pickup zelf zijn kapot, nieuwe is dus al besteld. Toch maar eens kijken om moderne passieve speakertjes te kopen en er 2DIN aansluitingen op te solderen, via al die verloopstekkertjes van 5DIN naar Tulp Male met vervolgens weer twee tulp-female stekkertjes ertussen om het vervolgens met een 3,5mm kabeltje middels een verloopje in mijn mengpaneel te stoppen, al die verloopjes zijn een beetje onnodig lijkt me.. Anders eens ook nog kijken voor 2 mono stekkers met 6,3mm en die erop solderen zodat ie direct in het mengpaneel kan, eens even uitzoeken hoe dat werkt, eerst wachten op de pickup en als het dan al beter is dan laat ik het zo. Hij ruist namelijk als een malle :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb sinds een jaar of twee ook een platenspeler op m'n kamer staan. Om eerlijk te zijn maak ik er op 't heden niet veel gebruik van, maar ik vind het altijd nog een aardigheid om m'n LP-collectie even door te spitten en te beluisteren. Ook is het leuk om op rommelmarkten of tweedehands platenzaken (er zit in Leeuwarden een hele gave, daar kom ik graag) een paar 'nieuwe' LP's aan te schaffen. Plaatje opzetten, tegelijkertijd de hoes bekijken/vergelijken met andere hoezen (ik zet graag mijn collectie LP's van Foreigner op een rijtje :puh:) en ik ben een tijdje zoet. :) Spijtig dat ook mijn platenspeler wat technische mankementjes heeft: ik heb twee boxen (verspreid over mijn kamer), die samen mijn kamer heerlijk doen vullen met geluid. Helaas werken mijn boxen niet altijd, waardoor ik meestal beperkt ben tot één box of soms werkt er geen één. Maar afgezien van dat kan ik nog steeds prima genieten van m'n muziek, hoor. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, toch leuk om er een te hebben. :sigaar:

Hoe is het hier? Wat denken jullie van de releases van aankomende maanden? Ik kijk erg uit naar de derde van The Fratellis. Heel veel mensen vinden het niets, maar ik kan de Schotse pubrock erg waarderen.

Link to comment
Delen op andere websites

... De ene keer diepe teksten als van Atmosphere en Genelec & Memphis Reigns...

"In the days of kings and queens I was a Jester" I'm digging this :klap: Ik weet dat ik 't je al eens gevraagd heb Spacy, maar als je nog wat hip-hopartiesten zou kunnen posten met sterke songtexts, dat zou prachtig zijn. :$ Wat ik al ken en heul goed vind (en dus meer zoek in diezelfde stijl): Atmosphere, Brother Ali, Aesop Rock, Immortal Technique, Jedi Mind Tricks, Vinnie Paz, AOTP, La Coka Nostra, Sick Jacken, Eyedea & Abilities, Styles Of Beyond, Fort minor enzovoort.

Wat vind je van Wu-Tang Clan? Die band heeft altijd nog wel een onontdekt pareltje in het verschiet, en dan heb je nog de solo-albums, waarbij vooral Raekwon en Ghostface Killah wel in het rijtje van JMT en La Coka Nostra passen. En als de beats van RZA je bekoren, dan is

zeker ook de moeite waard. Mocht je dat wat vinden, ontmoet
,
en
. Cypress Hill ken je vast al, en als je dat wat vindt: klik. Verder is Sage Francis wel wat voor jou denk ik.

Even iets anders maar misschien dat je dit ook wat vind, en ik kan het nu gewoon niet laten om dit te posten (:D) :

da
(van die laatste moet je echt de video checken)
rapper
.

Hier zijn nog wat classics met diepe lyrics:

Link to comment
Delen op andere websites

Het is misschien een beetje sluikreclame maar ik speel in een metalband genaamd Evil Eyes, we spelen vooral thrash metal van bands zoals Metallica, Megadeth en Slayer.

Zoek ons eens op op facebook mocht het je interesseren :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Nu echt hendig verslaafd aan een specifiek nummer van John Mayers album 'Paradise Valley' Who You Love die hij samen heeft gemaakt met Katy Perry (zijn vriendin). Zoete klanken stromen constant in je oren en tot mijn verbazing klinkt de gastbijdrage van Perry nog goed ook. Ze zou zich misschien eens meer in dit genre moeten laten gelden, hoewel ik die kans miniem inschat dat ze dat gaat doen. Kortom, diggin' dis shit.

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

Ik merk dat ik steeds periodes doormaak waarin ik helemaal into een bepaald genre ben. De laatste maanden wisselen rock/britpop en EDM elkaar af. De afgelopen weken ontzettend veel naar de Stones, Cream, AC/DC, The White Stripes e.a. geluisterd, maar de laatste dagen ga ik vrij lekker op ellenlange Spotify-playlists vol french house en nu-disco. Het is nogal een contrast, maar het houdt muziek wel interessant.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik merk dat ik steeds periodes doormaak waarin ik helemaal into een bepaald genre ben.

Ach, dat is alleen maar menselijk. Iedereen wisselt wel eens graag af in de genres naar wie hij/zij luistert. Ik merk het bij mezelf ook heel vaak, dus het zal wel niet iets zijn dat enkel jij meemaakt. Het is een last op ons allen.

En nu ik toch in de Muziekkroeg zit, even een speciaal iets binnensmijten:

Tja, het meeste dat hier passeert (misschien wel 99%) zal wel Engelstalig zijn, dus dan is dit een stukje diversiteit! Naast het liedje zelf (wat ik enorm verslavend vind) kent het in mijn mening ook één van de beste muziekvideo's ooit. Wat oordeelt ons Muziekkroegje?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...