Jump to content
Joriz

De Console-oorlog is begonnen: Playstation 4 vs Xbox One!


Nog niet iedereen heeft het denk meegekregen, maar de strijd der consoles is begonnen. Gisteren is in de Verenigde Staten de Sony Playstation 4 uitgekomen en volgende week vrijdag volgt de Microsoft Xbox One. Al krijgen we er misschien vanwege tekorten en lange wachtlijsten minder van mee is de strijd in Amerika dus heel groot. Al zijn ze qua hardware specificaties redelijk aan elkaar gewaagd is vooral de marketing en promotie die het hem nu doet. De normale reclamefilmpjes kent waarschijnlijk iedereen wel. Toch wilde ik de volgende filmpjes nog even delen:

http://www.youtube.com/watch?v=9hUUsqhetX4



Jimmy Fallon en Ice-T testen het demospelletje van de Playstation 4.

Dit is dus een zeer slimme marketing zet van Sony om het in een veel bekeken programma te tonen.



Amerikaanse winkelketen Target heeft 'per ongeluk?' al enkele Xbox One's verstuurd.

MoonlightSwami was een van de gelukkige en pakte hem op eigen wijze uit.



http://www.youtube.com/watch?v=H9J3Kh5CsyQ

2 Girls 1 PS4 - Een rare titel voor een filmpje voor een even rare uitpakparty.



http://www.youtube.com/watch?v=NYbs0firps8



Xbox One vs. Playstation 4 in de nieuwste South Park aflevering.

Een aflevering die zowaar is niet door één van de merken is betaald

Welke keuze wij Nederlanders maar moeten maken is de vraag. Zeker qua samenspel zal het nooit mogelijk worden met meerdere mensen tegen elkaar te spelen als een deel een Xbox heeft en deel een Playstation. Hierdoor worden we eigenlijk al gedwongen met een grote groep dezelfde soort consoles te kopen. Daarnaast zijn er natuurlijk geruchten en verhalen gaande. Rockstar Games komt sowieso komend jaar met een next-gen titel naar de nieuwe consoles. Echter zijn er ook geruchten gaande dat dit om Agent gaat en deze enkel exclusief naar één van de twee consoles komt. Dit is voor mij genoeg reden om even te wachten met het kopen van een console tot Rockstar Games wat bekend maakt. Natuurlijk zijn er op dit moment ook vele andere titels die exclusief naar één van de twee consoles komt. Mijn vraag dus aan iedereen is: Welke next-gen console ga jij kopen?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

moet er in de poll niet playstation 4 en xbox one staan in plaats van playstation 3 en xbox 360?

Neemt snel een slok van zijn koffie puh2.gif

Heb het al gefixt. Zit nog steeds in de oude console-oorlog. Lijkt nog allemaal zo kort geleden en nee ik heb geen kater.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hoewel ik waarschijnlijk pas over een half jaar van plan ben een nieuwe console wil en kan gaan kopen, ben ik er al 100% zeker van dat het de PlayStation 4 wordt. Drie redenen om het nu nog niet te doen: er zijn al wat issues gevonden die ik liever opgelost zie als ik 'm koop (herhaling met wat ik een maand geleden met m'n PS3 had wil ik dus niet hebben) en ik heb daarnaast op dit moment nog lang niet genoeg geld. En tot slot... er is geen game voor de PlayStation 4 waar ik warm voor loop. Ik wacht liever op een game als Grand Theft Auto V.

Wat ik me trouwens afvraag, is of savedata kan worden overgezet, al is het alleen voor GTA Online bijvoorbeeld. Want dadelijk verwacht men dat je opnieuw die game progress in gaat halen. Voor single-player is dat opzich geen probleem, voor mensen die al een hoge rank in Grand Theft Auto Online hebben echter weer wel. :puh:

Maar goed, ik zie wel over een paar maanden hoe het allemaal gaat. Ik hou mijn PlayStation 3 nog een tijdje nadat ik de PlayStation 4 heb en dan verkoop ik hem.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ga sowieso de eerste 2 jaar nog geen van beide kopen, dus tot dan kan ik mijn keuze wat meer funderen. Momenteel heb ik nog geen echte keuze, maar ik leun naar de One, voornamelijk door de controller. De DS4 zal wel anders zijn dan zijn voorgangers, maar totdat ik er zo eentje heb vastgehad kan ik daar nog niks over oordelen.

En ik hoop dat die Console-oorlogen gaan uitblijven, het is één van de dingen waar ik me aan doodgeërgerd heb enkele jaren terug. Waarom toch al dat gezeur.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik koop op de dag van release een Xbox One. Ik speel nu al jaren op een Xbox (360) en ik zie verder geen reden om over te stappen naar een PS4 of PC.

Ik ben ook niet echt iemand die gaat discussiëren over welke console beter is. Ik heb de keuze gemaakt vanwege de goede ervaring die ik met de Xbox 360 heb (gehad) en ik kijk daarom uit om de Xbox One uit te testen met nieuwe games! :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk die filmpjes! Zolang er voor mij geen interessante game voor de nieuwe console is, zie ik niet de noodzaak om er nu al één aan te schaffen. Zelf heb ik al jaren goede ervaring met de Sony Playstations. Mijn ps3 van 2007 functioneert nog steeds goed. Ik kijk uit naar de recensies!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Voor mij geen moeilijke keus; ik koop voorlopig geen next-gen console. Het geld gaat momenteel naar andere doelen, en voor mijn huidige consoles heb ik nog diverse titels liggen die amper gespeeld zijn.

Zelfde hier, en heb nog wat titels die ik wil hebben dus voorlopig nog genoeg te doen.

Al zal ik waarschijnlijk de PS4 pakken over een (half)jaar, slechte ervaringen gehad met de Xbox 360(4de inmiddels) en PS3 een stuk beter(2de console).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als ik een next-gen console zou kopen zou ik waarschijnlijk voor de PS4 gaan. Bij de Xbox One heb ik het gevoel dat 'ie heel erg op de VS is gericht als multi-media-apparaat en niet op de internationale markt. Uiteindelijk weet ik dat ik de keuze niet ga maken en lekker op de pc blijf spelen, maar ik houd de oorlog wel in de gaten vanaf de zijlijn. :puh:

De DS4 zal wel anders zijn dan zijn voorgangers, maar totdat ik er zo eentje heb vastgehad kan ik daar nog niks over oordelen.

Ik heb de DS4 nog niet eens gezien, laat staan vastgehouden. :$

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb de DS4 nog niet eens gezien, laat staan vastgehouden. :$

Dualshock4.jpg

XBox-One-Controller-Front-Large.jpg

Voor de 360 => One niet té veel verschil. Voor de 3 => 4 toch wel. Die Share-knop staat me niet aan op die DualShock 4... Vind de huidige generatie er in het algemeen toch ietsje beter uitzien, maar ja, wat zijn looks?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...