Jump to content
Joriz

Derde kwartaalcijfers 2014 van Take-Two Interactive bekend!


Het is weer tijd om in de cijfers van Take-Two Interactive, het moederbedrijf van Rockstar Games, te duiken en er leuke feitjes te halen. Al was vooral het tweede kwartaal succesvol vanwege de lancering van Grand Theft Auto V valt er gelukkig nog wel wat interessants over de geldstromen en de planning van Take-Two te melden. smile3.gif

gallery_1_5_79514.jpg

GTA5 draait duidelijk om geld en dat heeft Take-Two Interactive gemerkt

puh2.gif

Het volgende heb ik uit de derde kwartaalcijfers en de bijbehorende conference call kunnen halen:

Zoals we misschien wel wisten is Grand Theft Auto V het best verkochte spel van 2013. Er zijn namelijk in 2013 meer dan 32,5 miljoen exemplaren van het spel verkocht!.

Maar liefst 70% van de GTA5 spelers speelt ook Grand Theft Auto: Online wat er op neer komt dat 23 miljoen mensen GTA: Online spelen. Dat is echt ziek veel en verklaard ook dat er problemen waren met de capaciteit net na de lancering van GTA Online op 1 oktober 2013. Met GTA Online hebben wij fans dan ook al meer dan twee miljoen deathmatches en races gebouwd met de Content Creator. De Shark Cash Cards waarmee je extra GTA$ kan kopen zijn dan volgens Take-Two Interactive ook flink verkocht (een bedrag willen ze niet geven). Het gratis bijvoegen van GTA: Online aan GTA5 lijkt dus een goed idee te zijn geweest.

Over de beloofde Grand Theft Auto V singleplayer DLC wordt de komende maanden meer bekend gemaakt en over de GTA Online Heist zullen we (zeer waarschijnlijk) deze maand nog meer horen! Meer willen ze niet zeggen aangezien ze dat aan de marketingmensen van Rockstar Games willen overlaten.

Strauss Zelnick (de baas van Take-Two Interactive) bevestigt nogmaals dat er 10 unieke titels aankomen voor de nieuwe consoles. Deze zullen al deels al tussen april 2014 en maart 2015 uit gaan komen! Hopelijk wordt er dus snel bekend over om hoe veel Rockstar titels dit gaat! Ieder geval op de E3 Electronic Entertanment Expo in juni zullen enkele van deze titels te zien zijn!

Straus Zelnick maakte nogmaals duidelijk dat alles niet alles om geld draait. Dat door juist om de beste games aan de consumenten te leveren daar geld uit voort komt. Misschien kan EA Games daar is van leren. Helaas werden vele vragen van investeerders door Strauss Zelnick niet volledig beantwoord, oa wanneer volgende titels uitkwamen en of GTA5 nog naar de PC komt werd niet beantwoord.

Al willen ze niet veel zeggen weten we nu nogmaals dat we dit jaar zeker dus niet met lege handen zitten! Blijf GTAGames.nl dus in de gaten houden want we blijven natuurlijk bovenop Rockstar Games en alle geruchten zitten.

Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in een goede heist? Take-Two heeft bijna één miljard dollar in kas. Dat zou nog eens een goede bankkraak voor GTA Online zijn. puh2.gif

Bron cijfers: Take-Two Interactive Software, Inc. Reports Strong Results for Fiscal Third Quarter 2014

Bron vragen stakeholders: Q3 2014 Take-Two Interactive Software, Inc. Earnings Conference Call

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

het is nog allemaal 'zeer waarschijnlijk' over de dlc van gta 5. Ik denk wel dat het er gaat komen, maar ze doen er wel heel stil over vind ik.

Het verbaast me niks dat ze bijna 1 miljard dollar op de bank hebben. Ze hebben het naar mijn mening ook wel verdiend. Ik ben benieuwd wat de 10 titels gaan worden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ik denk dat de ps4/xbox one zowieso een uitgebreide versie van gta5 krijgt, misschien zelfs met als dlc

san fierro en las venturas! boven in het veld word zo weinig gespeeld...

(helaas) komt hopelijk komt de boel niet naar de PC anders word de boel net zo verziekt online als bij gta4 met de "mods"

jammer voor degenen die gta5 alleen modden voor offline, dat word altijd door sommigen online ook gebruikt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit is de reden dat ik later games wil ontwikkelen.

Voor het geld? Er zijn namelijk al vele bekende gamebedrijven failliet/stuk gegaan. Ook Take-Two Interactive heeft al last gehad van schandalen en financieel slechtere tijden. Zelf heb ik nog nooit op de daadwerkelijke werkvloer van Rockstar Games kunnen kijken, dus ik weet echt niet hoe het er aan toe gaat. Wel kan ik zeggen dat de mensen die ik van Rockstar Games heb gesproken zelf ook grote fans zijn, zeer enthousiast zijn en zo ver ik kon merken plezier in hun werk hebben.

Bedrijven zoals Criterion Games (bekend van de renderware engine van GTA3,GTA Vice City, etc.. en de Burnout racegame) worden gewoon opgekocht door EA Games en in stukjes gesneden. van dat bedrijf bestaat helemaal niets meer. Echt zonde aangezien EA Games een bedrijf vol getalenteerde mensen heeft overgenomen. Team Bondi (de makers van L.A. Noire) hadden het ook financieel niet zo goed (was failliet). Nu schijnt het bedrijf wel een herstart te hebben gemaakt, maar is veel van het oorspronkelijke talent verdwenen (gelukkig wel een deel naar Rockstar Games).

Er valt denk wel veel geld in de gamebranche te verdienen maar et zijn dus zo veel bedrijven al failliet gegaan of verdwenen.

Voor een commercieel bedrijf vind ik het verhaal van eerst een goed product maken voor de fans en daarna aan het geld verdienen denken toch goed. Als Take-Two Interactive die filosofie blijft toepassen zullen ze veel extra fans krijgen. Al moet dat denk wel lukken als je een dochterbedrijf als Rockstar Games hebt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nog steeds niks bekent over de Pc versie :(

Dan ga ik wel lekker op vakantie van het geld dat ik voor mijn nieuwe pc had gereserveerd voor gta 5 :cry:

Verlies je moed niet! GTA V PC komt nog wel! Mark my words! Wij PS3 en Xdozers zijn maar bèta-testers voor GTA V, jullie krijgen het uiteindelijke product! :puh:

Ah, dat zijn nogal wat sales.

Tot GTA :bier:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...