Jump to content

Netflix


Dipsie8

Recommended Posts

unnamed11111.png

(Klik op de afbeelding om op de site van Netflix te geraken)

Netflix is een Amerikaans bedrijf dat in Noord- en Zuid-Amerika, maar ook in onder meer Nederland, een abonnement aanbiedt voor streamingvideo on demand via internet, met de mogelijkheid van pauzeren en vooruit- en terugspoelen. Het aanbod bestaat uit films en tv-series. (bron: Wikipedia)

Je kan zelf bepalen welke aflevering je kijkt, welke serie (als die beschikbaar is). En ook wanneer je de serie bekijkt; kijk je elke dag of kijk je liever een keer in de week? Het is eigenlijk tv-kijken maar zelf bepalen welke serie er nu komt en welke aflevering er nu komt. Je kan Netflix overigens ook bereiken via een PS3/ XBOX360 systeem.

Als je er aanmeldt, krijg je de eerste maand gratis, dus kan je het proberen voor nop.

Wie gebruikt dit? Ik gebruik het sinds gisteren, om onder andere Dr. Who te bekijken. En het bevalt me erg goed.

Bewerkt: door Dipsie8
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    8

  • Dutchy3010

    6

  • JasonStatham

    6

  • Votair

    5

Netflix is volgens mij niet beschikbaar in België, maar heb verleden week Apple TV gekocht voor m'n vader z'n verjaardag, en ik vind het zelf wel een mooi apparaat.

>>> Door Guardian1980: In een topic over Netflix begin jij over Apple TV confused2.gif <<<

Link to comment
Delen op andere websites

Momenteel maak ik gebruik van de gratis proefperiode, welke komende donderdag afloopt. Ben voorlopig niet van plan een abonnement aan te schaffen, vanwege het matige aanbod aan films, al moet ik zeggen dat er wel goede tussen zitten. Maar het kan echter wel beter, zeker voor €7,99 per maand.

Gebruik het trouwens op m'n Apple TV (3e generatie). Servers van Netflix zijn volgens mij niet echt super, maar de 'app' werkt opzich wel goed. Ook op de iPhone ziet de applicaties er netjes uit. Echter gebruik ik die alleen om door content te bladeren als ik onderweg ben ofzo. Thuis gebruik ik daar gewoon m'n Apple TV voor.

Voor het bekijken van films gebruik ik eerlijk gezegd toch liever gewoon de iTunes Store. Je betaalt weliswaar €4,99 per film waar je 48 uur de tijd voor hebt om hem te kijken vanaf het moment dat je hem start, maar het aanbod is echt veel groter. Vrijwel alle nieuwste films staan er tussen. Bij Netflix zijn het vooral oudere films, omdat het nogal moeite kost om een licentie voor deze te krijgen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een Apple TV hebt is een snelle verbinding niet echt nodig. Tenminste, het apparaatje is erop gebouwd om op lage snelheden toch goede kwaliteit te leveren. Maar ik neem aan dat je niet over dit ding beschikt? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf redelijk lage internet verbinding, maar geen problemen met Netflix op HD..

Het aanbod is waarschijnlijk nog zo laag omdat het redelijk nieuw is in Nederland (?)

Denk dat het inderdaad ligt aan het feit dat Netflix in Nederland nog erg nieuw is. Daarom wacht ik zelf ook een paar maanden en dan zie ik wel of ik een abonnement aanschaf. Vooralsnog ziet het er al wel redelijk uit, moet ik zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

* Blaast stof van topic *

Ik gebruik Netflix nu roch al wel een tijdje, af en aan. Je kan mooi per maand opzeggen.

We zijn een dik jaar verder nu en de Nederlandse Netflix krijgt toch steeds een beter aanbod. Maar Netflix is ook een prima platform om, voor jou, onbekende films en series te zien. Ik heb mij dan ook al kostelijk vermaakt aan verscheidende films en series :).

Ook leuk als je met vrienden even snel een filmpje wilt zien, hoef je verder ook niks te downloaden. Je kan het zo bekijken via je PS3 op je tv, of via een smart tv.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zo'n drie maanden geleden het idee gehad dat ik het ook een tijdje zou gaan kopen om de zomervakantie af en toe een film of een serie te kijken, maar is er nooit van gekomen omdat het ook gratis kan en het viel behoorlijk tegen naar mijn mening. Ik weet niet hoe het er nu mee zit, maar er waren dan series waarvan bijvoorbeeld het laatste seizoen nog ontbrak ;S

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf ook al een paar maanden tevreden gebruiker van Netflix. Voordat ik er aan begon ben ik altijd wat terughoudend geweest wat betreft de service, maar ik ben nu toch wel om. Het Nederlandse aanbod kan beter, maar ik vind het concept ideaal. Gewoon Netflix opzoeken, filmpje uitkiezen en kijken. Heerlijk. De recommendations en 'verwachte beoordeling voor [naam]' zijn features die ik vrijwel altijd negeer, maar op eigen houtje een beetje neuzen in de catalogus heeft sowieso mijn voorkeur. Ik vind de interface ook heel fijn: strak, eenvoudig en precies de juiste hoeveelheid informatie. In principe kan ik het iedereen aanraden. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Zodra het Netflix lukt om nieuwe afleveringen van (bekende) series meteen na release aan te bieden, ben ik ook om. Wel is het een top platform voor het kijken van series die al enige tijd geleden zijn gelanceerd (lees: waarvan alle afleveringen - of in ieder geval van een aantal seizoenen - al online staan).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf ook al een paar maanden tevreden gebruiker van Netflix. Voordat ik er aan begon ben ik altijd wat terughoudend geweest wat betreft de service, maar ik ben nu toch wel om. Het Nederlandse aanbod kan beter, maar ik vind het concept ideaal. Gewoon Netflix opzoeken, filmpje uitkiezen en kijken. Heerlijk. De recommendations en 'verwachte beoordeling voor [naam]' zijn features die ik vrijwel altijd negeer, maar op eigen houtje een beetje neuzen in de catalogus heeft sowieso mijn voorkeur. Ik vind de interface ook heel fijn: strak, eenvoudig en precies de juiste hoeveelheid informatie. In principe kan ik het iedereen aanraden. :Y

Wat ik leuk vind aan de Amerikaanse versie, die hebben dit:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...