Jump to content

KNVB beker 2013-2014


Dutchy3010

Recommended Posts

We zijn alweer toe aan de kwartfinales van de KNVB beker 2013-2014! De loting voor de kwartfinales was gisteren:

  • NEC - FC Utrecht
  • Roda JC - AZ
  • PEC Zwolle - JVC Cuijk
  • Ajax - Feyenoord

Op 21 januari worden deze wedstrijden gespeeld. :)

Op Cuijk na allemaal eredivisieclubs, dus dat is mooi. Hoop alleen dat Cuijk nog verder komt, dat vind ik wel grappig. :puh:

Ajax-Feyenoord is natuurlijk DE wedstrijd van deze ronde. Natuurlijk zou dit mooier zijn in de finale, maar ik vind het eigenlijk wel best. Waarom? Als Ajax wint (ik ben voor Ajax), dan is de grootste concurrent voor de Beker weg. Als Ajax verliest, dan liever nu dan nog een paar wedstrijden extra uitputten, terwijl de eredivisie en de europa league (hopelijk) nog door gaan. Dus wat dat betreft een win-win situatie. :D

Wat vinden jullie eigenlijk van de Beker? Niet belangrijk? Niet interessant? Of toch leuk als een tweede competitie? Ik vind de KNVB-Beker altijd erg leuk, omdat je vaak verrassingen hebt die je in de competitie niet snel zou verwachten... Bijvoorbeeld Heracles Almelo in de finale in 2012 of Cuijk nu in de kwartfinales. Jammer dat het niet meer live op TV uitgezonden wordt, dat was voorheen wel met de leukste wedstrijden. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Minst belangrijke competitie vergeleken met de Eredivisie en de Europa League, MAAR, nu we (ben voor Ajax) tegen Feyenoord moeten word het wel weer interessant. En een extra beker in de kast kan nooit kwaad.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind er persoonlijk weinig aan, de prijs gaat pas volgend jaar (?) echt interessant worden dmv de directe plaatsing maar dit jaar is er heel weinig aan in mijn ogen.

Ik ben met je eens. Door die constructie kan de bekerwinnaar de plaatsing naar de groepsfase niet laten verzieken door teams als Kuban Krasnodar, Otelul en Differdange. Er komt dus meer belang bij de beker kijken en bij de wat sterkere competities zie je nu al dat de beker wat meer belang naar zich toetrekt, omdat de bekerwinnaars in die competities als direct geplaatst zijn voor de groepsfase (Zie onder andere Wigan).

En ja, Ajax - Feyenoord, ik kijk er ontzettend veel naar uit. Jammer genoeg nog geen uitfans, maar er zullen vast en zeker wat groene fakkels aangestoken worden. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Vind de KNVB Beker eigenlijk wel leuk altijd. Zorgt regelmatig voor leuke stunts van kleine amateurploegen, zoals hier Cuijk weer. De loting van Ajax (ook ik ben Ajacied) kun je zowel als iets goeds als iets slechts zien. Als ze Feyenoord al in de kwartfinale uit het toernooi knikkeren, wachten daarna enkel nog (op papier) zwakkere ploegen. Mochten de Amsterdammers het niet redden, dan hoop ik op een stunt van een van de kleinere ploegen. Ben allang blij dat die ellendelingen van PSV eruit liggen. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Utrecht uit bij NEC, dat kan alle kanten op. Utrecht heeft de reputatie van cup-fighter, maar dit seizoen is het kwakkelen wat de klok slaat. Bovendien duurt het een maand voor deze wedstrijden worden gespeeld, ben wel benieuwd of de transfermarkt van invloed gaat zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...