Jump to content

Politie in GTA V


Dutchy3010

Recommended Posts

Ik vind ze behoorlijk taai ook.

Boven de 3 sterren zijn de tunnels zowat nog de enige vlucht optie.

Een hele verbetering.

Online zijn is het mogelijk door een petje of bril oid op te zetten een ster kwijt te raken.

In story mode is dit niet mogelijk toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik blijf ook van mening dat 1 ster gewoon op te lossen moet zijn met de politie op straat, nog leuker zou ik vinden dat je je eigen altijd kan overgeven aan de politie en je dan berecht word om even een klein tijdje af te koelen in de gevangenis.

Precies, net zoals in Mafia II. Gewoon een boete ofzo, maakt t een stuk realistischer als gelijk schieten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

Ik wilde eigenlijk een nieuw topic aanmaken over de politie in GTA V. Maar toen kwam ik dit topic tegen en heb de stof er even afgeblazen. We zijn inmiddels bijna 4 jaar verder en misschien zijn de meningen nu anders? :) 

 

Ik persoonlijk vind het politie systeem in GTA V en GTA Online nogal lui in elkaar gezet. Ik zal even opsommen wat ik hiermee bedoel:

  • De politie patrouilleert niet op straat (enkel rondom politiebureaus). Je zal dus geen agenten te voet zien of politieauto's zien rondrijden.
  • De politie arresteert geen NPC's die de wet overtreden, ze worden simpelweg afgeschoten.
  • Wanneer de politie je achtervolgt verrichten ze geen fatsoenlijke manoeuvres om je te stoppen. Ze rammen simpelweg tegen de achterkant van je voertuig waardoor deze op magische wijze van de weg vliegt.
  • Ze weten altijd waar je bent. Zelfs als je ondertussen van voertuig hebt gewisseld. Ze komen altijd naar de locatie waar je bent.
  • Agenten vallen je zonder reden aan. Dit is overigens bij alle NPC's zo. Ga maar eens naast ze staan.
  • Ze weten altijd wat je doet, ook al sta je in de woestijn en zijn er geen getuigen. Een mooi voorbeeld is het laten neerstorten van een vliegtuig. Wanneer je uit een vliegtuig springt en deze nog kilometers onbemand doorvliegt en uiteindelijk neerstort weten ze toch dat jij de piloot was en krijg je meteen 2 sterren wanted level.

Mijn favorieten GTA is IV. En als ik de politie in deze twee games vergelijk kan ik niet anders dat zeggen dat Rockstar ontzettend lui is geweest. Het lijkt wel alsof ze gewoon geen moeite hebben willen doen om de politie fatsoenlijk in het spel te verwerken. 

 

Nog meer meningen? :) 

 

Link to comment
Delen op andere websites

10 uur geleden, PrioX zei:
  • [1] De politie patrouilleert niet op straat (enkel rondom politiebureaus). Je zal dus geen agenten te voet zien of politieauto's zien rondrijden.
  • [2] De politie arresteert geen NPC's die de wet overtreden, ze worden simpelweg afgeschoten.
  • [3] Wanneer de politie je achtervolgt verrichten ze geen fatsoenlijke manoeuvres om je te stoppen. Ze rammen simpelweg tegen de achterkant van je voertuig waardoor deze op magische wijze van de weg vliegt.
  • [4] Ze weten altijd waar je bent. Zelfs als je ondertussen van voertuig hebt gewisseld. Ze komen altijd naar de locatie waar je bent.
  • [5] Agenten vallen je zonder reden aan. Dit is overigens bij alle NPC's zo. Ga maar eens naast ze staan.
  • [6] Ze weten altijd wat je doet, ook al sta je in de woestijn en zijn er geen getuigen. Een mooi voorbeeld is het laten neerstorten van een vliegtuig. Wanneer je uit een vliegtuig springt en deze nog kilometers onbemand doorvliegt en uiteindelijk neerstort weten ze toch dat jij de piloot was en krijg je meteen 2 sterren wanted level.

[1] Patrouillerende auto's zie ik wel (zowel rijdend als geparkeerd), maar agenten te voet zijn inderdaad iets dat ik zo goed als nooit gezien heb.

[2] Politiegeweld is een wijdverspreid probleem in de VS, dit kan luie codering zijn of een redelijk cynische reflectie van de werkelijkheid.

[3] Hier vind ik inderdaad de IV-benadering iets beter.

[4] Wel, het is een beetje de vraag of het wel zo is, want ik heb nooit een probleem met de politie te verliezen? Misschien zijn onze ontsnappingsbewegingen erg voorspelbaar.

[5] Ik denk een inschattingsfout van de makers. Men lijkt er van uit te gaan dat alle spelers de AI/peds (want lange tijd naast een willekeurige ped staan zorgt ervoor dat die ped de politie belt) willen provoceren of aanvallen en de AI lijkt op een dergelijke benadering geprogrammeerd en dat is inderdaad spijtig voor hen die graag gewoon rondwandelen, zoals ik.

[6] Nooit zo extreem ervaren (als je echt omniscente tegenstanders wilt moet je eens Just Cause 2 spelen)? Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat het niet gebeurt. Op zich zou het makkelijk op te lossen zijn. In plaats van de Wanted-gebeurtenissen te binden aan de speler, die binden aan de locatie. The Saboteur deed dit onder meer zo en het maakt een spel veel aangenamer en realistischer om spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

2 minuten geleden, Phoenyxar zei:

Patrouillerende auto's zie ik wel (zowel rijdend als geparkeerd)

Weet je dit zeker? Ik weet dat er rondom politiebureaus (zoals in Mission Row) geregeld politieauto's rijden en ook agenten rondlopen. Maar ik heb buiten dat gebied eigenlijk nog nooit politie zien rondrijden (m.u.v. highway patrol en politieauto's die net achter je aan hebben gezeten wanneer je je wanted-level bent kwijtgeraakt).  

Link to comment
Delen op andere websites

13 uur geleden, PrioX zei:

Weet je dit zeker?

Zeker wel, maar natuurlijk ben ik wel vergeten vermelden dat je verder gelijk hebt en het een redelijk zeldzaam zicht is. In IV zie je in Algonquin elke 2 à 3 straten een Police Patrol voorbij komen, in V kun je wel eens gemakkelijk een half uur rondrijden zonder een Police Patrol/Bike tegen te komen. De frequentie is inderdaad bijna belachelijk laag vergeleken met de voorgaande games.

 

(En ik heb het trouwens over V, als de situatie anders is in Online kan ik daar niet veel zinnigs rond vertellen :v )

Link to comment
Delen op andere websites

3 uur geleden, Tommie59 zei:

Ze rijden vaak rond in de 'gang' buurten en je ziet ze 's nachts nog wel eens met een zaklamp vanuit de auto parkeerplaatsen controleren.

 

1 uur geleden, Phoenyxar zei:

Zeker wel, maar natuurlijk ben ik wel vergeten vermelden dat je verder gelijk hebt en het een redelijk zeldzaam zicht is. In IV zie je in Algonquin elke 2 à 3 straten een Police Patrol voorbij komen, in V kun je wel eens gemakkelijk een half uur rondrijden zonder een Police Patrol/Bike tegen te komen. De frequentie is inderdaad bijna belachelijk laag vergeleken met de voorgaande games.

 

(En ik heb het trouwens over V, als de situatie anders is in Online kan ik daar niet veel zinnigs rond vertellen :v )

Oké dit is me echt nog nooit opgevallen. Ik zal er de volgende keer is op gaan letten. :puh: 

 

GTA Online is trouwens niks anders. Volgens mij zie je daar echt alleen politie wanneer de spelers een wanted-level hebben. Heeft denk ik te maken met de lag die optreed. Je hebt namelijk vaak dat als er veel agenten op een plek staan er veel lag is. Dit was overigens ook in de multiplayer van IV.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...