Jump to content

Geboren in de verkeerde generatie


Die Hard

Recommended Posts

Ik zit ook in de verkeerde generatie, maar mijn status op social media kan me aan mijn kont roesten. Social media (ik gebruik uitsluitend FB en WhatsApp) zijn handig.. Meer ook niet..

Ik ben jong, maar het enige wat van deze generatie is wat ik ook nog vaak gebruik, is mijn PS3, en m'n PC. That's it. Ik ben al tevreden met een met een Nokia van 20 euro en ik gebruik nooit Facebook, of Twitter.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Facebook omdat mensen geen andere manier van communicatie meer zien, en mijn telefoon is 9 jaar oud. Mensen zeggen iets te snel dat ze ergens niet thuishoren, je gebruikt er immers meer van dan je denkt. Leven in de 80's was echt niet anders op de kleerstijl na hoor, maarja, the grass is always greener on the other side.

Link to comment
Delen op andere websites

Enkel op het vlak van muziek vind ik me niet op mijn plaats passen. Het lijkt me zo mooi 20 jaar geweest te zijn in de 80's. Op dat moment waren bands als Mötley Crüe, Guns N' Roses, Bon Jovi, Skid Row, Metallica en ga zo maar door, op hun top! Iedereen kende ze, iedereen hield ervan en in het straatbeeld kwam je vaak hardrock dudes of metalheads tegen. Als ik nu door de stad loop in m'n gescheurde skinny jeans, tshirt van een of andere band en m'n leren vest aan en een bandana in m'n haar word ik toch vaak nagekeken, terwijl vroeger vele jongeren er zo bijliepen. .

Nu nieuwe muziek kan ik ook appreciëren, maar dan toch vooral ook in de hardrock en metalscene. Maar zoals in de jaren 80 maken ze het niet meer in mijn ogen. Ook popmuziek uit de jaren 80 vind ik geweldig, zoals bv gedraaid wordt op Flash FM in GTA Vice City... zalig gewoon...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben hier en nu. Echt verlangen naar het verleden vind ik dan ook onzin, omdat je eenmaal niet terug kan :clown:

De dingen van het heden en verleden die me boeien, accepteer ik. Dingen van het heden en verleden die me niet boeien, daar doe ik niks mee.

Ik probeer daar voor mezelf een beetje een goede balans in te vinden. Zo computer ik veel en qua communicatie Skype ik ook wel veel, maar een mobiele telefoon (of smartphone) vind ik gewoon niet nodig. :puh:

Ja, ik ben soms een eigenwijze druiloor. Maar ik heb plezier in het heden, that's what counts for me :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Enkel op het vlak van muziek vind ik me niet op mijn plaats passen. Het lijkt me zo mooi 20 jaar geweest te zijn in de 80's. Op dat moment waren bands als Mötley Crüe, Guns N' Roses, Bon Jovi, Skid Row, Metallica en ga zo maar door, op hun top! Iedereen kende ze, iedereen hield ervan en in het straatbeeld kwam je vaak hardrock dudes of metalheads tegen. Als ik nu door de stad loop in m'n gescheurde skinny jeans, tshirt van een of andere band en m'n leren vest aan en een bandana in m'n haar word ik toch vaak nagekeken, terwijl vroeger vele jongeren er zo bijliepen.

Ha ... ik kan je uit ervaring zeggen dat dat best meeviel. Ik was in die jaren 'n tiener/twintiger en liep er toen ook zo bij. Maaruh ... ook toen was het straatbeeld daar niet mee gevuld en werd ik vreemd aangekeken. Enige verschil met nu, is dat de hardrock/heavy metal muziek iets meer mainstream was. Guns 'n' Roses domineerde de hitlijsten en trok volle stadions, maar dan wel gevuld met "gewoon" volk, niet met metalheads. Hoewel dat ervoor zorgde dat er iets meer mensen zich zo gingen kleden, was de toename echt niet spectaculair. Daarbij verdwenen deze meelopers direct nadat Guns 'n' Roses uit elkaar viel, Bon Jovi popmuziek ging maken en de Grunge stroming overleed met de zelfmoord van Kurt Cobain. Alleen de echte liefhebber bleef, maar werd ook ouder. Veel daarvan, waaronder ikzelf, zijn zich daardoor conservatiever gaan kleden en op het eerste gezicht niet meer als dusdanig herkenbaar. Maar we zijn er nog wel. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...