Jump to content

Zwarte Piet


Dutchy3010

Recommended Posts

  • Reacties 184
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    25

  • Teh_Ninja

    20

  • SpacyColours

    13

  • ERRWINS

    12

Sinterklaas is een nederlands feest en buitenlanders moeten niet zo zeuren.

Je kunt een feest waarin zwarte piet inmiddels al 100 jaar (toch?) in deelneemt niet

Opeens veranderen omdat zwarte mensen dat willen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zwarte Piet hoort bij de pakjesavondtraditie en die hoort wat mij betreft bij Neerlands cultureel erfgoed. Enerzijds snap ik dat het verkeerd kan overkomen op gekleurde inwoners van ons land maar anderzijds vind ik niet dat we, door hun protest, Zwarte Piet moeten verbieden, alleen omdat zij het racistisch vinden. Dat de VN zich er ook mee gaat bemoeien neem ik ze ook kwalijk: de VN heeft wat mij betreft helemaal niks te maken met een cultuur in een land, tenzij het een gewelddadig iets betreft. Maargoed, we leven in een steeds meer globaliserende wereld en daar is dit één van de gevolgen van.

Link to comment
Delen op andere websites

de VN heeft wat mij betreft helemaal niks te maken met een cultuur in een land, tenzij het een gewelddadig iets betreft.

De VN is bij zoveel betrokken, als veiligheid, (wereld)economie, mensenrechten, enzovoorts. Ook culturele ontwikkelingen horen tot hun terrein.

Link to comment
Delen op andere websites

Enerzijds snap ik dat het verkeerd kan overkomen op gekleurde inwoners van ons land ,

Zij zijn HIER heen gekomen en hebben zich aan te passen aan ONZE cultuur, als ze het niet met onze cultuur om kunnen gaan, gaan ze maar mooi terug! Hier heb ik dus geen enkel begrip voor en kan ik me echt kwaad over maken, eerst hier komen wonen en dan gaan zeuren over wat wij doen, wat kom je dan doen?!

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Oh god, beginnen we nou op GTAForum.nl óók al te discussiëren over zwarte piet? :puh:

Men moet zich niet zo aanstellen. Sinterklaas en Zwarte Piet horen bij elkaar, dat is een traditie. Mensen komen aanzetten dat zwarte pieten voor Afrikanen staan en onderschikt zijn aan de westerlingen (Sinterklaas). Dat is niet waar, want volgens de traditie komen Sinterklaas en z'n Pieten uit Spanje, wat (jawel) in Europa ligt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Eerlijk is eerlijk, Zwarte Piet is voortgekomen uit tijden van apartheid, maar tegenwoordig staat Zwarte Piet daar niet meer voor. Tijden veranderen, en vind daarom ook niet dat we ze nu moeten gaan verbieden. Dit is al honderden jaren een traditie, en gekleurde buitenlanders die hier komen wonen passen zich maar aan aan een van de weinige tradities die Nederland heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Enerzijds snap ik dat het verkeerd kan overkomen op gekleurde inwoners van ons land ,

Zij zijn HIER heen gekomen en hebben zich aan te passen aan ONZE cultuur, als ze het niet met onze cultuur om kunnen gaan, gaan ze maar mooi terug! Hier heb ik dus geen enkel begrip voor en kan ik me echt kwaad over maken, eerst hier komen wonen en dan gaan zeuren over wat wij doen, wat kom je dan doen?!

Ik denk niet dat assiminaltie een goed idee is, als ze hier komen hoeven ze zich niet per sé aan te passen, en als ze zich dan gekwetst voelen door iets uit de Nederlandse cultuur mogen ze dat duidelijk maken omdat hier ook het recht van meningsuiting voor immigranten geld. Ik kan me echt kwaad over maken dat jij denkt dat je recht hebt op dingen omdat je hier geboren bent want guess what: Veel negers zijn hier ook geboren en vinden dit ook racistisch. Er worden tegenwoordig zoveel mensen met een andere cultuur geboren hier in Nederland door globalisatie, hoezo moeten we ons dan niet aan hun cultuur aanpassen volgens jou? Het zijn immers Nederlanders, net zoals jij.

Ik vind trouwens dat Zwarte Piet geen slaaf verteenwoordigt aangezien veel kinderen naar hem opkijken, hierdoor creeër je in mijn ogen zelfs een soort van respect naar donkere mensen bij de kindeen, wat mij dus een positief iets lijkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het vreselijk dat ze hier over aan het zeiken zijn. Zwarte Piet moet gewoon blijven zoals het is. Dit hoort bij ons land en dat moeten we gewoon zo houden. Vinden sommigen het niet leuk? Dan gaan ze maar terug naar waar ze vandaan komen. Belachelijk ook dat deze gasten serieus worden genomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er vorig jaar een column over geschreven. Zwarte Pieten zijn Zwarte Pieten, zwarte mensen zijn zwarte mensen, slaven zijn slaven. Zo zien kinderen het, en volwassenen die alle drie de dingen combineren zijn de oorzaak van alle commotie.

En als een kind er tóch van in de war raakt, dan leg je ze het verschil uit en klaar is Kees. Of het wel of niet racisme is hebben de ouders zelf in de hand en kunnen ze ook zelf tegengaan.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Enerzijds snap ik dat het verkeerd kan overkomen op gekleurde inwoners van ons land ,

Zij zijn HIER heen gekomen en hebben zich aan te passen aan ONZE cultuur, als ze het niet met onze cultuur om kunnen gaan, gaan ze maar mooi terug! Hier heb ik dus geen enkel begrip voor en kan ik me echt kwaad over maken, eerst hier komen wonen en dan gaan zeuren over wat wij doen, wat kom je dan doen?!

Ik denk niet dat assiminaltie een goed idee is, als ze hier komen hoeven ze zich niet per sé aan te passen, en als ze zich dan gekwetst voelen door iets uit de Nederlandse cultuur mogen ze dat duidelijk maken omdat hier ook het recht van meningsuiting voor immigranten geld. Ik kan me echt kwaad over maken dat jij denkt dat je recht hebt op dingen omdat je hier geboren bent want guess what: Veel negers zijn hier ook geboren en vinden dit ook racistisch. Er worden tegenwoordig zoveel mensen met een andere cultuur geboren hier in Nederland door globalisatie, hoezo moeten we ons dan niet aan hun cultuur aanpassen volgens jou? Het zijn immers Nederlanders, net zoals jij.

Ach wat klets je nu man, als mensen hier komen wonen moeten ze zich zeker aanpassen! Van mij mogen ze zeggen wat ze willen maar blijf met je handen af van de Nederlandse cultuur. Als je het niet mee kunt vinden met de Nederlandse gewoontes, nogmaals, verlaat dit land dan! Om elke poes pas deze discussie met die buitenlanders, negerzoenen, oh nee dat is racistisch. Houd toch op man. Oh en wat je in de laatste zin zegt slaat alles, waarom de autochtonen zich moeten aanpassen aan allochtonen?! Het moet niet gekker worden! Daar ga ik niet eens op in, ik zal me NOOIT aanpassen aan allochtonen. Zij willen hier wonen? Prima, maar ik hoef me daar niet op aan te passen! Wat zij flikken zou ik eens in hun afkomstland moeten doen. Ze komen hier niet vandaan, en komen hier zomaar de dienst uitmaken over een kinderfeest van een paar dagen? Moeten we ons daar op aanpassen? Alsjeblieft zeg.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Enerzijds snap ik dat het verkeerd kan overkomen op gekleurde inwoners van ons land ,

Zij zijn HIER heen gekomen en hebben zich aan te passen aan ONZE cultuur, als ze het niet met onze cultuur om kunnen gaan, gaan ze maar mooi terug! Hier heb ik dus geen enkel begrip voor en kan ik me echt kwaad over maken, eerst hier komen wonen en dan gaan zeuren over wat wij doen, wat kom je dan doen?!

Ik denk niet dat assiminaltie een goed idee is, als ze hier komen hoeven ze zich niet per sé aan te passen, en als ze zich dan gekwetst voelen door iets uit de Nederlandse cultuur mogen ze dat duidelijk maken omdat hier ook het recht van meningsuiting voor immigranten geld. Ik kan me echt kwaad over maken dat jij denkt dat je recht hebt op dingen omdat je hier geboren bent want guess what: Veel negers zijn hier ook geboren en vinden dit ook racistisch. Er worden tegenwoordig zoveel mensen met een andere cultuur geboren hier in Nederland door globalisatie, hoezo moeten we ons dan niet aan hun cultuur aanpassen volgens jou? Het zijn immers Nederlanders, net zoals jij.

Ach wat klets je nu man, als mensen hier komen wonen moeten ze zich zeker aanpassen! Van mij mogen ze zeggen wat ze willen maar blijf met je handen af van de Nederlandse cultuur. Als je het niet mee kunt vinden met de Nederlandse gewoontes, nogmaals, verlaat dit land dan! Om elke poes pas deze discussie met die buitenlanders, negerzoenen, oh nee dat is racistisch. Houd toch op man. Oh en wat je in de laatste zin zegt slaat alles, waarom de autochtonen zich moeten aanpassen aan allochtonen?! Het moet niet gekker worden! Daar ga ik niet eens op in, ik zal me NOOIT aanpassen aan allochtonen. Zij willen hier wonen? Prima, maar ik hoef me daar niet op aan te passen! Wat zij flikken zou ik eens in hun afkomstland moeten doen. Ze komen hier niet vandaan, en komen hier zomaar de dienst uitmaken over een kinderfeest van een paar dagen? Moeten we ons daar op aanpassen? Alsjeblieft zeg.

Dat bedoel ik dus! Prima dat ze hier wonen, maar Nederland blijft Nederland, en Nederland wordt geen ander land.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...