Jump to content

iOS en Android savegames installeren


Dutchy3010

Recommended Posts

Introductie

Helaas glitcht SA op nogal wat devices en zijn de controls soms wat moeilijk. Daarom hierbij een uitleg hoe je savegames kunt uploaden of juist installeren, in het geval:

  • Het spel glitcht waardoor je een missie niet kunt doen.
  • Je kunt een missie niet halen.
  • Je hebt gewoon geen zin om een missie te doen.
  • Je wilt een savegame met meer progress downloaden.

 


 

Android

Savegames installeren en uitwisselen met een Android-telefoon gaat op dezelfde manier als de desktop-versie van Vice City (en III en binnenkort SA).

De enige verschillen zijn:

  • De map waar de savegames opgeslagen staan is Computer\*Naam telefoon*\Phone\Android\data\com.rockstargames.gtavc\files, in plaats van de bekende User Files. Zorg er wel voor dat je Android-telefoon via een USB-kabel verbonden is met je computer.
  • De bestandsnamen van de savegames zijn verschillend. Zo heet het savegame-bestand van GTA Vice City voor de Android GTA3sfx, in plaats van GTAVCsfx.

Deze verschillen gelden voor GTA Vice City, maar ik neem aan dat het installeren en uitwisselen van savegames van GTA III en GTA CTW (en binnenkort GTA San Andreas) op dezelfde manier gaan.

 


 

iOS

N.b.: het installeren van savegames voor GTA Vice City, GTA III en GTA CTW gaat op precies dezelfde wijze als hieronder beschreven, alleen moet je dan in plaats van GTA SA, GTA III, GTA CTW of GTA Vice City selecteren!

Je hoeft niet te jailbreaken om een savegame te installeren! Je hebt slechts een USB aansluiting en een file explorer, zoals iFunBox, nodig (en uiteraard een savegame die je wilt installeren).

Overzetten van jouw savegame naar de computer:

  • Update iTunes, omdat anders kans bestaat dat het programma wat we gebruiken de iPhone niet herkent.
  • Zorg voor een file explorer, hiervoor gebruik ik iFunBox.
  • Nadat je iFunBox gedownload hebt, open hem dan en log in met je Apple-ID en wachtwoord.
  • Selecteer linksonder je device, bijvoorbeeld "iPhone van xxx". Je zou dan een scherm moeten krijgen met de achtergrond op jouw iPhone en daaronder "Manage files", "import media" en "export media". Indien je echter "connecting..." de hele tijd ziet, is de installatie niet helemaal goed gegaan. Doe dan het volgende: verwijder iFunBox, update/herinstalleer iTunes, zorg dat het device eraan hangt (via USB) en installeer daarna iFunBox opnieuw. Als het goed is lukt het nu wel (dit was in ieder geval de oplossing bij mij).
  • Kies onder Manage Files voor iFunBox Classic.
  • Blader User Applications > GTA: SA > Documents.
  • Kies de savegame die je wilt veranderen, dat hangt af van het "slot" waarin je de savegame hebt opgeslagen, en druk op "copy to pc".

Een screen ter verduidelijking:

post-33831-0-78121300-1387382258.jpg

Vervolgens kan je hem hier uploaden voor hulp of voor anderen uploaden om te gebruiken.

Let op: ondanks dat het eenzelfde naam heeft, kan de iOS savegame niet zomaar gebruikt worden voor de PC versie. Aangezien ik enorm eigenwijs ben, heb ik het toch geprobeerd. Dit zorgde voor de onderstaande screen bij het openen, dat ziet er al niet heel goed uit :puh:, maar het leverde wonderwaar geen crash op, alleen start het spel (de storyline) weer bij het begin.

post-33831-0-15782700-1387381918.jpg

Installeren van savegames

Het installeren van savegames gaat als volgt:

  • Zorg voor een savegame, deze kan je downloaden op het internet.
  • Je kunt de naam aanpassen aan het slot dat jij wilt (nummers 1 t/m 8 ). Indien de naam bijvoorbeeld "GTASAsf1.b"
  • Open iFunBox, ga linksonder naar jouw device, selecteer daar iFunBox Classic onder "Manage Files" en blader User Applications > GTA: SA > Documents (dit is dus precies hetzelfde als hierboven uitgelegd).
  • Selecteer "copy from pc" en kies daar voor de savegame die je wilt installeren.
  • Klik rechts op "device safe removing" en selecteer daar jouw device.
  • Start SA op en geniet van je savegame!

Een 100%-savegame voor iOS heb ik helaas niet kunnen vinden (in tegenstelling tot die van Vice City en III).

 


 

Cheats/trainers

Door savegames aan te passen is het mogelijk om meer te doen dan slechts missies te halen. Op moment dat ik dit schrijf zijn modders hier volop mee bezig. Indien je dit wenst; houdt dat dan in de gaten. Dit is een manier van modden zonder dat er jailbreaking bij komt kijken. Zo kan je een savegame downloaden die oneindig veel geld heeft. Dit komt doordat alle gegevens van iemands spel op die savegame staan, dus ook bijvoorbeeld hoeveel geld iemand heeft en bepaalde andere flags. Als je die weet te bewerken, kan je die savegame veranderen en daarna terugzetten, waardoor bepaalde (opgeslagen) eigenschappen anders zijn. Als je een savegame download is het ergste dat kan gebeuren dat de savefile corrupt raakt, en met een goede backup van je eigen savegame is dat helemaal geen probleem. :)

Veel succes en vragen/opmerkingen hoor ik graag!

Met dank aan @Jesperkaj voor de info over Android. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien handig de link van de hack weg te halen. Het doel van de makers is om mensen die het programma willen het te laten downloaden, als ze dit willen downloaden moeten ze een survey doen waarvoor ze een vergoeding krijgen. Bijna zeker dus dat dit nep is.

Link to comment
Delen op andere websites

Weggehaald, sowieso ga ik geen links geven naar hacks die geld opleveren, ongeacht of ze goed zijn of niet. Had iets verder moeten kijken dan dat; ik vertrouw weer op de goedheid van de mens. Gelukkig had ik wel een waarschuwing toegevoegd voor het gebruik van dit soort hacks. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Savegames installeren en uitwisselen met een Android-telefoon gaat op dezelfde manier als de desktop-versie van Vice City (en III en binnenkort SA).

De enige verschillen zijn:

  • De map waar de savegames opgeslagen staan is Computer\*Naam telefoon*\Phone\Android\data\com.rockstargames.gtavc\files, in plaats van de bekende User Files. Zorg er wel voor dat je Android-telefoon via een USB-kabel verbonden is met je computer.
  • De bestandsnamen van de savegames zijn verschillend. Zo heet het savegame-bestand van GTA Vice City voor de Android GTA3sfx, in plaats van GTAVCsfx.

Deze verschillen gelden voor GTA Vice City, maar ik neem aan dat het installeren en uitwisselen van savegames van GTA III en GTA CTW (en binnenkort GTA San Andreas) op dezelfde manier gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog wat (nuttige) aanvullingen:

  • De San Andreas savefile op de Android heeft geen andere bestandsnaam, zoals dat het geval was met Vice City.
  • Je kan met de Android-versie de savegames van de iOS-versie spelen. Ik weet niet of dit ook wederzijds is, maar ik neem aan van wel.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...