Jump to content

Serious Request 2013


Venzio

Recommended Posts

Het is weer begonnen! Een hele week lang zitten 3FM DJ's: Giel Beelen, Paul Rabbering en Coen Swijnenberg opgesloten zonder iets te mogen eten. Het glazen huis staat dit jaar in Leeuwarden met als motto: "Let's Clean This Shit Up" - doel; aandacht voor kinderen die sterven door diarree.

Het is dit jaar dus voor het tegengaan van sterfte door diarree d.m.v. bijvoorbeeld zeep uit te delen. Voor slechts 1 luttele euro heb je al éen kind geholpen voor éen maand aan een stuk zeep.

Ga jij dit jaar naar Leeuwarden of gewoon luisteren (of helemaal niet) en doneer je misschien zelfs nog? Laat het ons even weten! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Leeuwarden is prima te doen vanaf hier (ben er binnen een halfuurtje/drie kwartier) dus wellicht dat ik ook nog even een kijkje neem. Ik houd me verder nauwelijks bezig met 3FM (en ik ga ook niet speciaal hiervoor de radio daar op afstemmen), maar het lijkt me toch heel gaaf om zoiets eens mee te maken.

Het is mijns inziens een leuke manier van actievoeren, zeker nu het ieder jaar wordt gehouden en het erg in de schijnwerpers staat. Ben benieuwd of ze dit jaar het recordbedrag van vorig jaar overtreffen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Vorig jaar waren ze bij ons, in Enschede, en toen was het supergezellig in de stad. Leeuwarden is net een tikkeltje te ver voor mij, maar ik ga het zeker in de gaten houden. Ook ben ik heel benieuwd of het bedrag van vorig jaar overtreffen. Ik weet niet hoe ze het doen, maar ze overtreffen het altijd.

Link to comment
Delen op andere websites

met als motto: "Let's Clean This Shit Up" - doel; aandacht voor kinderen die sterven door diarree.

Jemig wat flauw.. :7

On-topic: Ik vind het persoonlijk een zeer overgehypte zooi en deze reactie van ene BeunDeHaas verwoord het perfect:

Dat hele Glazen Huis concept is bij uitstek wel zo'n beetje het moment waarop ik denk: 'stop er maar mee, dit is gewoon bijzonder triest.'

Natuurlijk, het is fijn als een goed doel veel geld binnen kan halen om zo de mensen te helpen die het niet meer zelf kunnen. Door welke reden dan ook.

Of dat een stichting geld kan ophalen om meer onderzoek naar ziektes te doen. Helemaal goed.

Maar dat schreeuwerige. Dat gezever: kijk eens hoe zielig!

Ja, het is zielig, en ja, we zijn ietwat hypocriet door te zeggen: wat klote, hier, een euro. En daarna aan het kerstdiner gaan.

Maar er zijn genoeg momenten om een kleine bijdrage te doen. Genoeg kleine organisaties die helpen.

En weet je wat nóg hypocrieter is dan een directeur van het Rode Kruis? Al die euro's die naar Haïti zijn gegaan, of naar andere rampgebieden, die op de plank liggen. En waar al een deel aan de strijkstok is blijven hangen.

Vindt dan ook 3FM het gek dat mensen minder geven?

Nog zo iets: de minister gaat het geld van het Glazen Huis even verdubbelen. Wacht even, dat is dus belastinggeld. Feitelijk, als ik een euro geef, geef ik er dus 2. Indirect één en direct één.

Ik vraag me dan af: moet een overheid dat doen? Als er al zoveel ontwikkelingshulp geboden wordt (lolwut?).

Link to comment
Delen op andere websites

Studio Brussel doet iets glijksaardigs, 'Music For Live'. Vroeger zaten zij ook in 'het glazen huis', en dat was reuzegezellig toen het in Antwerpen was (dichtstbijzijnde locatie voor mij), zeker wanneer er sneeuw lag en de kerstmarkt er stond! Ik heb nooit rechtstreeks geld gedoneerd, maar wel spullen gekocht ten voordele van Music For Live zoals mutsen, sjaals, ... Ik heb zelfs toen met mijn Band nog opgetreden voor Studio Brussel en zo weer wat meer geld in het bakje gebracht.

Maar al bij al; of je nu geeft of niet, zulke bijeenkomsten zijn altijd leuk en supergezellig in de winter en hartverwarmend! Veel succes noorderburen, hopelijk halen jullie weer wat meer binnen dan vorig jaar ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het glazen huis van Studio Brussel heeft ook twee keer in mijn stad, Gent, gestaan. Ik vond het altijd al een mooie en leuke actie, maar dat maakte het toch net weer wat specialer. Ben er een aantal keer naartoe gegaan.

Dit jaar is er weer Music For Life, maar een tikkeltje anders. Er is geen glazen huis, maar er kunnen nog altijd plaatjes aangevraagd worden door mensen die geld inzamelen voor een goed doel naar keuze. Dat maakt dat er niet echt een totaalbedrag voor één goed doel is, maar dat alles in zeer kleine deeltjes versnipperd wordt voor meerde goede doelen. Ik weet niet of dat wel zo goed is om te doen, je kan zeggen dat alle kleine beetjes helpen, maar sommige goede doelen krijgen gewoon een handvol geld. Misschien is het dan toch beter om 1 (of eventueel een paar) goede doelen een grote stap vooruit te helpen.

Het speciale is er dan ook weer van af, vorige jaren stond mijn radio steevast op (Studio Brussel stond toch al altijd op, maar tijdens Music For Life echt onafgebroken). Nu gaat het wat onopgemerkt voorbij, in mijn ogen.

Link to comment
Delen op andere websites

On-topic: Ik vind het persoonlijk een zeer overgehypte zooi en deze reactie van ene BeunDeHaas verwoord het perfect:

Nog zo iets: de minister gaat het geld van het Glazen Huis even verdubbelen. Wacht even, dat is dus belastinggeld. Feitelijk, als ik een euro geef, geef ik er dus 2. Indirect één en direct één.

Nou nou... Dat is dus alles behalve waar, aangezien niet iedereen die belasting betaalt ook daadwerkelijk een euro schenkt. Dus dan zijn jouw "indirecte kosten" niet 1 op 1, maar één plus een héél klein bedrag.

Vind het een mooi evenement, maar denk dat ik dit jaar niet ga sponsoren. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Is wellicht een leuk verhaaltje, want mijn klas is al een paar maanden bezig voor Serious Request, en dan hebben we van eten koken, en door Leeuwarden zelf lopen om spullen in te zamelen om zoveel mogelijk geld in te zamelen. Door de acties zelf hebben we al meer dan tweeduizend euro verzameld, omdat ook de hele school op het laatst ging meehelpen en acties gingen verzinnen. Ik kreeg vandaag de eer om de ''Cheque'' te overhandigen bij Serious Request, bij Leeuwarden zelf. Het was echt een speciale ervaring, en ik vond het super gaaf om ook even dit momentje te hebben met wat mensen van school om te laten zien dat wij gewoon als kleinere school een enorme geldbedrag hebben gespaard.

9155142c_l.jpeg

Het voelde echt heel speciaal om in Leeuwarden te wezen. Buiten was het super gezellig, er waren veel mensen die zaten te dansen buiten en er waren een aantal mensen die verkochten zelf nog Warme chocolade melk voor een klein bedrag, en ik kreeg nog een interessante demo van de ''Surface 2'' door een vrouw van Microsoft. Was een zeer leuke dag! Hopelijk zie ik nog wat foto's voorbij komen op het forum van de mensen die er bij zijn geweest.

:)

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

On-topic: Ik vind het persoonlijk een zeer overgehypte zooi en deze reactie van ene BeunDeHaas verwoord het perfect:
Nog zo iets: de minister gaat het geld van het Glazen Huis even verdubbelen. Wacht even, dat is dus belastinggeld. Feitelijk, als ik een euro geef, geef ik er dus 2. Indirect één en direct één.
Nou nou... Dat is dus alles behalve waar, aangezien niet iedereen die belasting betaalt ook daadwerkelijk een euro schenkt. Dus dan zijn jouw "indirecte kosten" niet 1 op 1, maar één plus een héél klein bedrag.

En daarnaast is de regering daar sinds 2010 al mee gestopt, dus dit geldt al niet meer ;)

Aangezien het gisteren wat fout ging, hebben ik en wat vrienden besloten om dinsdag heen te gaan. Ben benieuwd. Geef zelf ook soms wat geld, even een plaatje aanvragen. Vind het een mooie actie ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het blijft een leuk evenement, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk niet echt met de donaties mee doe. Klinkt misschien een beetje hard om te zeggen tegen over het doel, maar ik vind het Glazenhuis zelf het interessantst.

Link to comment
Delen op andere websites

De tussenstand van dag 2 is: € 2.343.631,- en even ter vergelijking; € 1.752.907,- was de stand vorig jaar na dag 2. Dus toch al het bedrag meer dan verdubbeld! Ik had dit niet echt verwacht maar het gaat dus misschien toch echt wel gebeuren..

Ik moet wel zeggen dat ik Gerard een beetje mis maar hij heeft al bijna toegezegd voor volgend jaar dus dan is hij er waarschijnlijk weer bij! :D

Bewerkt: door Venzio
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben wel iemand die het van begin tot eind volg, zelfs op m'n werk waar we een van de tv's hebben misbruikt om 101tv op te draaien :puh:

Zelf kon ik er niet bij zijn in Enschede vorig jaar, maar de jaren ervoor in Leiden en Groningen was ik er allebei bij, geweldige sfeer altijd

Inderdaad is de regering er allang mee gestopt om geld in te leggen, vorig jaar kwam de 12 miljoen ook van de burgers en bedrijven :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...