Jump to content

[SP] Voetbalcoach 2013-2014


Kloep

Recommended Posts

ok23i0.jpg

Welkom bij deze contest op GTAForum, genaamd Voetbalcoach. Dit is een contest, gebaseerd op Profcoach. Voor degenen die het al kennen zal alles al duidelijk zijn, het is namelijk hetzelfde. Voor anderen vertel ik hieronder de regels. De regels hieronder zijn gekopieerd van Profcoach en vervolgens aangepast om het kloppend met deze forumversie te maken. Als iets niet duidelijk is, ben je welkom je vragen te stellen.

Deelnemen

Laat zien dat jij écht verstand van voetbal hebt. Stel jouw winnende team samen, speel mee en wordt de beste coach van het forum! Deelnemen doe je door een team op te sturen naar Kloep. Je hoeft je dus niet apart aan te melden. Als je dit wel doet in het reactietopic, ontvang je van mij wel een herinnerings-PB.

Team selectie

Als je wilt deelnemen, moet je een selectie maken. Deze bestaat uit 18 spelers van de 18 Eredivisie clubs met een maximum van 1 speler per club. Er hangt geen prijskaartje aan de spelers, dus je kunt helemaal los gaan en al je favorieten selecteren. Denk er wel aan, je moet aan het eind 2 keepers, 6 verdedigers, 5 middenvelders en 5 aanvallers hebben.

Heb je dit uiteindelijk gemaakt, dien je direct een basiselftal te maken. Dit is er voor, wanneer je voor een bepaalde speelronde geen team hebt gemaakt. In dat geval wordt dit basiselftal geselecteerd.

Deze 18 spelers dien je per PB op te sturen naar Kloep. Hierbij geef je de 11 basisspelers aan (denk hierbij aan de mogelijke spelsystemen!) en je 7 reserves. De titel van deze PB dient te zijn: Voetbalcoach 2013 deelname. Let hier goed op!

Elke week wisselen

Elke week kun je binnen je selectie onbeperkt wissels toepassen. Immers, er zitten 7 topspelers op je reservebank. Dus, is één van je favoriete spelers geblesseerd, geschorst of hopeloos uit vorm, dan kun je doeltreffend ingrijpen en een gouden wissel toepassen.

Elke week kun je dus opnieuw een PB naar mij sturen. Mijn postvak is niet oneindig groot, dus het zou fijn zijn als je dit opstuurt in een reactie op je eerste PB naar mij. Geef wel aan om welke speelronde het gaat!

Transfers bij start competitie

De transferperiode sluit op 2 september 2013. Ik heb wel even de tijd nodig om de juiste selecties erin te zetten. Je kunt je selectie nog aanpassen tot vrijdag 6 september. Daarna staat je selectie vast.

Overige transfers

Bij de winterstop is het wel mogelijk om te wisselen. Hoe ik dit precies ga doen weet ik nog niet, dat zie ik tegen die tijd wel. Waarschijnlijk krijg je iets van 3 transfers. Voetballers die weg gaan bij hun club mag je dan 'gratis' vervangen voor een speler van dezelfde positie bij dezelfde club. Maar dit is nog niet zeker, er zal meer informatie komen in januari 2014.

Hoe pak je de meeste punten?

Alleen de spelers die door jou in de basis zijn opgesteld kunnen punten krijgen.

[table=header]|Keeper|Verdediger|Middenvelder|Aanvaller

Per gele kaart|-2|-2|-2|-2

Directe rode kaart|-5|-5|-5|-5

Eigen doelpunt|-2|-2|-2|-2

Gespeelde wedstrijd (minimaal 45 min.)|2|2|1|1

Gewonnen wedstrijd*|3|3|3|3

Gelijkgespeelde wedstrijd*|1|1|1|1

Velddoelpunt (incl. vrije trap)|6|5|4|3

Assist|4|3|2|1

Strafschop|1|1|1|1

De nul houden **|3|2|x|x

Elk tegendoelpunt ***|-1|-1|x|x[/table]

* Een speler krijgt alleen de punten als hij minimaal 45 minuten heeft gespeeld.

Blessuretijd wordt hierbij niet meegerekend.

** Een doelman of verdediger krijgt extra punten voor het houden van de nul (geen doelpunten tegen) wanneer hij minimaal 45 minuten heeft meegespeeld.

Blessuretijd wordt hierbij niet meegerekend.

*** Een keeper of verdediger krijgt minpunten voor alle tegendoelpunten van zijn club in een wedstrijd, wanneer hij minimaal 45 minuten heeft meegespeeld.

Blessuretijd wordt hierbij niet meegerekend.

Het is de kunst om de spelers op te stellen die in de bewuste ronde het hoogste aantal punten scoren. Dat is de gouden hand van de 'Voetbalcoach'. Degene die aan het einde van de competitie het meeste aantal punten heeft, wint.

Let op: punten worden alleen toegekend aan de spelers die in je basisopstelling staan. Spelers op de bank leveren geen punten op.

NB: voor je aanvoerder krijg je dubbele punten toegekend! Het is dus erg belangrijk elke week goed na te denken over het selecteren van je aanvoerder.

Afgelaste of gestaakte wedstrijden

Wedstrijden (of delen van wedstrijden) tellen altijd mee in de speelronde, waarin deze oorspronkelijk gepland stonden. Stel dus dat een wedstrijd uit speelronde 5 wordt afgelast en deze wordt ingehaald tussen speelronde 10 en 11 in, dan tellen de punten mee voor de oorspronkelijke speelronde, speelronde 5 in dit geval. Ook geldt dus je opstelling van de oorspronkelijke speelronde.

Spelsystemen

Je kunt kiezen uit de volgende 4 spelsystemen:

4-3-3

4-4-2

3-4-3

3-5-2

Als ´Voetbalcoach´ kun je zo vaak van spelsysteem wisselen als je wilt. Daarbij maak je gebruik van jouw selectie van 18 spelers van 18 verschillende clubs.

Wil je jouw opstelling wijzigen, dan dien je dit per PB door te geven aan Kloep voordat de speelronde begint. Doe je dit niet, dan word je opstelling van je basiselftal geselecteerd.

Reageren kan in het reactietopic.

Stand:

[table=header]|Naam|Score

1|Visser23|136

2|Dutchy3010|128

3|Thundercover|121

4|Mania-92|119

5|NandroDavids|111

6|Crazy-Ghost|89[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

ok23i0.jpg

Eigen site

Voetbalcoach heeft ook zijn eigen website. Je kunt hier onder andere de stand zien, en bijvoorbeeld alle voetballers die je kunt selecteren.

Je hebt deze website niet nodig om deel te nemen, maar is wel handig. De stand zal bijvoorbeeld ook op het forum komen te staan. De website dient enkel voor extra informatie.

Handige links

Stand

Deelnemers

Opstellingen

Voetballers

Reageren kan in het reactietopic.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

ok23i0.jpg

Zoals jullie vast wel weten, is de transferperiode afgelopen. De selecties zijn bekend, en deze kun je hier vinden. Ik heb dit allemaal zelf ingevoerd. Mocht er een fout zijn, laat dit dan even weten via Skype, reactietopic, PB, postduif of een andere leuke manier. Ik zal dit dan zo spoedig mogelijk aanpassen.

Tot en met vrijdag 6 september hebben jullie de tijd je selectie bij mij aan te geven. Zie de hoofdpost voor de juiste manier van inzenden. Denk eraan om ook je basiselftal aan te geven!

Mocht je in dit rijtje voorkomen, betekent dit dat je je al hebt aangemeld. Je ontvangt dan over een paar minuten een PB van mij. Als je je ook aanmeld (dit kan door enkel je team met basiselftal in te sturen) zet ik je ook in deze PB neer. Hier ontvang je dan ook herinneringen in.

Reageren kan in het reactietopic.

Link to comment
Delen op andere websites

Inschrijvingen gesloten, ik heb het nu wel lang genoeg uitgesteld dacht ik zo.

Met deze 5 deelnemers gaan we de spelen: http://kloep.nl/voetbalcoach/site/deelnemer.php

2 van de 5 teams zijn al goedgekeurd, deze hebben ook een PB ontvangen. De overige 3 teams kloppen niet. Ik heb via PB aangegeven wat er niet klopt. Zorg ervoor dat je dit op tijd verbetert, want zonder een goedgekeurd team krijg je geen punten toegekend. Dit moet gebeuren voor aanvang van de volgende speelronde.

Nu is het ook zaak je selectie aan te geven via PB. Met welke 11 spelers wil jij graag beginnen? Geef het aan. Let er goed op, want enkel deze 11 namen krijgen punten. Je aanvoerder krijgt zelf 2x zo veel punten, zonde om te laten liggen dus!

Speelronde 6

Zaterdag 18:45 uur begint deze speelronde.

AJA - ZWO

ADO - VIT

CAM - HER

TWE - PSV

NEC - FEY

RJC - NAC

AZ - GAE

HEE - GRO

UTR - RKC

Voor de drie waarvan het team niet is goedgekeurd: zorg ervoor dat je team goed is voor aanvang van deze speelronde. Daarnaast dien je ook je 11 namen en aanvoerder door te geven.

Voor de twee waarvan het team wel is goedgekeurd: zorg ervoor dat je voor aanvang van de speelronde je 11 namen en aanvoerder hebt doorgegeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb hier 45 punten gehaald.

Speelronde 6:

[table=header]|Naam|Score

1|Dutchy3010|35

2|Mania-92|30

3|Crazy-Ghost|27

4|NandroDavids|25

5|Visser23|21

6|Thundercover|17[/table]

Speelronde 7:

Begint vrijdag 20 september 2013 om 20.00 uur.

GAE - CAM

HER - TWE

GRO - RKC

ADO - NEC

RJC - HEE

VIT - ZWO

FEY - UTR

NAC - AZ

PSV - AJA

PB's met opstellingen voor deze speelronde kunnen verstuurd worden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb hier 37 punten gehaald.

Speelronde 7:

[table=header]|Naam|Score

1|Visser23|52

2|NandroDavids|41

3|Dutchy3010|38

4|Thundercover|36

5|Mania-92|31

6|Crazy-Ghost|23[/table]

Speelronde 8:

Begint zaterdag 28 september 2013 om 18.45 uur.

AZ - PSV

RKC - HER

UTR - RJC

ZWO - ZWO

AJA - GAE

NEC - VIT

HEE - CAM

FEY - ADO

TWE - GRO

PB's met opstellingen voor deze speelronde kunnen verstuurd worden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb hier 55 punten gehaald.

Speelronde 8:

[table=header]|Naam|Score

1|Thundercover|68

2|Visser23|63

3|Mania-92|58

4|Dutchy3010|55

5|NandroDavids|45

6|Crazy-Ghost|39[/table]

Speelronde 9:

Begint vrijdag 4 oktober 2013 om 20.00 uur.

CAM - TWE

ADO - HEE

RJC - ZWO

GAE - NEC

NAC - HER

AJA - UTR

VIT - FEY

GRO - AZ

PSV - RKC

PB's met opstellingen voor deze speelronde kunnen verstuurd worden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

ADO Den Haag - Vitesse is ingehaald. Deze wedstrijd komt uit speelronde 6. Uiteraard zijn de opstellingen gebruikt die jullie toen hadden aangegeven. Geen grote verschillen, maar de berichten zijn aangepast. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb hier 29 punten gehaald.

Speelronde 9:

[table=header]|Naam|Score

1|Visser23|30

2|NandroDavids|24

3|Mania-92|22

4|Dutchy3010|22

5|Crazy-Ghost|20

6|Thundercover|18[/table]

Speelronde 10:

Begint zaterdag 12 oktober 2013 om 18.45 uur.

GAE - FEY

RKC - RJC

UTR - NAC

TWE - AJA

HEE - VIT

HER - NEC

GRO - PSV

ZWO - ADO

AZ - CAM

PB's met opstellingen voor deze speelronde kunnen verstuurd worden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Foutje van mijn kant. De deadline ligt niet op 12 oktober 18:45 uur. Wegens de play offs voor het WK 2014 zijn er geen wedstrijden dit weekend. Deadline is nu dus zaterdag 19 oktober 18:45 uur. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Wegens verschoven interesses en gebrek aan motivatie stop ik deze contest. Mocht iemand de organisatie willen overnemen, is deze welkom contact met mij op te nemen. Het systeem wat ik hiervoor heb geschreven zal beschikbaar blijven en ik zal je dan toegang geven om het één en ander bij te werken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...