Jump to content

Tackles te licht bestraft


MegaPilot

Recommended Posts

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    14

  • TekaLoca

    12

  • Venzio

    9

  • Dutchy3010

    8

Ik doe om m'n beschermers, zo'n lederen strip (ongeveer zoals dat flapje hier, maar dan aan de voorkant) om het te beschermen. Wanneer ik meer mobiliteit moet hebben in de voorkant (dus veel moet rennen), dan doe ik gewoon 3 kousen aan. Want dat is inderdaad echt een stuk waar je snel veel klappen op ontvangt (zelfde als teentrappers). En natuurlijk, als je je been breekt loop je te gillen en kan je niet meer mee spelen.

En ja sommigen vinden het dan apart dat ik zo veel bescherming draag. Ik word dan wel weer geprezen dat ik er nog sta, nadat ik een klap heb ontvangen van jewelste :puh:

Daarbij, eventjes buiten de discussie om:

Geen donder geloven wat ik zeg, naïviteit... Ik loop hier niet glashard tegen je uit m'n nek te lullen. Ik ben bereid om dingen toe te lichten of aan te vullen, maar een beetje respect voor een anders mening mag ook wel Dutchy :)

Compleet objectief is het nooit in 1 bericht, dan ben ik er bij wijze van 4 A4tjes voor aan het schrijven.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Mening? Dit is gewoonweg geen mening, dat is het probleem. Ik heb respect voor een ieders mening; dat je daarvan beschuldigd raakt kant noch wal en is een persoonlijke aanval zonder reden. Jij hebt weinig meningen hier verkondigd, maar presenteert allerlei onzin als feiten. Jij bent vrij naïef als jij denkt dat er ENIGE vorm van bescherming bestaat tegen dit soort zware overtredingen. Daar zou ook jij een beenbreuk aan over kunnen houden; al zou je 20 scheenbeschermers aandoen. Ik snap niet dat jij denkt dat profvoetballers, die hun brood verdienen met voetbal, dus als ze het niet meer kunnen hebben 9 van de 10 voetballers geen inkomen meer, niet genoeg aan bescherming doen, of zich gedragen als watjes. Wij hebben het hier nergens over schwalbes, nergens over voetballertjes die snel gaan liggen en zich aanstellen. Wij hebben hier filmpjes gepost wat misselijkmakend is, waar een voet achterstevoren op het been komt te staan. Dan plaats jij posts, waarin je zegt dat men "zich aanstelt" bij dit soort overtredingen, "van porselein is", "dat jij het wel even beter zou doen"? Ongelooflijk... Maar goed, we dwalen inderdaad teveel af, dus deze discussie is wat mij betreft gesloten.

Link to comment
Delen op andere websites

Als laatste wil ik even een paar namen noemen; Jaap Stam en Edgar Davids. En vooral die laatste, dat was een bikkel met voetbal. Messi kan er ook wat van met doorzettingsvermogen, maar da's een verhaal apart.

Tja, je hebt nou niet altijd mensen die fan zijn van de gelletjes van Ronaldo :puh:

Je hebt ook grenzen en het genoemde beleid daarop is een goede, maar misschien moeilijk uitvoerbaar. Maar goed, dat vertelde ik al.

Mening? Dit is gewoonweg geen mening, dat is het probleem. Ik heb respect voor een ieders mening; dat je daarvan beschuldigd raakt kant noch wal en is een persoonlijke aanval zonder reden. Jij hebt weinig meningen hier verkondigd, maar presenteert allerlei onzin als feiten. Jij bent vrij naïef als jij denkt dat er ENIGE vorm van bescherming bestaat tegen dit soort zware overtredingen. Daar zou ook jij een beenbreuk aan over kunnen houden; al zou je 20 scheenbeschermers aandoen. Ik snap niet dat jij denkt dat profvoetballers, die hun brood verdienen met voetbal, dus als ze het niet meer kunnen hebben 9 van de 10 voetballers geen inkomen meer, niet genoeg aan bescherming doen, of zich gedragen als watjes. Wij hebben het hier nergens over schwalbes, nergens over voetballertjes die snel gaan liggen en zich aanstellen. Wij hebben hier filmpjes gepost wat misselijkmakend is, waar een voet achterstevoren op het been komt te staan. Dan plaats jij posts, waarin je zegt dat men "zich aanstelt" bij dit soort overtredingen, "van porselein is", "dat jij het wel even beter zou doen"? Ongelooflijk... Maar goed, we dwalen inderdaad teveel af, dus deze discussie is wat mij betreft gesloten.

Rustig, rustig... hier heb je je bot... :t

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Hard spelen is niet erg, dat zeg ik helemaal nergens. Geef ook mij maar een Davids voor een Ronaldo (al is dat "gelletje" wel één van de beste spelers ter wereld, ondanks zijn gedrag). Het gaat hier puur om tackles die te licht worden bestraft; van die monsterlijke been-breek tackles. Ik ben ook geen fan van die spelers die met een zuchtje wind gaan liggen, maar daar gaat dit topic helemaal niet over. Dat is een andere discussie en hoort hier niet thuis. Dit soort tackles gaan gewoon nergens over. Ik geloof er helemaal niets van dat dit soort tackles onbewust gebeuren, dat er "geen verkeerde intentie" mee was.

Dat die gozer in België slechts 1 wedstrijd krijgt voor zo'n overtreding is echt te ziek voor woorden. Van mij mag hij er minimaal 10 wedstrijden uit. Dit soort overtredingen worden slechts gebruikt om de tegenstander te blesseren of frustratie te uiten op een tegenstander. Dat hoort geenszins thuis op een voetbalveld en moet dan ook hard tegen worden opgetreden.

Rustig, rustig... hier heb je je bot... :t

En dan zeg jij wat over respect? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Hard spelen is niet erg, dat zeg ik helemaal nergens. Geef ook mij maar een Davids voor een Ronaldo (al is dat "gelletje" wel één van de beste spelers ter wereld, ondanks zijn gedrag). Het gaat hier puur om tackles die te licht worden bestraft; van die monsterlijke been-breek tackles. Ik ben ook geen fan van die spelers die met een zuchtje wind gaan liggen, maar daar gaat dit topic helemaal niet over. Dat is een andere discussie en hoort hier niet thuis. Dit soort tackles gaan gewoon nergens over. Ik geloof er helemaal niets van dat dit soort tackles onbewust gebeuren, dat er "geen verkeerde intentie" mee was.

Dat die gozer in België slechts 1 wedstrijd krijgt voor zo'n overtreding is echt te ziek voor woorden. Van mij mag hij er minimaal 10 wedstrijden uit. Dit soort overtredingen worden slechts gebruikt om de tegenstander te blesseren of frustratie te uiten op een tegenstander. Dat hoort geenszins thuis op een voetbalveld en moet dan ook hard tegen worden opgetreden.

Als iemand inderdaad bewust zo'n sliding inzet, dan moeten ze inderdaad zwaarder worden gestraft. En al helemaal met dat soort zware leed. In het geval van een onbewuste sliding, vind ik de strafmaat die er nu is redelijk. Daarentegen vind ik dat wanneer men schwalbes maakt, dat men gewoon lichter (of niet) gestraft moet worden en dat er andersom zwaarder gestraft moet worden.

Bewust geweld, bewuste (verbale) agressie, dat moet echt aangepakt worden.

Ik ben erg grof in mijn spelen. Maar goed, deze herder blijft dan ook in zijn 16 meter gebied loveit.gif En boven alles, ik heb nooit een intentie gehad om iemand te verwonden.

Ik heb tot nu toe 2x mensen (echt) verwond. 1x toen schoot ik de bal uit, recht tegen iemands porem aan... Die moest naar het ziekenhuis. Andere spelers van m'n team moesten lachen, maar ik stopte met spelen en ging mee met die gozer naar het ziekenhuis. De andere keer, trapte ik iemand bij de laatste minuut per ongeluk op z'n poten met m'n metalen noppen, die niet meer kon spelen. Daarop ging ik ook met hem naar de kant. En bood hem mijn verontschuldigingen aan, ook al kreeg ik geen overtreding tegen. En dat doe ik zowel in de selectie, als in een lager team. Wat ik wel merk, is dat dat soort sportief gedrag bij de selectie minder voorkomt. En dat het daar meer om de scores gaat, dan om de gezellige pot waarna je samen met elkaar de kantine induikt.

>>> Door Guardian1980: Voor een persoonlijk gesprek heb je het medium PB, laten we hier bij het onderwerp blijven.<<<

Edit: @Guard: Okidoki :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Totaal niet van hetzelfde kaliber als bijvoorbeeld de eerste tackle die is geplaatst, deze zie ik haast elke week wel een aantal keren voorbij komen. Ik denk dat er geen schorsing van x wedstrijd voor gegeven hoeft te worden, rode kaart is genoeg. (1/2 wedstrijden dus)

Link to comment
Delen op andere websites

Totaal niet van hetzelfde kaliber als bijvoorbeeld de eerste tackle die is geplaatst, deze zie ik haast elke week wel een aantal keren voorbij komen. Ik denk dat er geen schorsing van x wedstrijd voor gegeven hoeft te worden, rode kaart is genoeg. (1/2 wedstrijden dus)

Hier ga ik als (zoals Jet me graag noemt) Barcafanboy volledig mee akkoord. Tackle slaat nergens op, maar is nou ook niet echt een horrortackle te noemen. Hoogstens smerig.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Mosquero kreeg er maar geel voor..

Iemand KAA Gent - Club Brugge gezien vandaag? Hopelijk plaatsen ze morgen een samenvatting van die wedstrijd op YouTube.. El Ghanassy kreeg studsen op z'n smoel en een speler van Gent ging even op het been staan van de tegenstander. Hopelijk kan ik het snel showen.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is ongeveer net zoiets als de niet geziene overtreding van Havenaar op Schaars tijdens PSV - Vitesse. Gewoon een smerige overtreding die natuurlijk een rode kaart verdient en een schorsing van een paar wedstrijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand KAA Gent - Club Brugge gezien vandaag? Hopelijk plaatsen ze morgen een samenvatting van die wedstrijd op YouTube.. El Ghanassy kreeg studsen op z'n smoel en een speler van Gent ging even op het been staan van de tegenstander. Hopelijk kan ik het snel showen.. :puh:

Klik. Op 6:30 gaat El Ghannassy op het been van Waldemar Sobota staan en op 7:17 krijgt El Ghannassy de voet van Hogli op z'n bek, dit is wel bestraft met geel en dat was zijn tweede dus hij mocht gaan douchen. Dit mocht imo wel gelijk rood zijn, maar ach..

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...
  • 2 weken later...

Je weet echt duidelijk niet waar je over praat. Echt te bizar voor woorden. emo.gif Scheenbeschermers helpen echt niet tegen dat soort overtredingen. emo.gif

Ik denk dat hij doelt op de wat mindere overtredingen en het actrice gedrag op het veld. 9 Op de 10 tackles worden dusdanig overdreven dat de scheidsrechter ook niet meer weet wat echt en nep is. Echter kan het soms zijn dat het been net slecht wordt geraakt en zo breekt. Ja, dan helpen scheenbeschermers inderdaad niet. Een kogelvrij vest houd ook niet alle kogels tegen.

Ik ben niet van mening dat dit soort ernstige blessures als gevolg van een tackle per direct bestraft moet worden met een rode kaart noch een voetbalverbod. Het ligt compleet aan de context; het kan per ongeluk gaan, of er hangt al een nare sfeer en het is opzettelijk. Best moeilijk om dit voor een scheidsrechter binnen enkele seconde rechtvaardig te beslissen. Dit soort zaken moeten na de wedstrijd goed geanalyseerd worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...