Jump to content

[WK 2014] De Kantine!


Venzio

Recommended Posts

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    113

  • ERRWINS

    90

  • TekaLoca

    59

  • thebig

    54

Top Posters In This Topic

Posted Images

Robben maakt hier gewoon gebruik van, maar fairplay is een begrip die niet hierin voorkwam en dus in het Nederland dat nu in de halve finale speelt, zonder zich aan fairplay regels te hebben gehouden.

29bghd.jpg

Het is slim gespeeld, dat ontken ik niet, maar toch écht wel een penalty.. En anders was het die keer er voor wel dat 'ie naar de grond ging.

Dat het een penalty was, dat is inderdaad duidelijk. Anders stond NL niet in de 1/4e finale. Mijn vraag* is daarbij ook niet of het terecht is, dat de penalty is gegeven door de scheidsrechter (aanraken => aanvaller valt op de grond => kans ontnomen = penalty) . Mijn vraag is, is het expres vallen 'floppen' over een voet van een verdediger een ingrijpende penalty waard i.v.m. fairplay? In hoeverre is iemand verantwoordelijk hiervoor? Aangezien het niet een natuurlijke reactie is van het lichaam, om bij zo'n tikje desastreus op de grond te vallen (een mate van expres een penalty uitlokken). :puh:

*vraag om te antwoorden of het verdiend is.

Het maakt niet uit of een scoringskans wordt ontnomen. Dat is namelijk geen eis voor een penalty. Iemand die alleen is in het strafschopgebied en de bal voorgeeft, en een verdediger maakt hands, is het ook een penalty. Super lomp natuurlijk, maar het is wel zo. Of Robben hier wel of niet daadwerkelijk een scoringskans had, doet dus ook niet ter zake.

Toch bizar dat iedereen nu zo zeikt over Robben, terwijl:

1) Robben wel geraakt werd en dus iedere aanvaller zou gaan liggen, ook Messi.

2) Wij twee keer onterecht een penalty tegen hebben gehad.

3) Wij meerdere strafschoppen die overduidelijk waren niet hebben gehad.

4) Ik al 100 andere schwalbes heb gezien.

Maar nee men gaat maar door en door over Robben... Ik vond het een overtreding en het was in het penalty gebied, dus een strafschop. Je kunt discussiëren over se vraag of je het wel of geen overreding vond, maar kom op: moet dat serieus nu nog steeds?

(Niet alleen jullie maar internet in het algemeen)

Link to comment
Delen op andere websites

2 keer onterecht een penalty? Costa zoekt de fout op, er is contact, penalty. Maar hij zoekt de fout gewoon op, net hetzelfde als Robben. Technisch gezien een penalty, maar ik zou ze beide niet fluiten.

Het is heel simpel voor jou, Dutchy. Als het in het voordeel van Nederland is, is het oké. Anders is het gewoon onterecht en een regelrechte schande. Blijf maar vertellen dat dit geen penalties zijn, zeker de bovenste ontkennen is gewoon belachelijk.

InsignificantScornfulGoosefish.gif

LegitimateWigglyFruitfly.gif

Dat je het bizar vindt dat men zeikt over Robben zegt heel veel over je Oranjebril, Nederland - Chili gekeken toevallig? Robben ging daarbij(net als andere Chilenen en Nederlanders, maar als je Robben heet, valt het natuurlijk nog meer op) minstens 3 x liggen dat ik het gezien heb waarbij er echt NIKS aan de hand was en hij de fout meekreeg. Robben heeft nu eenmaal de naam van een duiker en die speelt ie niet kwijt als ie zo blijft vallen.

Iemand die alleen is in het strafschopgebied en de bal voorgeeft, en een verdediger maakt hands, is het ook een penalty. Super lomp natuurlijk, maar het is wel zo.

Maar het is een Nederlander die hands maakt, dat is geen penalty natuurlijk. Super lompe penalty, maar onterecht kan je'm niet noemen. Ik had 'm niet perse gefloten, maar het blijft een correcte beslissing. Je moet je handen thuishouden en de bal werd er wel door tegenhouden..

tl;dr: Je hebt niet het recht om in de slachtofferrol te kruipen als je al zo vaak het voordeel hebt gehad.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Maar nee men gaat maar door en door over Robben... Ik vond het een overtreding en het was in het penalty gebied, dus een strafschop. Je kunt discussiëren over se vraag of je het wel of geen overreding vond, maar kom op: moet dat serieus nu nog steeds?
Ik vind wel dat het ten vraag gesteld moet worden. Niet persé het floppen van Robben, dat is gedane zaak. Maar wel het floppen door voetbalspelers an sich.

Het maakt niet uit of een scoringskans wordt ontnomen. Dat is namelijk geen eis voor een penalty. Iemand die alleen is in het strafschopgebied en de bal voorgeeft, en een verdediger maakt hands, is het ook een penalty. Super lomp natuurlijk, maar het is wel zo. Of Robben hier wel of niet daadwerkelijk een scoringskans had, doet dus ook niet ter zake.

In zekere zin maakt het wel degelijk uit of een scoringskans wordt ontnomen. Het is namelijk een van de richtlijnen van de spelregels en richtlijnen waaraan scheidsrechters een overtreding constateren. En natuurlijk moet er dan ook sprake zijn van een andere overtreding, dat lijkt me overduidelijk. Bij zo'n overtreding kan je een penalty wel of niet geven aan de hand van al die factoren.

Al denk ik nu in een serieuze revisie dat er niet echt sprake is van een ontnomen scoringkans aangezien Robben niet richting het doel loopt, maar redelijk van het doel af. In dit geval heeft de scheidsrechter hoogstwaarschijnlijk dan ook een geval van onvoorzichtigheid/onbesuisdheid, met buitensporige inzet als overtreding geconstateerd en daarom een penalty gegeven. :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...