Jump to content
Joriz

GTA: Online kampt met overbelastingsproblemen!


Zoals door Rockstar Games al voor de lancering aangegeven kampt Grand Theft Auto: Online met zware overbelasting van hun online systeem. Diverse leden op GTAForum.nl klagen dan ook over allerlei meldingen die ze krijgen als GTA: Online vanuit GTAV wordt opgestart.

gallery_1_5_11345.jpg

één van de vele foutmeldingen

Rockstar Games heeft aangegeven keihard met hulp van vele blikjes energiedrank door te werken om al deze problemen zo snel op te lossen. In een statusupdate geeft Rockstar Games onder andere aan dat op dit moment de volgende problemen bekend zijn en aan wordt gewerkt:

  • Incidenteel tonen van de foutmelding "Rockstar Cloud Servers Unavailable"
  • Bevriezen van het spel wanneer de eerste race wordt gestart in GTAV bij melding "waiting for other players".
  • Race Corona verschijnt niet bij eerste race.
  • Verschijnen van de "Failed to Host a GTA Online Session" meldingen
  • Algemene problemen met de Social Club website en functionaliteit (traag laden, mislukte logins en e-mails die niet aankomen). Voor meer informatie over de huidige status van Social club zie: http://support.rocks...icles/200357093
  • Diverse netwerk en server gerelateerde foutmeldingen. netwerkmeldingen en cloudserver fouten.

Gelukkig werkt bij diverse mensen GTA: Online al wel goed zoals te lezen in hun GTA: Online ervaringen. Mocht je nog opzoek zijn naar mensen om mee GTA: Online samen te spelen kijk dan in ons nieuwe Clan & Crew recruitment forum.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik ga vrijdag lekker een week naar Oostenrijk en tot die tijd werk ik of doe in gewoon single player gta of ben ik buiten huis dingen doen. Dus ik lig er niet wakker van dat gta Online het niet doet. :puh: Maar hoop wel dat het snel gefixt wordt want ben toch wel benieuwd hoe het eruit zal zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ga vrijdag lekker een week naar Oostenrijk en tot die tijd werk ik of doe in gewoon single player gta of ben ik buiten huis dingen doen. Dus ik lig er niet wakker van dat gta Online het niet doet. :puh: Maar hoop wel dat het snel gefixt wordt want ben toch wel benieuwd hoe het eruit zal zijn.

Geniet dan maar eerst van je vakantie :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Schandalig? Probeer jij maar eens je servers draaiende te houden als er een paar duizend man tegelijk er op willen.

Ja.. Maar ze wisten dat dit zou gaan gebeuren en konden misschien al voorzorgsmaatregelen nemen. Want dit verbetert de game ervaring niet. Ik snap dat het moeilijk is in het begin en ze hebben het goed opgevangen. Maar hoop voor jullie dat het snel weer werkt!

Bewerkt: door Faex

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik kon gisteren nog via Solo mode at least in de tutorial komen, maar dan was er geen race-marker, dus kon ik nog geen donder doen behalve in m`n eentje free-roamen, wat ik dan beter in single player kan doen... Op dit moment kan ik niet connecten met zowel m`n friends list als gewoon Rockstar Social Club, hij kan geen characters saven, en zelfs de solo-mode krijgt nu na 10 minuten wachten een time-out, nog vóór de cutscene. Heb online al gezocht, op de Xbox kun je de meeste problemen verhelpen door de update te verwijderen en opnieuw te downloaden. Helaas kun je dit blijkbaar niet doen op de PS3(en anders kan ik het bestand niet vinden).

Ik ben normaal niet iemand die zo gaat lopen zeiken als `n grote online game niet helemaal werkt op day one... En ik kan me ook voorstellen dat ze het niet één, twee, drie kunnen verhelpen...

Punt is wel dat de customer support schandalig slecht is van zowel Playstation als Rockstar(van Microsoft heb ik er nog niet op gelet). Er is al 12 uur niks van Rockstar ge-update op Twitter, en ook de support pagina op de website is al 10 uur(als het niet meer is) ge-update. Denk dat ze met z`n allen lekker naar huis zijn gegaan om 17:00 gisteren...

Heb al minstens 3 keer een tweet gestuurd naar zowel Playstation als Rockstar Games als Rockstar support, ik ben vast niet de enige, maar ze tweeten totaal niks meer.

Playstation gaat ondertussen lekker verder met nieuwe games ophypen en zo...

Echt belachelijk dit. Een groot bedrijf als Rockstar hoort hier 24u per dag mee bezig te zijn met 2-3 teams die elkaar afwisselen(vond het dan ook goed dat ik gister op de support paginas las dat ze met energy drink in de hand aan het proberen waren om alles te fixen), of op z`n aller aller minst support geven via twitter 24/7.

Oja, en hoe de **** is het mogelijk dat het niemand tijdens de beta tests is opgevallen dat de race-trigger van de allereerste tutorial-race gewoon niet werkt en onzichtbaar is? Je kunt niet eens Online starten zonder die trigger... Seriously, hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Het is ook wel een beetje naief om te denken dat Rockstar nog steeds dat éne geweldige bedrijf was dat geen evil big company was geworden...

Zucht.

Bewerkt: door Mythbuster

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Die titel update download je ook niet via Rockstar, maar via de servers van Microsoft en Sony, dus dat staat er helemaal los van

Tuurlijk wist iedereen dat dit zou gebeuren, maar dit had R* beter aan zien komen, en ja, ze hadden hier veel beter op kunnen voorbereiden

Ze hadden makkelijk een paar extra servers erbij kunnen zetten, gewoon tijdelijke 'huur servers' ;)

Hulde voor deze post!

@ hierboven: Ook voor jou hulde!

Gewoon een domme fout van Rockstar, iedereen wist dat er miljoenen mensen gingen zijn op de opening. Tijdelijke extra servers zouden dat makkelijk hebben kunnen opvangen..

Bewerkt: door MegaPilot

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

blablabla...

Idd ik geef jou wel groot gelijk maar wat ik niet snap is dat ze niet eens deftig server waar er amper 2-16 spelers op kunnen runnen terwijl bij die andere online spel dat ik speel All Points Bulletin, toen het nog in beta was kon die probleemloos 100spelers aan op een missie map

Wat is het verschil tussen console server en PC server games?

Ikzelf had gisteren aan ruim 2u30 met veel geduld en achteraf toch boos xbox uit gedaan om dit belachelijk probleempje, ik had eigenlijk veeeel minder problemen verwacht van GTA Online maarja

Bewerkt: door SWYV

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Men moet niet zo jammeren dat er wat problemen zijn met GTA Online.

Rockstar Games had zelf ook niet aan zien komen dat er zoveel discs van GTA V over de toonbank zouden vliegen.

Van te voren hebben ze aangegeven serverproblemen te verwachten en ze doen er nu alles aan om de GTA Online-lancering zo snel mogelijk op de rails te krijgen.

Gewoon een beetje geduld hebben.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Men moet niet zo jammeren dat er wat problemen zijn met GTA Online.

Rockstar Games had zelf ook niet aan zien komen dat er zoveel discs van GTA V over de toonbank zouden vliegen.

Van te voren hebben ze aangegeven serverproblemen te verwachten en ze doen er nu alles aan om de GTA Online-lancering zo snel mogelijk op de rails te krijgen.

Gewoon een beetje geduld hebben.

Inderdaad!

Ga anders maar gewoon eens de Mount Chilliad beklimmen of zo...

Maar ga niet tegen R* lopen zeiken!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Heb vanmiddag een aantal uurtjes kunnen spelen. Na het avondeten kon ik helaas niet meer joinen, waarschijnlijk omdat iedereen toen tijd vrij had om te spelen. Hopelijk zijn alle problemen voor het weekend opgelost maar dat betwijfel ik...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

man man een heleboel mensen zien de realiteit hier niet... Het gaat hier om het principe je koopt een product en het werkt niet voor 100% logisch dat er mensen kwaad worden... Maarja er worden hier teveel fanboys tegen het zere been geschopt....

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...