Jump to content

Moet vuurwerk verboden worden?


Michael

Moet vuurwerk verboden worden?  

32 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet vuurwerk verboden worden?

    • Ja
      6
    • Nee
      26


Recommended Posts

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Michael

    8

  • Rutger.

    7

  • MegaPilot

    4

  • thebig

    4

Leuk dat vuurwerk:

"Dode door vuurwerk in Medemblik"

Bij een vuurwerkincident in Medemblik is dinsdag rond 18.30 uur een 51-jarige man overleden.

De politie doet nog onderzoek naar het voorval. Wat er precies is gebeurd, kon een politiewoordvoerster nog niet vertellen. De man bleek al dood te zijn toen de politie aankwam.

Lees meer: NU.nl

"Kat dood na vuurwerk in anus"

In Amersfoort is een kat overleden nadat vuurwerk in zijn achterwerk was ontploft. De eigenaar van het dier waarschuwt via flyers voor dierenbeulen in zijn buurt. De man heeft aangifte gedaan.

Lees meer: NOS

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat vuurwerk:
"Dode door vuurwerk in Medemblik" Bij een vuurwerkincident in Medemblik is dinsdag rond 18.30 uur een 51-jarige man overleden. De politie doet nog onderzoek naar het voorval. Wat er precies is gebeurd, kon een politiewoordvoerster nog niet vertellen. De man bleek al dood te zijn toen de politie aankwam. Lees meer: NU.nl
"Kat dood na vuurwerk in anus" In Amersfoort is een kat overleden nadat vuurwerk in zijn achterwerk was ontploft. De eigenaar van het dier waarschuwt via flyers voor dierenbeulen in zijn buurt. De man heeft aangifte gedaan. Lees meer: NOS

Als je er op een normale manier mee omgaat is het best leuk hoor. Dit slaat gewoon nergens op. Wie stopt er nou vuurwerk in de anus van de kat. Die mogen van mij een flinke straf krijgen!

Link to comment
Delen op andere websites

***

Voor hetzelfde geldt stak men een toetsenbord in de anus van die kat, met een beetje fantasie maak je van alles een moordwapen hoor.

En dit gaat weer om een eigen-schuld-dikke-bult-gevalletje, draagt niet echt bij tot het topic.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

En dit gaat weer om een eigen-schuld-dikke-bult-gevalletje, draagt niet echt bij tot het topic.[/size]

Hoezo? Er is naar mijn weten nog niks duidelijk over de persoon van 51, daarmee bedoel ik dan of het eigen schuld is of hij omstander was.

Link to comment
Delen op andere websites

Inmiddels is duidelijk geworden dat het inderdaad een gevalletje eigen schuld was.

En weer terug naar lijfstraffen. Illegaal vuurwerk? Prima. Leg je handje maar op tafel, dan haalt ome agent het slagersmes wel even op. Per illegaal artikel een vingertje eraf.

Het was al zo druk, krijgen we dat er ook nog eens bij.

Ondanks dat O&N alweer enkele dagen achter ons ligt, ga ik mijn mening ook nog even geven. Ik kan enorm genieten van mooi siervuurwerk, maar heb een hekel aan dat geknal. Ook toen ik nog jong was snapte ik niet wat mensen bezielt om zo veel geld op te knallen, en al helemaal overdag.

Wanneer een ongeluk een typisch geval is van eigen schuld, dan kan ik er geen medelij mee hebben. In oktober 2011 was er een gozer die in zijn schuur een stuk vuurwerk aantrof. Het leek hem wel leuk om het even af te steken. BAM, hand er af. Ik kwam hem later tegen in het ziekenhuis, omdat hij toevallig op dezelfde kamer lag als m'n vrouw. Hij vertelde dat hij het in eerste instantie weg had willen gooien, maar het toen toch jammer vond van het geld.

Helaas komen de meeste verwondingen omdat een ander niet uitkijkt. Pijlen die omvallen na het ontsteken, zware knallen die op straat worden gegooid vlak voordat een nietsvermoedende voorbijganger langs loopt, en dan gaat het mis. En natuurlijk het moedwillig gooien naar een ander. En nu er steeds zwaarder en meer illegaal vuurwerk in omloop is, gebeuren er ook meer ongelukken.

Wat is er aan te doen. Strenger straffen zal niet helpen denk ik. Mensen die nu al het risico nemen dat er een straf volgt, zullen het dan ook blijven doen. Dus is het vooral een kwestie van preventie. En dat zal op grote schaal moeten gebeuren. Zolang het zware, illegale spul in het buitenland verkrijgbaar is komt het ook ons land wel binnen. De beste optie is om de productie te stoppen. En dat zal lastig zijn, aangezien veel spul wat hier illegaal is, in verre landen wel toegestaan is. Er valt nog een hoop te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het er mee eens. Aanpak van illegaal vuurwerk is erg ingewikkeld (al helemaal met open grenzen). Het legale consumentenvuurwerk hoeft van mij echt niet verboden te worden. Er wordt al veel geadviseerd door verkopers bij legaal vuurwerk. De meeste schade komt van illegaal vuurwerk en/of onjuist gebruik van legaal vuurwerk.

Link to comment
Delen op andere websites

In België is er dit jaar geen enkel noemenswaardig incident gebeurd met vuurwerk, de gewonden die gevallen zijn in oudejaarsnacht waren allemaal mensen die werden aangevallen door anderen. Dat lijkt me dus genoeg bewijs dat het wel degelijk allemaal veilig kan gebeuren.

Er moet wel gezegd worden dat je op veel plaatsen gewoon geen vuurwerk mocht afsteken, maar in het grootste deel van het land mocht dat wel.

Link to comment
Delen op andere websites

En dit gaat weer om een eigen-schuld-dikke-bult-gevalletje, draagt niet echt bij tot het topic.[/size]

Hoezo? Er is naar mijn weten nog niks duidelijk over de persoon van 51, daarmee bedoel ik dan of het eigen schuld is of hij omstander was.

Het was zijn eigen schuld. Hij had een vuurwerkbom gemaakt voor zijn kleinkinderen.

Hij stak het aan. En je raad het al dat schoot door zijn hoofd.

Ik weet niet als mensen dit willen weten, anders verwijder ik dit bericht maar.

Link to comment
Delen op andere websites

In mijn ogen mag vuurwerk echt volledig afgeschaft worden. Zeker het particuliere gebruik dat zijn hoogtepunt viert op 31 december. Hoeveel mensen er niet mee om kunnen en dan in het ziekenhuis belanden. Laat het dan aan de profesionals over, dat is vaak ook mooier dan die ene slappe pijl die je in de lucht ziet.

Daarnaast ben ik een redelijk ecologische mens(en nee ik zit niet overal met de fiets heen te rijden en gras te roken...), en lijkt het me niet meer van deze tijd om fijnstof, vuur, CO2... in de lucht te knallen, dat lijkt me meer iets van het vorige millenium. Net zoals kerstboomverbrandingen trouwens, maar bon dat is ook weer eens iets helemaal anders.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik heb zelf niks met vuurwerk. Ik heb er 2 jaar terug mee in het ziekenhuis gelegen tussen oud en nieuw dus ik ben er hellemaal klaar mee, dat betekend niet dat andere mensen geen lol mogen hebben. Dit is nog voor vele mensen één van de weinig leuke dingen aan Nederland die nog wel mogen. Uiteindelijk zal het toch verboden worden denk ik, is het vuurwerkmeldpunt van groenlinks ook weer blij. Van mij hoeft het niet verboden te worden, nu niet straks niet nooit niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...