Jump to content

Civilization V


Basssss

Recommended Posts

Sid Meier's Civilization V

Ontwikkelaar: Firaxis Games

Uitgevers: 2K Games, Aspyr Media

Genre: Turn-based strategy

Platforms: PC (Windows + Mac)

Aantal spelers: 1 t/m 16 per map

Release: 21 september 2010

Demo: Staat op deze pagina

Website: Civilization.com

Uitleg video:

Gameplay video met Engels commentaar (echte spel begint bij 1:34):

Ik had dit spel gratis gekregen bij het stemmen op de Golden Joystick Awards en ik ben hier sinds die tijd echt helemaal verzot op. Het is echt een geniaal spel om met vrienden te doen. Ik heb recent ook beide DLC's gekocht, die het spel nog veel interessanter maken. Zijn er mensen die dit spel ook spelen? Welke uitbreidingen heb je? (Gods & Kings / Brave New World) Speel je wel eens multiplayer? :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    17

  • KoningJesper

    10

  • Basssss

    6

  • Nissan

    6

Ja. Alle. Ja.

:3

Ja, de video's van de Yogscast hebben mij enkele maanden terug ook weer terug naar het spel gezogen en sindsdien heb ik... Uhm, best veel gespeeld moet ik zeggen. Het is zeker een geniaal spel om met vrienden te spelen, mits zij er mee om kunnen als je zwaar wint/verliest. Niet iedereen kan winnen en op dat vlak voelt de MP soms wat onmachtig in vergelijking met de SP, maar in essentie heb je veel macht in eigen handen.

Link to comment
Delen op andere websites

De Civilization-serie van de Yogscast is eigenlijk de enige serie op Youtube die ik vast kijk. En qua multiplayer, ik heb niet het probleem dat mensen boos zijn als ze verliezen. Ik vind het spelen tegen echte spelers juist uitdagender dan tegen computers, daarom heb ik de Singleplayer ook nog niet aangeraakt. :puh:

Maar als er nog meer Civ5-spelers zijn; misschien leuk om een GTAForum-potje te starten? :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Zo'n potje klinkt wel leuk hoor.

Gisteren een nieuwe ervaring gehad. Okej, Space race gewonnen, maar heb dat gedaan met slechts 5 steden en mijn 3e stad was er pas bijgekomen rond 800AD. Kortgezegd mijn beste tweede stad ooit meegemaakt gisteren. Mijn hoofdstad en tweede stad hadden beide +300 production, niet slecht, al zeg ik het zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, dat was ook enkele turns het geval maar heb dat effectief omgedraaid. Een grote tweede stad is interessant, maar hij mag niet groter zijn dan mijn hoofdstad. Geëindigd met 66, 47, 31, 28, 21. Blijf het een degelijke grootte vinden voor een tweede stad.

Records liggen wel hoger dan dat :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

In het laatste potje dat ik gespeeld had had ik een hoofdstad van level 45 volgens mij, met een stuk of 4 à 5 steden van rond de level 20 tot 40. Maar dat was zonder DLC, omdat de persoon waarmee ik speelde geen DLC had. Heb wel de Diplomatic Victory gewonnen als Greece. :3

Link to comment
Delen op andere websites

Greece is inderdaad de Diplomatic-civ, ook nog steeds in de volle game.

En ja, de game zonder DLC voelt wat leegjes, dan is een stad van 45 echt nog geen slechte prestatie, zelf een record van 37 daar denk ik. Het maximum dat mogelijk is om legit te bereiken is ±150 (enkel als je alle DLC hebt), zit zelf met een (ongoing) record van 89 nu.

Link to comment
Delen op andere websites

Nah, tegenwoordig ben ik gewoon zeer geroutineerd in het maken van grote steden. Wel belangrijke notitie: Size 54 is de laatste waarbij je je bewoners kwijt kun in nuttige vakjes en dan enkel wanneer je alles in je stad hebt dat je kunt bouwen, vanaf dat punt krijg je enkel nog unemployed citizens bovenop (+1 Production per)

Maar vanaf dat je weet hoe je dat doet, des te meer het een gewoonte wordt. Heb een Domination-game met iemand gehad op een Archipelago-map (ondersteunt echt geen grote steden) Hadden beide een bevolking van 300-550 miljoen inwoners. Mijn beste Singleplayer-game gaat momenteel richting de 300 miljoen, ik vraag me af of ik ooit de 1 Miljard zou kunnen bereiken? Hetzefde voor een stad van size 100, want daar begin ik toch in de buurt te komen. Naja, je blijft jezelf doelen opleggen per game natuurlijk.

:puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Heb het niet maar kijk het wel op youtube. Vind het een tof spel. Maar niet om te kopen want er zijn gewoon teveel leuke spellen. Ik denk wel dat ze met deel 6 de verkeerde kant opgaan. De ruimte lijkt mij toch wel minder interessant. Het idee is juist dat je met dit spel zelf bepaald hoe de wereld er uit zou zien als jij een leider was.

Link to comment
Delen op andere websites

Beyond Space is niet deel 6, maar gewoon een van de vele nevengames, net zoals Colonization. Civilization heeft meerdere van deze nevengames die net focussen op een specifiek iets uit hun normale games, maar dan uitvergroot tot zijn eigen game.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...