Jump to content

Kind schiet oma dood door GTA IV


Visser23

Recommended Posts

Jazeker, alweer een discussie over geweld in videogames.

]Een 8-jarige jongen heeft donderdag zijn oma doodgeschoten na het spelen van een gewelddadig videospelletje.[/b]

Volgens de politie-onderzoek deed hij dit expres. Eerder zei de jongen dat het per ongeluk gebeurde toen hij met een wapen aan het spelen was' date=' maar onderzoekers zijn ervan overtuigd dat hij het schot met opzet loste. Dit schrijft CNN.

De jongen speelde Grand Theft Auto IV in een stacaravan in het plaatsje Slaughter in de Amerikaanse staat Louisiana. Zijn 90-jarige oma, bij wie hij woonde en met wie hij een slaapkamer deelde, zat in een naastgelegen kamer televisie te kijken. Toen de jongen klaar was de videogame, waarbij je punten kunt krijgen voor het neerknallen van mensen, schoot hij zijn grootje door haar hoofd.

Een motief voor zijn daad is niet bekend. Hij wordt vanwege zijn leeftijd niet vervolgd.

Bron: Powned.tv

Wat vinden jullie, hebben videogames nou echt invloed op mensen?

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • SpacyColours

    5

  • Ezra24rct3

    4

  • SamShine

    3

  • Davedavy

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

'Punten kunt krijgen voor het neerknallen van mensen' Yeah.

Ik ben niet van niet van mening dat games mensen agressief maakt, maar wel agressiever. Ik bedoel dus eigenlijk dat het in mijn ogen geen invloed heeft op normale mensen zoals jij en ik, maar dat het bij mensen die een probleem hebben (misschien zonder het te weten) alleen maar erger gaat maken.

Misschien was dat kind dus al opgevoed met wapens, of had het een of andere stoornis, ik weet het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat vinden jullie, hebben videogames nou echt invloed op mensen?

Ja dat heeft het sowieso, wat mensen ook beweren. Maar 99,9% van de mensen weet ermee om te gaan. Sommige mensen niet, en er moet dan ook gelet worden dat die er niet mee in aanraking komen.

In dit geval heeft het echter meer met de verantwoordelijkheid van de omgeving te maken, dan met de psychische toestand van het kind, gok ik. Een 8-jarig kind ongezien met GTA IV en een geladen pistool laten spelen is een goed voorbeeld van hoe het niet moet.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

waarbij je punten kunt krijgen voor het neerknallen van mensen

:schater:

Dit zegt al veel over de bron...:schater: Geweld door videogames? Bullshit bullshit bullshit...Ik stel me eerder vragen bij de situatie, hoe kon dat kind zo makkelijk een wapen pakken? Only in America? ;) Goed bezig, NRA! Top werk joh..

Link to comment
Delen op andere websites

toen hij met een wapen aan het spelen was

Uh, het probleem ligt bij GTA IV? Yeah right.

Tuurlijk, videogames die je speelt zullen vast wel enige invloed op je hebben, maar ik denk dat het vooral aan de persoon (of in dit geval, aan de opvoeding/ouders) ligt. Er zijn genoeg mensen die GTA hebben gespeeld en die er helemaal niet zo op reageren. Laatst zag ik in een lesboek van mij ook iets over een land in Azië dat GTA IV had verboden, omdat iemand (naar eigen zeggen vanwege GTA IV) een taxichauffeur had neergestoken. Is er dan niet eerder iets mis met de persoon zelf? Daar zou ik de oorzaak eerder in zoeken dan in de game, als je het mij vraagt.

En bovendien: 8 jaar, GTA IV? Als je op zo'n leeftijd GTA IV hebt gespeeld en ook nog zomaar een wapen uit de kast kunt pakken... Dat is vragen om problemen...

Link to comment
Delen op andere websites

8-jarige jongen

met een wapen aan het spelen

stacaravan

Amerika

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Als ouder of voogd heb je de verantwoordelijkheid om wapens of ander gevaarlijk spul weg te houden bij kinderen. Als zo'n kind een doosje pillen naar binnen werkt en daardoor sterft, wiens verantwoordelijkheid is het dan?

Link to comment
Delen op andere websites

De titel klopt helemaal niet, die oma is helemaal niet dood omdat het kind GTA IV speelde. Het kind speelde de game vlak van te voren wel, maar dit is niet de oorzaak..

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Hij heeft die ochtend ook ontbeten. Zullen we de muesli dan maar de schuld geven?

Ik stem op de lepel. De duivelse lepel. Kan toch niet, een kind een lepel geven.

Nee dat is vast een idee van Rutte om een kind een lepel te geven ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Belachelijk, wie laat zijn of haar (klein)kind nou Grand Theft Auto IV spelen ? Je had kunnen verwachten dat iemand van 8 jaar dit in het echt ging doen.

En dan staat er ook nog onderaan: De schutter zal niet worden vervolgd en is overgedragen aan zijn ouders. Volgens de wetten in de staat Louisiana kunnen kinderen onder de 10 jaar niet strafrechtelijk verantwoordelijk worden gehouden.

Dus met andere woorden dat je onder de 10 jaar alles mag flikken ?

Bewerkt: door myron.b
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...