Jump to content
Joriz

Tweede kwartaalcijfers 2014 van Take-Two Interactive bekend!


GTAGames.nl afbeelding
Het is weer tijd voor mij om uit saaie kwartaalcijfers van Take-Two Interactive, het moederbedrijf van Rockstar Games, leuke feitjes te halen. Het tweede kwartaal van 2014 is inmiddels al weer afgesloten. Al loopt dit kwartaal maar tot 30 september 2013, staan er zeker wel wat leuke cijfers in over Grand Theft Auto V en de toekomst van Rockstar Games.

Dankzij onder andere zeven wereldrecords wisten we al dat Grand theft Auto V super goed was verkocht. Maar nu weten we dat er bijna 29 miljoen exemplaren zijn verkocht (aan de winkels) en dat de verkoopcijfers van GTA5 binnen 6 weken de verkoopcijfers van Grand Theft Auto IV inhaalde. Daarnaast is GTAV ook nog is de meest gedownloade PSN game op de releasedag.
Aangezien de cijfers maar van 1 juli t/m 30 september lopen heeft dit bij Take Two nog niet voor winst gezorgd. Ze maakte namelijk over het afgelopen kwartaal 124 miljoen verlies. Dit mede door het grote marketingbudget wat is gebruikt voor Grand Theft Auto V. De aandeelhouders hoeven nog niet te gaan huilen. Verwacht wordt dat uiteindelijk in dit financiële jaar toch een omzet van circa 2,2 miljard dollar wordt gemaakt en dit ook zal leiden tot de dikke winst bij Take-Two.

De aandeelhouders en enkele andere stakeholders mochten weer vragen stellen aan het bestuur van Take-Two. Zoals gewoonlijk konden ze weer nergens echt antwoord op geven. Nog een paar opvallende dingen die ik er wel tussenuit haalde: Circa 70% van de verwachte omzet van dit jaar komt van Rockstar Games (met als enige titel GTAV) terwijl de rest van Take-Two over het jaar regelmatig meerdere titels uitbrengt. Of er een DLC voor GTAV komt konden ze geen antwoord op geven, ook wanneer deze er aan komt konden ze geen antwoord op geven. Ook of GTA Online naar de volgende generatie consoles komt kon geen antwoord op worden gegeven. Wel kon worden gezegd dat nu "veel mensen" GTA Online spelen.

Opvallend is dat er in de huidige planning van Take-Two geen enkele nieuwe Rockstar Games titel staat. Wel konden ze zeggen dat er maar liefst tien nieuwe volgende generatie consoletitels in de maak zijn, waaronder een revolutionaire nieuwe titel. Of we dus nu eindelijk wat van Agent gaan zien is dus afwachten. Al is het dus zeer waarschijnlijk dat er tussen 1 april 2014 en 31 maart 2015 minstens enkele titels van Rockstar Games gaan uitkomen ...

Bron cijfers: Take-Two Interactive Software, Inc. Reports Strong Results for Fiscal Second Quarter 2014
Bron vragen stakeholders: Q2 2014 Take-Two Interactive Software, Inc. Earnings Conference Call

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Toch wel leuk om te zien dat je met een goeie titel 70% van de verwachte omzet kan binnen halen. Bij Take 2 komen toch wel vrij wat titels uit per jaar en de overige titels halen gewoon maar 30% van de omzet binnen. Ik verwacht sowieso wel dat of Grand Theft Auto V in zijn geheel of alleen de Online variant zijn weg gaat vinden naar de volgende generatie. Ze hebben zelf gezegd dat dit een project is met een lange levensduur en de levensduur van de huidige generatie consoles loopt op zijn einde. Zodra de nieuwe consoles uitkomen ga je toch merken dat ze achter gaan lopen en dat er op termijn minder games voor uitkomen. Ook zullen er nog wel flink wat exemplaren bij komen zodra de game op de pc is uitgebracht. Ik speel hem op dit moment dan op de PlayStation 3 maar kan niet wachten tot ik hem ook op mijn PC kan spelen. Heb een behoorlijk dikke PC en kan dus niet wachten om hem zonder problemen op zijn allerhoogst te kunnen spelen. Lijkt me toch weer een nieuwe ervaring.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

2013 zeker?

Het fiscaal jaar van Take-Two zit wat raar in elkaar. Voor meer uitleg zie WikiGTA: http://nl.wikigta.org/wiki/Take_Two_Interactive#Fiscaal_jaar

Zoals je ook in de bronnen kan zien gaat dit nieuwsbericht dus over het tweede kwartaal van 2014, wat je ongeveer kan zien als zomer 2013 in normale mensen taal.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mooi om te zien dat Grand Theft Auto V in korte tijd al zo veel verkocht is en zelfs het totale aantal verkopen van Grand Theft Auto IV is gepasseerd. Dat noem ik nog eens een topprestatie van Rockstar Games/Take-Two Interactive. Ga vooral zo door, zou ik zeggen. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

70% van de omzet van een gigantisch bedrijf als Take 2, puur gegenereerd door GTA V is echt wel indrukwekkend. Net als de verkoopcijfers (onder voorbehoud), doe daar nog even een PC-versie bij en dan heb je best verkocht game ooit. Voor de rest leuke statistiekjes allemaal en de gebruikelijke stilte rond andere games.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

2013 zeker?

Het fiscaal jaar van Take-Two zit wat raar in elkaar. Voor meer uitleg zie WikiGTA: http://nl.wikigta.org/wiki/Take_Two_Interactive#Fiscaal_jaar

Zoals je ook in de bronnen kan zien gaat dit nieuwsbericht dus over het tweede kwartaal van 2014, wat je ongeveer kan zien als zomer 2013 in normale mensen taal.

Een gebroken boekjaar komt vaak voor, hoor. Zo vreemd is het niet... :puh: Dit is zelf door het bedrijf te bepalen, net wat handig is. Bedrijven met seizoenen laten het vaak gelijk lopen met die seizoenen (lente-lente of zo).

Thanks voor dit interessant nieuwsbericht, Joriz!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...