Jump to content

Politie in GTA V


Dutchy3010

Recommended Posts

Wat vinden jullie van de politie in GTA V? Vinden jullie het te moeilijk of juist te makkelijk? Te dom? Te vervelend? Helderziend?

Ik moet bekennen dat ik de politie in GTA V soms verdomd lastig vind. Niet op het moment dat ze mij zien - dat zou IRL immers ook niet zomaar de zoektocht worden afgebroken - maar als ik mij verstop zien ze mij "ineens" weer staan, terwijl het helemaal niet logisch zou zijn als ze daarheen rijden om me te zien. Vind het soms wel lijken alsof ze aardig helderziend zijn, wat best wel vreemd is lijkt mij. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Vind het soms wel lijken alsof ze aardig helderziend zijn, wat best wel vreemd is lijkt mij. emo.gif

Hier ben ik het wel met je eens. Ikzelf vind ze ook wel een beetje vervelend vergeleken met de pliesie uit vorige GTA's.. Ze zijn allemaal veel te aggressief als je 't mij vraagt, maar het hoort erbij. Mogen ze van mijn part ook wel in de volgende GTA gooien, maar dan net ietsjes beter uitwerken.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou Venzio, ik denk dat ze in het echt wel zo zijn hoor... Want 2 sterren staat meestal gelijk aan enkele moorden, of het (op serieuze manier) aanvallen van een politieagent. Voor ons zijn het maar 2 sterren, maar vergeleken met de echte wereld zijn het al serieuze vergrijpen.

In het algemeen vind ik het systeem best wel goed. Spijtig dat er een sterretje is weggevallen maar verder is het een zeer goed systeem dat daadwerkelijk invloed heeft op je acties, want hier probeer je echt de sterren te ontwijken. Als ik een wat oudere GTA speel dan boeien de lage sterren me echt niet, je merkt er nagenoeg niets van. Maar in V is het een vrij serieus iets. Het zoeken voelt soms inderdaad wat helderziend maar uiteindelijk is het op momenten niet meer dan logisch dat je net "die" richting bent uitgegaan. Het doet me eigenlijk denken aan het Nazi Alarm uit The Saboteur (ja, ik refereer graag naar The Saboteur, maar het is hier de beste vergelijking) daar zijn de interventies heftig en je tegenstanders immens goed uitgerust. In IV was de politie-AI en kracht al op de goede weg en ik vind dat in V erg goed uitgewerkt. Mooie evolutie, ik vraag me af wat de volgende game zal brengen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie twee sterren meer aan het wegrijden/ontsnappen op het moment dat je staande bent gehouden. Je ziet bij de achtervolgingen ook wel een pitbull manoeuvre maar ik zie ze weinig frontaal op iemand in botsen op het moment dat je met 200 over de snelweg heen gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik wel raar vind is dat ze je over de hele stad zoeken. Het lijkt mij logischer dat ze, vooral bij lage wanted levels, enkel in een bepaald gebied gaan zoeken. Die kegeltjes vind ik een goed systeem, maar ze hadden het mogen combineren met de cirkel uit GTA IV. Als je binnen de cirkel bent dan heb je de kegeltjes. Ga je buiten de cirkel dan is je wanted level weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik altijd slim vind is dat als ze vooruit op de snelweg rijden en ik rij erachter dan draaien ze toch om. Dat 1/4 rondje is dus niet dat ze alles vooruit kijken, ook achteruit. Wat ik vreemd vind is dat de politie heli afhaakt na een te lange achtervolging. En wat ik stom vind is dat ze af en toe plots op de rader verschijnen en dat ze dan toevallig in dat ene steegje komen kijken waar jij dacht dat je goed zat omdat niemand je dat steegje in heeft zien gaan. Of kon zien gaan

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik altijd slim vind is dat als ze vooruit op de snelweg rijden en ik rij erachter dan draaien ze toch om. Dat 1/4 rondje is dus niet dat ze alles vooruit kijken, ook achteruit. Wat ik vreemd vind is dat de politie heli afhaakt na een te lange achtervolging. En wat ik stom vind is dat ze af en toe plots op de rader verschijnen en dat ze dan toevallig in dat ene steegje komen kijken waar jij dacht dat je goed zat omdat niemand je dat steegje in heeft zien gaan. Of kon zien gaan

In het echt kapt een politie helikopter ook af met een achtervolging omdat deze meestal moet tanken etc.

Link to comment
Delen op andere websites

In het echt gaan ze dan ook wel een andere heli oproepen voordat de tank leeg geraakt, lijkt me :clown:

Dat is inderdaad een van de minpuntjes. Het gebeurt meestal als ik bergop loop dat een helikopter plots afhaakt.

Ik vind het systeem over het algemeen wel goed uitgewerkt, soms heb ik het gevoel dat het wat te makkelijk is, soms ook iets te moeilijk. De politie lijkt inderdaad soms haast helderziend. Zo is er een kleine zijmissie waar Amanda gepakt wordt na diefstal en je haar met de politiewagen kaapt, wat uiteraard in een achtervolging ontaardt. Twee keer ben ik de cops snel kwijtgeraakt en ben ik gewoon meteen naar de villa gereden, om daar mijn wanted level kwijt te raken. Komen ze plots mijn domein binnen rijden en knallen ze me neer. Dat is echt 2 keren gebeurd, terwijl er wel een aardige afstand is tussen Vangelico (waar je de politiewagen steelt) en Michaels villa. Dan is de villa niet echt een 'logische route'.

Nu kan je zeggen dat Amanda misschien haar adres heeft opgegeven en dat de cops daarom meteen naar het huis rijden. Dat lijkt me al heel sterk uitgedacht dan. Bovendien is het ook irritant dat het hek van de villa niet eens sluit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de politie wel wat vervelender geworden sinds GTA IV. Als je twee keer iemand slaat op straat dan krijg je al twee sterren.. Maar als ik iemand doodschiet met een pistool op GTA V krijg ik tenminste geen politie. Of het is heel slecht afgesteld, of Rockstar Games is inderdaad hun belofte nagekomen dat NPC'ers moeilijker zullen zijn :7

Link to comment
Delen op andere websites

Het is me al meerdere keren gelukt om echt op het nippertje een erfje op te rijden waarvan de poort van hout is (dus waar je niet doorheen kan kijken zoals bij een hek) of van dichte metaalplaten, en de spanning is dan echt loeihoog terwijl ik om de hoek sta en er voor dat zelfde hek gestopt wordt, gezocht wordt in de straat.. Ik vind de uitwerking wel nice. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind ze slimmer, lastiger, vervelender en zeker ook lomper geworden in GTA V. Ze zijn slimmer omdat ze je insluiten, lastiger omdat het langer duurt voordat je ze kwijt bent, vervelender omdat ze ineens een straat verderop spawnen waar je nét heen wilde rijden en lomper omdat ze je auto in elkaar beuken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt het juist een uitdaging. :) Maar soms vindt ik het ook wel vervelend als ik ze zat ben om ze weer kwijt

te raken. Inderdaad dat ze een soort van ''helderziend'' zijn en gewoon weten waar jij zit.

Maar helicopters vindt ik het ergste. Die spawne gewoon voor je neus.

Link to comment
Delen op andere websites

Die helikopters zijn zwaar irritant, in de stad ontkom je nog wel redelijk snel van ze maar op het platteland is hiet niet makkelijk. Schuilen in de bosjes werkt ook niet altijd perfect, want de politie is heel erg helderziend. Jammer dat ze bijvoorbeeld bij 4 sterren geen honden inzetten dan vind ik het ook wel spannender worden.

Mijn ideale situatie blijft toch de kring van GTA IV met de kegels van V zoals big boss verteld. Als ik nu de halve stad doorkruis en ik een steegje gaan staan dan vinden ze me nog terwijl dat bijna onmogelijk zou moeten zijn.

Wat ik ook erg jammer vind is dat Busted echt nadelig is, dit gebeurd gelukkig zeldzaam. Tevens vond ik de 1 ster in GTA IV beter dan was het niet gelijk knallen en in GTA5 wel dan lokken ze je wel heel erg uit om terug te schieten en dan heb je hop 3 sterren echt een groot nadeel. In IV had je het echt een beetje in je eigen hand als je erger ging worden in V gaat het al behoorlijk hard omdat als er geschoten word je eigen wil beschermen.

Ik blijf ook van mening dat 1 ster gewoon op te lossen moet zijn met de politie op straat, nog leuker zou ik vinden dat je je eigen altijd kan overgeven aan de politie en je dan berecht word om even een klein tijdje af te koelen in de gevangenis.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, weet je wat wel is. Een maat van me die had in de stad toen we uit waren ruzie gekregen

met z'n gast. Waren wat dingen gebeurd, fiets in het water gegooid, vechten en toen kwam de politie eraan.

Toen was hij dus gevlucht tot vlakbij zijn huis. Hij stond ergens in een steegje en zomaar kwam de politie

op hem af en schreeuwde politie politie!!! Ons was ook een raadsel hoe ze hem hadden kunnen vinden.

Dus wat je eigenlijk moet geloven in gta V, hoe raar het ook klinkt, is dat ze gewoon sporen van je vinden

of tips hebben gekregen van mensen op straat. Natuurlijk zie jij dat niet als personage maar dat zag me maat ook niet.

Wat zo is is dat er vaak mensen schreeuwend van je wegrennen in gta V. Misschien komen ze daarop af.

Tis maar een theorie hoor. Zie maar wat je ervan vindt :puh: :P Wat ik gewoon bedoel is dat de politie in gta V

gewoon sporen van je vinden. Ik weet niet of het zo is, maar misschien moet je maar geloven dat het zo

is en dan accepteer je ook makkelijker dat ze zo helderziend zijn :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...