Jump to content

[10JR] Schrijfwedstrijd - Uitslag!


Jacky-2007

Recommended Posts

Schrijfwedstrijd: de uitslag!

De schrijfwedstrijd is afgelopen. Prachtige verhalen kwamen voorbij, en er werd uiteraard gestemd! Maar er kan er maar één de winnaar zijn natuurlijk, onderstaande verhaal is door de lezers van gtaforum.nl uitgeroepen tot de beste schrijver van deze contest! Winnaar, je hoort binnenkort wat die bijzondere prijs is in je postvak! Nu eerst met z'n allen nagenieten, hier nogmaals het verhaal. Veel leesplezier allemaal en tot de volgende schrijfwedstrijd! thumbsup2.gif

Ledentelling

Eens in de zoveel jaar pakken de GM+ de postcount er eens bij en controleren dit belachelijk hoge getal. Elke post wordt geteld en na de telling wordt het verkregen getal vergeleken met de bestaande postcount. Bij een verschil wordt en opnieuw geteld en zo nodig de postcount gecorrigeerd. Met de hoeveelheid reclamebots de afgelopen tijd is bij Joriz de vrees opgekomen dat het ledenaantal wel eens niet meer correct zou kunnen zijn. Hij roept de andere admins bij zich in het Admin Penthouse en zij komen snel tot de enige juiste oplossing: er moet ledentelling gehouden worden.

De admins kunnen dit niet alleen en roepen al snel de hulp in van de globale moderators. “Laten we eerst ter controle onszelf tellen,” roept -Matthijs- direct. Als nieuwste GM is hij nog niet zo ervaren met tellen, dus nemen de andere aanwezigen hem bij de hand en tellen ze iedereen in de kamer. “Acht!” roept Matthijs van pure blijdschap uit, waarna hij onder applaus naar het Mededelingen-forum rent. Eenmaal aangekomen pakt hij een leeg appelkrat en keert deze om. Hij gaat erop staan, krijgt de megafoon aangereikt van PatrickW, en laat hiermee zijn stem over het forum schallen: “Alle leden dienen een rij te vormen zodat de GM+ hen kunnen tellen. Je dient in de rij te blijven totdat je alle acht telstempels hebt ontvangen. Het creëren van spam is ook in deze rij verboden.” Mopperend vormen de leden een rij. Ze staan door elkaar: van validerende leden die hun mond moeten houden tot moderators die tevergeefs naar hun modrechten zoeken in dit verlaten gebied. Langzaam vorderen de GM+ met het stempelen en daarmee het tellen van de leden. Naarmate er meer stempels zijn gezet worden de wachtende leden steeds enthousiaster en laten de verschillende stempels aan elkaar zien als statussymbool.

Dutchy3010 is als eerste klaar met tellen en wanneer NandroDavids zich bij haar voegt vraagt hij waarom ze zo bedrukt kijkt. “Het klopt niet,” antwoordt ze. “Er moet ergens iets fout gegaan zijn.” Maar wanneer de overige zes zich bij hen voegen, blijken ze allemaal een ander getal te hebben. “Dat wordt opnieuw tellen,” zucht Dutchy. “We kunnen er ook een paar bannen om het kloppend te maken,” oppert Patrick hoopvol. “Nee, we zetten iedereen in een Excel-sheet en dan maken we er mooie grafiekjes van,” zegt Jacky-2007. “We maken 110.000 flyers voor MAF en delen deze uit,” stelt NandroDavids voor, die niet kan wachten om MAF in deze mate te promoten. “Met het aantal dat we overhouden kunnen we het bestaande getal corrigeren.” .Levi. schudt z’n hoofd en kijkt de rest vragend aan: “Kunnen we niet iets unieks aan de leden geven, zoals een signature?” “Zeker, of iets wat makkelijker te hanteren is: een identificatienummer,” antwoordt Thundercover. Jacky’s ogen glunderen bij de mogelijkheden voor Excel-sheets die bij hem opkomen.

Snel gaan de GM+ aan de slag. Levi en Matthijs maken een mooie badge, Jacky zorgt voor alle nummers van 1 t/m 110.000, en Dutchy informeert de leden over de hertelling. Die zijn er niet blij mee na het dagenlang wachten in de hittegolf die het forum teistert, en dat laten ze weten ook. “SCHANDE!” roept Pwned. met z’n caps lock-bordje. “El gebeulen hele lale dingen hiel,” roept een anoniem BD-lid. “Dit is meer dan één turfje waard,” zucht Silverbyte. “Vroeger, in mijn tijd, waren tellingen helemaal niet nodig,” moppert Mr.Boss. “Eén grote samenzwering bij deze heersende dictatuur,” stelt NilsHolgersson, met SpacyColours knikkend aan zijn zijde. Maar wat moet dat moet, en dus stond iedereen weer snel in de rij. Opnieuw liepen de GM+ langs, maar ditmaal deelden ze badges uit met nummers.

De sfeer in de rij werd grimmiger. Niet alleen werden de leden het zat om dagenlang in de rij te staan, ook vonden een aantal dat sommige leden mooiere nummers hadden gekregen. Dutchy merkte dit direct op en vond snel een oplossing: “Jacky, pak je laptop en start Excel op!” Gretig ging Jacky achter een laptop zitten en opende Excel. “Oké, iedereen z’n aandacht even verleggen naar de persoon met 10.000 posts!” riep Dutchy. Langzaam verstomde het kabaal dat de leden maakten. “Als ik je naam noem, loop je naar voren en laat je je identificatienummer registreren door Jacky, waarna je via de prullenbak terugloopt naar je eigen profiel” legde Dutchy uit, waarna ze begon met het oplezen van de ledenlijst. Eén voor één liepen de leden naar voren.

“vwmania,” zei Dutchy op de derde dag verveeld door de megafoon. “VWO-er,” zei ze gedachteloos. ‘Zou er wel een eind aan deze lijst zitten,’ dacht ze toen ze met V_Slayer de V afsloot. Na een paar extra uren sloot ze af met ßred@ en keek hoe dit lid naar Jacky toeliep. Er was echter iets anders dat haar opviel. Achter de dranghekken stond een jongeman in een blauwe jas met een bril en een grote kuif. “En jij bent..?” vroeg Dutchy, bladerend door haar papieren. “Timothy,” antwoordde de jongeman. “Met een punt ervoor,” voegde hij snel toe. “Je staat niet op de lijst,” stelde Dutchy vast. “Ik heette vroeger VWO-er,” zei Timothy. Dutchy keek hem verbouwereerd aan. Plotseling werd ze boos en begon tegen Timothy te schreeuwen: “Beetje achterlijke naamswijzigingen indienen! Waar slaat dit op?! Je bent nog wel een mod, jij… JIJ!” In alle uithoeken van het forum was ze te horen, waardoor verschillende leden terugkwamen om te kijken wat er aan de hand was. Dutchy schreeuwde allerlei verwensingen, niet alleen tegen Timothy, maar ook over naamswijzigingen in het algemeen. Na een kwartier was ze eindelijk uitgeraasd en zei tamelijk rustig: “Maar ik ben blij dat je er weer bent.” Ze keek achterom. ”Hoe staan we ervoor?” vroeg ze aan Joriz. Hij stak beide duimen omhoog. “We zitten goed! Ik denk dat het tijd is voor taart,” zei hij, waarna hij onder groot gejuich en applaus van alle aanwezige leden zich naar de plaatselijke bakker begaf. Zo werd het lange wachten van de leden eindelijk beloond met een groot stuk taart en een groot glas Sprunk.


Aldus het winnende verhaal van Thundercover!

[table=header]Verhaal|Auteur|Aantal gehaalde punten bij stemming

1|SpacyColours|5

2|Extreem|0

3|Cabyon|4

4|Shorty_D|0

5|Thundercover|11 (winnaar!)

6|Phoenyxar|4

7|NandroDavids|6 (derde plaats!)

8|Foreigner97|3

9|P****.|9 (tweede plaats!)[/table]

Alle overige verhalen blijven gewoon voor altijd vereeuwigd in het stemtopic. Iedereen bedankt voor deelname en stemmen! thumbsup2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Gefeliciteerd Thundercover! Geen schande om te verliezen van iemand die aan de GTAForum Verhalen-blog heeft meegewerkt ;)

En achter Pwned. eindigen...tja...momentopname? :clown: Nee, ik ben wel tevreden met m'n derde plek.

Jacky, dank voor de organisatie!

Link to comment
Delen op andere websites

Verassende uitslag!

CgCt3qS.gif

Ontopic: Toch 5 punten, en dat met zulke goede concurrentie. :puh:

Gefeliciteerd aan de winnaars, maar ook complimenten voor alle deelnemers voor de goede verhalen én Jacky voor de organisatie! :klap:

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

3 punten... Ach, wat zal ik zeggen: driekwart van mijn verhaal was in 10 minuten in elkaar geflanst, dus dan is dit nog een best respectabele score. :puh:

Nou ja, mijn felicitaties gaan uiteraard uit naar de winnaars, met in het bijzonder uiteraard Thundercover. :)

Jacky, bedankt voor de perfecte organisatie! :tu: Ondanks de stress die het bij mij heeft opgeleverd was het erg leuk om nog mee te doen. :puh:

Edit: Oh, iets zegt me dat er een 'o' mist bij SpacyColours' naam op het scoreblok.

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...