Jump to content

Wat je moet weten over de GTA V installatie!


HA5H

Recommended Posts

8lgJsA3.png

Ik bedacht me ineens dat er heel belangrijke informatie was die duidelijk voor mensen op een rij moest worden gezet voordat de toekomst van de GTA-reeks voor altijd zal veranderen. Ik heb het hier over..

de verplichte installatie van GTA V!

Uiteraard weet ikzelf ook dat de eisen voor de verplichte installatie van GTA V hier op dit forum wel eens langs zijn gekomen, maar echt een duidelijke lijst met waar je nou echt aan moet denken voordat je GTA V kunt spelen is er nog niet geweest.

Vreesch niet! Daar open ik dit topic voor (en omdat ik de afgelopen dagen steeds vaker posts en topics tegenkom waarin ik mensen vragen hierover zie stellen) knipoog.gif.

Reden dat Rockstar een installatie vereist voor het spelen van Grand Theft Auto V op de Xbox 360 én PlayStation 3 komt voort uit het feit dat dit deel uit de GTA-reeks maximaal gebruik gaat maken van de rekenkracht van onze consoles om ons zo de beste ervaring mogelijk te leveren.

Hieronder probeer ik zo duidelijk mogelijk uit te leggen, waar je aan moet denken voordat je GTA V ook maar wilt gaan spelen om zo teleurstellingen te voorkomen bij de installatie.

Hjl35Fc.png

zUWpF56.png

Voor Xbox 360-bezitters is het eisenlijstje het langst, hierbij moet je aan de meeste dingen denken om te zorgen dat de installatie en het spelen van GTA V zo snel en vlekkeloos mogelijk zal verlopen:

Ten eerste zal GTA V voor ons geleverd worden op maar liefst 2 DVD'tjes: Disc 1 zal je alleen de eerste keer nodig hebben voor de verplichte installatie van Grand Theft Auto V. Na de eenmalige installatie van Disc 1, komt Disc 2 in beeld. Disc 2 gebruik je iedere keer om Grand Theft Auto V én Grand Theft Auto: Online te kunnen spelen (tijdens het spelen hoef je geen discs te verwisselen, ook niet als je Grand Theft Auto: Online wilt spelen!).

Het is (voor zover bekend) ook mogelijk om Disc 2 te installeren op je Xbox 360, echter raadt Rockstar Games aan dit niet te doen om het optimale uit je spel te blijven halen. Verdere informatie hierover zal na morgen volgen:

De installatie van Grand Theft Auto V zal een totale ruimte in beslag nemen van 8486 MB (dit geldt ook voor de PlayStation 3-versie), zorg dus dat je in ieder geval ongeveer 8,5GB aan schijfruimte (9GB is beter) vrijmaakt of vrij hebt op de harde schijf van je Xbox 360. Als je dit nog niet hebt gedaan, zorg dan dat je dit doet voordat je GTA V wilt spelen.

Mocht je liever geen bestanden van je harde schijf willen gooien, dan is het gebruik van een USB-stick voor de installatie van Grand Theft Auto V ook mogelijk (ik persoonlijk raad echter de installatie op de harde schijf zelf aan). Hiervoor zal de USB-stick aan de volgende eisen moeten voldoen:

  • De USB-stick moet minimaal een opslagruimte hebben van 16GB, waarvan minimaal 8GB aan vrije opslagruimte.
  • Deze USB-stick moet ook in ieder geval een USB 2.0-stick zijn met minimaal een transportsnelheid van 15 mb/s (USB 3.0-sticks mogen ook, alleen zit er geen USB 3.0-poort op de Xbox 360 en dus heb je niks aan de extra snelheid). De meeste nieuwe USB-sticks voldoen sowieso wel aan deze eisen, maar check de specificaties even voor de zekerheid knipoog.gif
  • Ook moet je USB-stick van tevoren al geformatteerd zijn voor gebruik in een Xbox 360. Is dit nog niet gebeurd, dan kun je via Xbox-site van Microsoft de instructies vinden om dit alsnog te doen.

Er zijn een heleboel Xbox 360-gebruikers die de 4GB of Arcade/Core-versie van de Xbox 360 in hun bezit hebben. Deze mensen kunnen de hierboven genoemde tips volgen en gebruik maken van een USB-stick óf een harde schijf voor hun Xbox 360 aanschaffen met meer opslagruimte, deze zijn sowieso te koop bij de bekendere gameshops en Media Markt/Saturn bij jou in de buurt. Hier vind je dan vervolgens de instructies voor het vervangen van de harde schijf van je Xbox 360. Of het gebruik van een externe harde schijf bij de installatie van Grand Theft Auto V gaat werken is nog niet bevestigd door Rockstar Games en ik zou het hier dan ook niet op gaan wagen.

SNrn2py.png

zUWpF56.png

Voor PlayStation 3-bezitters zijn de eisen niet ongelooflijk hoog, toch moet je ook hierbij aan een aantal dingen denken om te zorgen dat de installatie en het spelen van GTA V zo snel en vlekkeloos mogelijk zal verlopen:

Voor de PlayStation 3 zal Grand Theft Auto V netjes geleverd worden op 1 Blu-Ray-schijfje. Wanneer je deze in de PlayStation stopt zal deze meteen beginnen met/vragen om de installatie van Grand Theft Auto V. De installatie van Grand Theft Auto V zal een totale ruimte in beslag nemen van 8486 MB en het zal dus net als bij de Xbox 360 even duren voordat al deze bestanden op je PlayStation staan.

Voordeeltje voor de PlayStation 3-gebruikers zal zijn dat zij voor de installatie, maar ook voor het spelen van Grand Theft Auto V én Grand Theft Auto: Online maar 1 disc nodig zullen hebben, zij hoeven dus geen schijfjes te verwisselen na de installatie van Grand Theft Auto V en kunnen meteen beginnen met spelen!

Uiteraard geldt ook voor PlayStation-gebruikers dat zij in ieder geval ongeveer 8,5GB aan schijfruimte (9GB is beter) zullen moeten vrijmaken op de harde schijf van hun PlayStation 3. Als je dit nog niet hebt gedaan, zorg dan dat je dit doet voordat je GTA V wilt spelen.

Uiteraard zullen er ook een heleboel PlayStation 3-gebruikers zijn met een 12GB-versie in hun bezit. Indien je deze wilt kopen speciaal voor GTA V dan kan ik je melden, dat je, je in eerste instantie geen zorgen hoeft te maken over beschikbare schijfruimte en dat je dus meteen GTA V op je nieuwe 12GB PlayStation 3 kunt installeren. Wanneer je toch niet genoeg schijfruimte op je harde schijf hebt, dan kun je een harde schijf voor je PlayStation 3 aanschaffen met meer opslagruimte, dit zijn bij de huidige generatie PlayStation 3-modellen gewoon 2,5" harde schijven/laptop-schijven en deze zijn sowieso te koop bij de lokale computerwinkels en Media Markt/Saturn bij jou in de buurt. Hier vind je vervolgens de instructies voor het vervangen van de harde schijf van je PlayStation 3. Of het gebruik van een externe harde schijf óf USB-stick bij de installatie van Grand Theft Auto V op een PlayStation 3 gaat werken is nog niet bevestigd door Rockstar Games en ik persoonlijk zou in dit geval dan ook gewoon gaan voor het aanschaffen van een harde schijf met meer opslagruimte.

eFt7cXD.png

Ik hoop jullie bij deze alvast voorbereid te hebben nog voor je aankoop van Grand Theft Auto V en wens jullie alvast veel plezier bij het spelen!



Toch nog vragen? Stel ze in dit topic en hopelijk kunnen ik en andere leden je helpen met je probleem!

HA5H

Bewerkt: door PrioX
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • HA5H

    13

  • .Timothy

    5

  • ERRWINS

    3

  • Grand Theft Auto TOM

    3

Ik ga een 12GB PS3 Slim kopen, als ik er niks anders op zet. Heb ik dan wel genoeg schijfruimte voor GTA V? Omdat ik aanneem dat het systeem zelf ook wel wat schijfruimte inneemt..

Als je alleen GTA V gaat spelen dan zou het ook maar nét aan moeten lukken, maar dan mag er verder eigenlijk niks anders op de PlayStation 3 staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Overzichtelijk topic, bedankt daarvoor! :)

Had m'n PS3 een paar dagen geleden even wat opgeschoond, zodat ik zeker weet dat het allemaal zal werken. Moet extra goed opletten, want ik heb nog zo'n PS3 Fat (80 GB). Één keer de harde schijf moeten laten vervagen als gevolg van oververhitting. En dat is inmiddels ook al twee jaar geleden. Hij is in de tussentijd gelukkig niet trager geworden ofzo (al reageert de PlayStation Store wel heel langzaam, maar dat is blijkbaar op ieder z'n PS3 zo). Games draaien nog altijd prima.

En ik heb nu 19 GB aan capaciteit over. Is ruim genoeg natuurlijk, maar da's beter dan net 9 GB hebben ofzo, lijkt me. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik het uit voorzorgmaatregelen de nieuwste versie van xbox 360 gekocht met 250 Gb+2 spellen (Tomb Raider en Halo 4) Als het goed is moet hij maandag bij m'n aangegeven ophaalservice aankomen. Helaas nog geen bericht over gehad.

Ten eerste omdat ik nog de aller eerste xbox 360 arcade heb en omdat ik uit sommige bronnen heb gehoord dat een xbox 360 arcade geen externe harde schijven ondersteund om spellen te installeren en dat een USB ook niet kan (Zeggen ze)

En ten tweede (En mijn belangrijkste reden als de eerste reden niet waar is) ik vertrouw mijn oude xbox 360 niet meer. Ik ben bang dat hij ergens in de komende maanden stuk gaat. Hij maakt tegenwoordig veel geluid en er zijn al wat vreemde dingen mee aan de hand (Niet uitgaan, cd niet lezen, vreemde fout meldingen).

En ten derde. Ik ga de xbox one voorlopig NIET kopen.

Dus ik kan straks zonder problemen gta V installeren op mijn gloednieuwe xbox 360 Super Slim 250GB :D :D

Bewerkt: door GTAKevin023
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...