Jump to content
Joriz

Megadreams bouwt Minecraft in Multi Theft Auto!


In alle jaren dat ik Multi Theft Auto (de multiplayer modificatie voor GTA San Andreas) heb gespeeld heb ik nog nooit zo'n opvallend script gezien. Natuurlijk zijn er in MTA (net zo als binnenkort in GTA Online) mogelijkheden om je eigen race of deathmatch map in elkaar te zetten en wijzigingen te maken aan hoe GTA San Andreas werkt, echter Minecraft bouwen en het dan ook nog 2D laten zijn is heel bijzonder. Megadreams laat zien dat het kan. Hij had al langer het idee om Minecraft in Multi Theft Auto te bouwen. Echter alles in 2D laten werken is natuurlijk ingewikkeld aangezien GTA San Andreas natuurlijk een 3D spel is. Volgens Megadreams zit de moeilijkheid in het feit dat je zonder diepte zit wat het dus ook weer moeilijker maakt om bepaalde zaken toe te voegen. Bijvoorbeeld blokken die gebruikt worden als een binnenmuur van een huis. Die hebben volgens Megadreams wel degelijk een diepte maar dat valt niet zozeer op.

gallery_1_5_51553.jpg

GTA herken je hier niet meer in maar het is toch echt in Multi Theft Auto

Qua toekomst heeft Megadreams ook al plannen zo wil hij graag toevoegen dat je blokken kan oprapen en plaatsen, lichtbronnen zoals fakkels kan plaatsen, voorwerpen kan 'craften', er monster mobs rondlopen en natuurlijk dat je het multiplayer tegen elkaar kan doen.

Op dit moment is Megadreams nog druk bezig met het bouwen van het Minecraft script in Multi Theft Auto, maar hij zegt dat het niet al te lang meer zal duren voordat we het kunnen spelen.

Houd het 2D Minecraft in MTA topic in de gaten als je op de hoogte wilt blijven en het zelf binnenkort wilt spelen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Is dit gemaakt onder het motto "omdat het kan"? Want d'r zal natuurlijk superveel werk in zitten, en dat is knap, maar MTA... Speel ik daar niet voor.

Ik denk dat het motto eerder is "omdat het leuk is om te maken". Het geeft MegaDreams een mogelijkheid om uitgebreid te werken met de DirectX functies, zoals hij in zijn topic zegt. Het kan best leuk zijn om je bestaande kennis te combineren met een set compleet nieuwe functies, om vervolgens te zien wat je ervan kunt maken. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik had al ervaring met de DirectX functies maar niet op een dergelijke manier. Het is erg leerrijk om zelf een 2D spel te ontwikkelen en dat ook nog eens in een omgeving die daarop helemaal niet voorzien is. Dat zorgt er nog eens voor dat het een echte uitdaging is.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Is dit gemaakt onder het motto "omdat het kan"? Want d'r zal natuurlijk superveel werk in zitten, en dat is knap, maar MTA... Speel ik daar niet voor.

Dit inderdaad. Zit dit echt te lezen met een gevoel van What the fuck? Wel netjes gedaan hoor, daar niet van :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...