Jump to content

[WK 2014] De Kantine!


Venzio

Recommended Posts

world-cup-2014-600x337.jpg

Het wereldkampioenschap in Brazilië gaat bijna beginnen! De selecties zijn grotendeels bekend en de groepen zijn al tijden bekend, het speelschema dus ook. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2014 volgen. Laat jou mening horen over het komend WK, wie gaat er volgens jou wereldkampioen worden?

537d24ccb31b2-subheaderbanner.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2014 zal van 12 juni 2014 tot en met 13 juli 2014 in Brazilië plaatsvinden.

Dit wordt het tweede wereldkampioenschap dat in Brazilië wordt gehouden.

32 landen nemen deel waaronder gastland Brazilië. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

Adidas-WK-bal-Brazili%C3%AB-20141.jpg

537d24f336607-subheaderstadions.png

Hieronder staat een overzicht van de speelsteden. De openingswedstrijd wordt gespeeld Sao Paulo en de finale wordt gespeeld in Rio de Janeiro. Nederland speelt zijn eerste wedstrijd in Salvador (Spanje), zijn tweede in Porto Alegre (Australië) en zijn derde wedstrijd in Sao Paulo (Chili).

537d202ca0a07-speelsteden.png

537d265f00711-subheadergroepen.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2014.

537d2633f22b9-groepen.png

537d2586d5fa8-subheaderoverig.png

Wereldkampioenschap 2014 lied:



Topic layout grotendeels van @Kai-ShockWave, bedankt!

>>> Door Guardian1980: Mooi topic -> pinned<<<

Bewerkt: door Jesperkaj
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    113

  • ERRWINS

    90

  • TekaLoca

    59

  • thebig

    54

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zal ik nog maar even mijn fotootje dat ik ook in het andere topic heb gepost hier nog maar eens plaatsen:

995250_369312469880164_733668815_n.jpg

Het af te leggen traject voor de Rode Duivels uitgestippeld. Mogen we (zo) ver (mogelijk) geraken!

Welke poule ik zal volgen? H natuurlijk, met België als erin. Al lijken groep B en C wel bikkelharde strijd te beloven.

Spijtig dat het WK vlak in de examens valt, ik ga me daar dus vooral op moeten focussen. Al zal ik wel proberen een paar wedstrijdjes mee te pikken (misschien die die in de latere uren vallen?).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook benieuwd. Tegen Australië en Chili moet oranje geen problemen hebben, maar tegen Spanje?

Voor België is het wel wat gemakkelijker, ook al moeten we de Russen en de Koreanen niet onderschatten.

1) BEL

2) KOR

------------

3) RUS

4) ALG

:)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga een beetje tegen m'n principes in, want ik vind dat 3/4 van de Belgische supporters gewoon fake zijn (een paar jaar geleden was de nationale ploeg nog de schaam van iedere Belg, nu worden ze fantastisch genoemd door de zogezegde supporters). Maar ik ga dus gewoon mee doen met hun, als Belg zijnde.

Ik ga nog de groepen volgen van: mijn persoonlijke favoriet Argentinie,de groep van Spanje, Duitsland en Brazilie. De topteams dus :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga nog de groepen volgen van: mijn persoonlijke favoriet Argentinië,de groep van Spanje, Duitsland en Brazilië. De topteams dus :)

Persoonlijk denk ik dat dit ook werkelijk de laatste 4 landen zullen zijn op het tornooi, strijdend voor de beker (tenzij Bosnië - Herzegovina er een stokje voor steekt :7)

Link to comment
Delen op andere websites

Prima loting, want het had een stuk erger gekund, maar dit wordt al moeilijk genoeg. Zo goed is Nederland niet meer, en Chili is wat dat betreft misschien wel gewoon een gelijkwaardige tegenstander. En tegen Australië gaan we het ook niet makkelijk krijgen... en áls je dan al doorgaat, moet je waarschijnlijk tegen Brazilië. Nee, ik zie Nederland niet ver komen.

Neemt niet weg dat ik absoluut uitkijk naar het WK, en zo veel mogelijk ga kijken. Met name groep A en D zullen spannend worden, maar ook de verrassingen die er altijd zijn zijn leuk. België en Frankrijk hebben het het best getroffen wat betreft de loting, en dat zijn dan ook de twee landen die ik als eerste op zou schrijven als achtste finalist :)

Binnenkort m'n traditionele pooltje maar 's in elkaar zetten...

Link to comment
Delen op andere websites

Groep D gaat echt wel een leuke groep worden om volgen, arm Costa Rica.

Ach, ik kijk altijd graag naar het WK, ook als België gaat worden uitgeschakeld (en dat zal gebeuren) zal ik nog altijd met plezier volgen. Zal een ietwat bitter moment zijn, maar de race naar de overwinning blijft doorgaan.

Ba0bllBCEAAfP2g.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

België zou toch de volgende ronde moeten halen. Daarna gaat het lastig worden tegen Portugal of Duitsland (vermoedelijk). En ik ga een beetje mee met TecaLoca, maar daarbij moet je ook even een kanttekening maken. Uiteraard is nu de voetbalgekte enorm in België en zijn er ineens een pak meer 'supporters', maar de vorige jaren volgde ook wel zowat iedere voetbalfan in België de nationale ploeg op denk ik, maar was het gewoon niet de moeite om daarvoor verkleed naar de match gaan te kijken op gigantische schermen op de plaatselijke markten, zeg nou zelf? ;) Ik vind het gewoon fijn dat we nu het goed gaat, allemaal massaal samen voetbal kijken, is leuk toch? Maar ik berijp je redenering volledig!

Verder volg is al goede 'buurman' het nationale team van Nederland ook, ik hoop oprecht dat ze ver geraken en dat ook wij Belgen van hun kunnen gaan mogen genieten!

Zou leuk zijn als finale, Nederland - België haha :puh:

Bewerkt: door Krikke1992
Link to comment
Delen op andere websites

Als Nederland 2e wordt in groep B en Brazilië 1e wordt in groep A zouden ze al in de achtste finale tegen elkaar moeten spelen, Nederland had op het WK van 2010 van Brazilië gewonnen, maar toen hadden ze een goede team maar nu is het team gewoon wat minder sterk dus dat wordt hem niet.

Link to comment
Delen op andere websites

En ik ga een beetje mee met TecaLoca, maar daarbij moet je ook even een kanttekening maken. Uiteraard is nu de voetbalgekte enorm in België en zijn er ineens een pak meer 'supporters', maar de vorige jaren volgde ook wel zowat iedere voetbalfan in België de nationale ploeg op denk ik, maar was het gewoon niet de moeite om daarvoor verkleed naar de match gaan te kijken op gigantische schermen op de plaatselijke markten, zeg nou zelf? ;) Ik vind het gewoon fijn dat we nu het goed gaat, allemaal massaal samen voetbal kijken, is leuk toch? Maar ik berijp je redenering volledig!

Zoals Wilmots zei op een persconferentie niet zo lang geleden: "Een paar jaar geleden moesten we de supporters betalen zodat ze kwamen kijken." en "Een paar jaar geleden kreeg je je tickets bij een pak wasmiddel" ..

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is waar, en wanneer het terug een slechte periode aankomt zal er geen of bijna nieland meer komen zien. Maar we zijn nu hopelijk voor een paar jaar verzekerd.

Kleine mededeling: Een paar matchen worden verschoven van uur zodat de Europese landen betere kijkuren krijgt. Zo word België - Rusland in Rio verschoven van middernacht naar 18:00 uur Belgische tijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...