Jump to content
Joriz

Check de Rockstar Games BAFTA Academy Fellowship acceptatie speech!


gallery_1_5_28968.jpg

Prijsuitreiker Hideo Kojima met Rockstar helden Aaron Garbut, Sam Houser, Dan Houser, Leslie Benzies - Foto BAFTA

Zoals jullie waarschijnlijk wel hadden meegekregen waren gisteren Rockstar Games oprichters Sam en Dan Houser, Leslie Benzies (producer en directeur van Rockstar North) en Aaron Garbut (Art Director bij Rockstar North) aanwezig bij de British Academy Video Games Awards om hun Fellowship Award oeuvreprijs in ontvangst te nemen.

Dit natuurlijk voor spellen zoals L.A. Noire, Manhunt, Bully, Red Dead Redemption en natuurlijk niet te vergeten en tevens belangrijkste oorzaak van deze oeuvreprijs: Grand Theft Auto.

Ook kregen ze voor 2014 voor GTA5 nog de volgende BAFTA awards: Best British Video Game, Best Game Design en Best Multiplayer. De volgende video geeft een korte indruk van de avond en bevat tevens een kort interview met Sam en Dan Houser (vanaf 1:42).

Je zou het niet zeggen (door hun Britse accent) maar ze wonen al jaren in New York!

Het hoogtepunt van de avond vond ik echter de geniale acceptatie toespraak van Dan Houser (filmpje hieronder). Je hebt duidelijk door dat hij al jaren de teksten voor Grand Theft Auto, Bully en Red Dead Redemption schrijft. In zijn verhaal hoor ik meteen diverse personages (en ook de humor) uit GTA terug. Wat Rockstar Games dus vooral anders maakt dan andere gamebedrijven is dat zo'n groot bedrijf daadwerkelijk wordt geleid door grote game- en filmfans die hun eigen verhalen willen vertellen

Toespraak van Dan Houser begint na 15:55

smile3.gif

Nogmaals respect voor Rockstar Games en hun vele medewerkers. Echt bijzonder om te zien dat na jaren hard werken een bedrijf van helemaal niets is uitgegroeid tot de grootste gameserie ter wereld.

Bron: BAFTA via TheGTABase

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Dit is de allereerste keer dat ik Dan Houser, Leslie Benzies en Aaron Garbut in een filmpje zie. Alleen van Sam Houser had ik al een paar jaar terug een interview gezien.

Leuk om te zien en dik verdiend. Ik hoop dat ze nog lang bij Rockstar zullen blijven! Deze mensen (en wat andere leads/directors) zijn dan ook echt het hart van Rockstar.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...