Jump to content

Stelling: Gangs hebben hun waarde verloren


Bassieboy35

Gangs hebben hun waarde verloren  

24 leden hebben gestemd

  1. 1. Hebben gangs hun waarde verloren?

    • Ja
      18
    • Nee
      4
    • Anders, plaats een reactie.
      2


Recommended Posts

Zoals de titel al zegt, vindt jij dat gangs hun waarde hebben verloren met de komst van GTA (I)V?

Zelf vind ik het wel zo, in de voorgaande GTA's draaiden de missies vooral om gangs. In GTA III kom je vaak in contact met verschillende gangs. De ene keer doe je missies voor de Leone Family en vervolgens weer een aantal voor de Yakuza family. Zo blijft dit een beetje in GTA III rouleren en herken je toch wel een kleine band bij elke gang. In Vice City is het eigenlijk hetzelfde verhaal, en misschien nog wel een tandje hoger. Daar heb je nog je eigen gang, de Vercetti gang.

Bij GTA San Andreas aangekomen krijg je te maken met CJ, een protagonist die in the hood is opgegroeid. Hier merkte ik toch wel een grote rivaliteit tussen alle gangs, natuurlijk is dat bij de andere GTA's ook het geval, maar hier toch wat meer. Dat zal misschien wel aan de tags komen en de periode. In GTA IV krijg je ook te maken met gangs, al merk je er grote verschillen van rijke gang-lui tot Russen. En dan komt GTA V, er zijn naar mijn mening niet veel gangs meer. Je komt ze zelden tegen, naar mijn mening merk je nu echt dat het om het geld gaat en dat daarbij gangs een veel kleinere rol innemen. Een gewaagde zet? Of toch niet?

Ene kant mis ik toch wel een beetje het sfeertje, maar met de manier van GTA V kan ik ook wel mee leven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het bij SA er ook aan ligt dat het om de oorlog tussen de gangs gaat, dus dat ze hier meer naar gekeken hebben. In IV had alleen de Russische Maffia een grote invloed op het spel, omdat Niko daar problemen mee had, die andere gang (Ben de naam ff kwijt :puh:) daar heeft Roman veel problemen mee, maar komt in het begin meer voor.

In GTA V gaat het vooral over de heists die je doet, en niet om de hood. Natuurlijk komt Franklin uit de hood, maar dat heeft niet z'n invloed op het spel. Echter vind ik de invloed die de Ballas en Grove Street in V hebben geweldig.

Dus als het aan mij ligt is het de invloed in IV wat gedaald, maar in V naar boven getrokken. Ondanks dat je ze maar weinig tegen komt. Ze zitten altijd op 1 plek, en dat is precies de plek waar je bijna nooit komt.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het zeker met je eens dat gangs in Grand Theft Auto V wat minder centraal staan. Het komt wel enkele keren naar voren wanneer je met Lamar op stap bent als je Franklin bent. Dan hebben ze het wel eens over 'vroeger'. Maar hedendaags is de 'hood' wat minder belangrijk Tonya? (dacht dat ze zo heette) zei volgens mij ook enkele keren dat Franklin de gangscene en zijn maten een beetje vergeten was als je vorderd in het verhaal.

Op dit moment moeten we het er maar even mee doen maar ik geloof niet dat ze nooit meer wat gaan doen met gangs in een volgende GTA. Misschien komt het de volgende keer wel weer wat meer naar voren of draait het zelfs weer een beetje om gangs zoals we dat zagen in San Andreas.

Link to comment
Delen op andere websites

De gangs hebben hun waarde niet verloren, de protagonisten hebben er in V amper mee te maken. De missies van Lamar met Stretch vond ik niet bijzonder, het was voor mij geen goede toevoeging. Maar de gangs op straat hebben wel hun waarde. Een parodie op Los Angeles is geen goede als de achterstandswijken/ghetto's niet vol zitten met bendes. Verder heeft Franklin inderdaad geen prominente rol in de gangscene en zoals ik zei vond ik de missies niet bijzonder. Het is jammer dat de gangwars niet zijn teruggekeerd, maar er had wel meer interactie tussen The Families en de Ballas in de game mogen zitten naar mijn mening.

De gangs hebben dus hun waarde niet verloren, maar de verhouding van de protagonisten met gangs is er wel op achteruitgegaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet wel zeggen dat het in IV ook veel duidelijker was dan in V. Daar had je echt een tientallen gangvoertuigen, in V kan ik er zo geen aanduiden, op The Lost-motors na. Daarnaast weet ik enkel van het bestaan van een handvol Grove Street-leden, de Ballas en de Varrios Aztecos. Dan heb je ook nog wat groepjes rednecks die gezamenlijk rondderpen en dat zal het zowat zijn qua aanwezige gangs. Pas op, ze zijn zeer aanwezig in South LS, maar ze zijn niet belangrijk voor de protagonisten, wel voor de setting, maar daarnaast... niet echt. In IV was het gangwezen wel vrij diepgaand, je had enorm veel gangs die de straten controleerden, je deed missies voor enkele Bratva en Cosa Nostra, je komt de Triads tegen en ook de Korean Mob laat zich voelen. Maar je bent wel geen deel van een echte gang, ook al dat je met alle 3 de personages samenwerkt met (meerdere) gangs.

Persoonlijk vind ik het niet zo erg. Het is zeker wel belangrijk voor de setting om wat gangs te hebben, maar het verhaal moet niet zozeer rond gangs draaien. Ik vind het ook wel eens zeer verluchtend om een verhaallijn te hebben die andere aspecten van het criminele leven belicht dan puur eindeloze razzia's en vendetta's. Maar ik zou het echt niet erg vinden om weer eens een volgende GTA in een gangmilieu te hebben. Hoewel ik zelf wel mafia prefereer. Iets wat nog niet echt is uitgewerkt in een GTA. Toni was deel, Claude en Tommy kwamen dichtbij, maar ik wil wel eens een GTA zien met diepgaand verhaal rond mafiapraktijken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

JA

In mijn optiek hebben de gangs idd hun waarde verloren, en dan bedoel ik vooral de streetgangs. Ik vind ten eerste dat de gebieden waar je deze vindt te klein zijn en ten tweede zijn er ook te weinig gang-territorys. Daarnaast vind ik het ronduit belachelijk dat Franklin zich ongestoord in vijandig gebied kan begeven. Dat R* ervoor gekozen heeft om 'n minieme hoeveelheid gang gerelateerde missies in het spel te brengen, vind ik jammer. Echter kan ik daar op zich wel mee leven. waar ik wat minder goed mee kan leven is dat The Lost en de Vario Azteca's zich zo makkelijk laten verjagen. Maar ja ... het is niet anders. Al met al vind ik de gebrekkige uitwerking van het gang gebeuren de grootste tegenvaller van het spel. Maar eigenlijk valt GTA V me sowieso al zwaar tegen. Nog steeds leuk, maar niet episch zoals ik van de voorgaande delen wel vond.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het echt jammer dat gangs hun waarde totaal verloren hebben. Al in GTA2 was het hartstikke tof dat j, de respect-o-meter was heel leuk! Ik had eigenlijk gehoopt dat je eigen gang kon kiezen/beheren! Wellicht dat DLC V interessant maakt.. Ik heb de game alweer aan de kant gelegd..

Ik moet wel zeggen dat het in IV ook veel duidelijker was dan in V. Daar had je echt een tientallen gangvoertuigen, in V kan ik er zo geen aanduiden, op The Lost-motors na.

De Lost-busjes? :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet wel zeggen dat het in IV ook veel duidelijker was dan in V. Daar had je echt een tientallen gangvoertuigen, in V kan ik er zo geen aanduiden, op The Lost-motors na.

De Lost-busjes? :clown:

De Ballas en Vagos hebben ook hun specifieke voertuigen. Weet zo niet hoe ze heten, maar in hun hoods zie je met regelmaat bepaalde autotypes in gang gerelateerde kleuren.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik mis is de gang invloed. Als ik naar het clubhuis van de lost ga, en ze allemaal afschiet, dan krijg ik de politie vol achter me aan, ben ik die kwijt, dan zijn er net zo veel lost lui als ervoor.

In grove street loopt wat rond, en op andere plekken, maar los van de rampage in gevecht met ze gaan, komt vooral veel politie op je af, en verder vernaderd er niets. Jammer.

Link to comment
Delen op andere websites

Goede discussie. In GTA4 miste ik de gangs totaal niet. De maffia families en hun problemen kwam toch goed in beeld in het verhaal van GTA4. Niko was eigenlijk een buitenstaander waardoor hij mogelijk een zelfde blik had als de speler. Gangs in de hoofdrol zijn misschien dus ook helemaal niet nodig. Aangezien er zo veel meer is te vertellen over professionele criminelen.

Misschien is het nadeel van 3 hoofdpersonen in GTA5 dat ze iets te veel met het verhaal willen. Gangs zijn er we maar zie je alleen maar in een paar missies en als je zinloos door bepaalde wijken rijdt. Mogelijk kan een DLC zich meer focussen op bijvoorbeeld de gangs al zie ik misschien liever meer verhaal van Trevor en Michael.

Gangs hebben dus misschien hun waarde verloren maar ik mis ze dus niet echt.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor mij nee.

GTA V draaide gewoon om de heists, niet echt om de gangs. De enigste gang die een redelijk grootte rol had was de Lost, natuurlijk sommige andere gangs ook, maar die toch wel wat minder. Ik verwacht in de DLC, dat het gewoon weer om de Heists gaat, en niet echt om de Gangs. Ik hoop in de volgende GTA hoop ik dat ze beter en leuker het gaan combineren. :D

Bewerkt: door xCrazyShotgun
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

Ja ik vind dat de gangs wel een beetje hun waarde zijn verloren. In GTA V hadden de gangs minder achtergrond, met uitzondering van The Lost die dankzij de aanwezigheid van enkele oude GTA IV personages toch een achtergrond had. Maar hun verhaal werd ook abrupt beëindigd. De andere gangs zijn gewoon groepen die je bij elkaar ziet staan midden op straat. Er zit niet echt een verhaal bij dan hier en daar wat opmerkingen. 

 

In GTA IV en de Episodes vond ik de balans wel goed. Je kwam met veel gangs in contact en je kreeg met de missies ook informatie over de gangs. Neem als voorbeeld The Commission. Vijf machtige families die je in de verhaallijn meerdere keren tegenkomt en soms grote rollen spelen. Neem bijvoorbeeld de Ancelotti Family. Met sommige gangs kwam je nooit in contact. Maar door de gesprekken tussen personages kwam je toch voldoende te weten over ze waardoor je het idee kreeg ze goed te kennen. 

 

Dus ja, gangs zijn wel een beetje hun waarde verloren, voornamelijk in GTA V. Hopelijk zien we in de volgende GTA wat meer uitwerking wat betreft gangs. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Waarde verliezen vind ik gelijk een groot woord... focus is anders. Meeste mensen IRL hebben ook weinig met gangs te maken. Het is maar net in hoeverre een protagonist te maken krijgt met gangs. Wel had er veel meer uit te halen voor Franklin, maar ook hij had er niet echt de focus op en dus kwam het minder snel voor. Het ging niet om "de beste van je gang worden". Vind ik jammer, maar maakt gangs niet minder waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...